Waar gaat je vraag over?
Abonnement & Verbruik
Contract & Gegevens
Factuur & Betaling
Netwerk & Dekking
-
Waar zie ik of er een eventuele netwerkstoring is?
-
Waar zie ik of er werkzaamheden zijn aan het netwerk?
-
Hoe kan ik het bereik in mijn omgeving achterhalen?
-
Waar vind ik de IoT dekkingskaart?
-
Is er een overzicht van IoT-roaming landen en partners?
-
Ondersteunt Odido ook IoT roaming?
-
Ik kan in het buitenland geen verbinding maken met een mobiel netwerkt, wat nu?
-
Waarom heb ik geen bereik?
-
Waarom kan ik niet bellen?
-
Waarom kan ik mijn data niet gebruiken?
-
Waarom heb ik geen internet op mijn telefoon?
Producten & Diensten
Over je abonnement
-
Hoe stel ik de databundel van mijn zakelijke abonnement bij?
-
Hoe lang kan de blokkade van mijn zakelijke abonnement duren?
-
Hoe kan ik een extra abonnement bijbestellen?
-
Waar vind ik de einddatum van mijn abonnement?
-
Wanneer kan ik mijn abonnement verlengen?
-
Kan ik mijn abonnement tussentijds aanpassen?
-
Waar vind ik meer informatie over mijn huidige abonnement?
-
Wat is klantvoordeel?
-
Hoe vraag ik klantvoordeel aan?
-
Wat zijn de voorwaarden van een Odido abonnement?
Over je verbruik
-
Hoe vraag ik mijn mobiele verbruikstatus en tegoed op?
-
Hoe gebruik ik mijn Internet-bundel in het buitenland?
-
Hoe activeer ik een Internet op Reis-pas voor dataverbruik buiten de EU?
-
Hoe kies ik een bezorgdatum voor mijn bestelling?
-
Wat is de levertijd van mijn bestelling?
-
Wat is mijn belbundel?
-
Hoe hoog is mijn databundel?
-
Waarom is mijn data op?
-
Ik heb een Unlimited abonnement, waarom heb ik kosten buiten mijn bundel?
-
Hoe pas ik mijn data- of belbundel aan?
Over je contract
-
Hoe zeg ik mijn zakelijke abonnement op?
-
Hoe verleng ik mijn zakelijk abonnement?
-
Hoe kan ik mijn zakelijk abonnement vervroegd verlengen?
-
Hoe achterhaal ik waarom mijn zakelijke bestelling is afgewezen?
-
Wat zijn de BTW- en KvK-nummers van Odido?
-
Wat is een contractovername?
-
Hoe draag ik een contract over?
-
Wat is de status van mijn aanvraag voor nummerbehoud?
-
Hoe herken ik phishing e-mails uit naam van Odido?
-
Kan ik mijn zakelijk abonnement afkopen?
-
Hoe kan ik mijn opzegging annuleren?
-
Wat moet ik doen als mijn bedrijf niet meer bestaat?
Over je gegevens
-
Hoe maak ik een Mijn Odido account aan?
-
Hoe pas ik mijn gegevens aan in Mijn Odido?
-
Wat is nummerbehoud?
-
Hoe vraag ik nummerbehoud aan?
-
Hoe vraag ik nummerbehoud aan voor meerdere nummers?
-
Hoe vraag ik mijn inloggegevens op voor Mijn Odido?
-
Hoe voeg ik zakelijk klantnummers samen?
-
Hoe wijzig ik mijn rekeningnummer in Mijn Odido?
-
Hoe wijzig ik inloggegevens voor Mijn Odido?
-
Hoe wijzig ik mijn adres?
-
Hoe voeg ik zakelijk klantnummers samen?
-
Hoe kom ik bij Odido Business?
-
Hoe voeg ik een contactpersoon toe?
Over je factuur
-
Hoe ziet mijn eerste factuur eruit?
-
Waar kan ik mijn factuur bekijken?
-
Wanneer is een bedrag inclusief btw en exclusief btw op mijn factuur?
-
Hoe ziet mijn eerste factuur eruit nadat mijn abonnement verlengd is?
-
Hoe ziet mijn factuur eruit na een aanpassing?
-
Hoe ziet mijn eerste factuur eruit nadat mijn abonnement verlengd is?
-
Ik heb onverwachts hogere kosten, klopt mijn factuur wel?
-
Wat is inflatiecorrectie?
-
Waarom staat er inflatiecorrectie op mijn factuur?
-
Kan ik in een Odido Shop mijn facturen betalen?
-
Heb ik alle facturen betaald?
-
Waar vind ik de factuur voor mijn toestel?
-
Waar vind ik verzamelfacturen?
-
Waar vind ik deelfacturen?
-
Wat zijn diensten derde partijen?
-
Wat zijn buitenbundelkosten?
-
Waarom staat er geen btw voor mijn toestel op de factuur?
Over je betaling
Over thuiskopieheffing
Waar zie ik of er een eventuele netwerkstoring is?
Mocht er onverhoopt een storing in ons netwerk zijn, dan geeft onze storingskaart alle aanvullende informatie daarover.
Ervaar je een verminderde dekking op ons mobiele netwerk? Misschien is er een netwerkstoring of vinden er geplande werkzaamheden plaats bij jou in de buurt. Check op onze storingskaart of er meldingen zijn op jouw locatie.
Is er nog geen storingsmelding bekend op jouw locatie? Controleer dan eerst je eigen toestel. Als de netwerkproblemen aanhouden dan kan je zelf een melding maken via onze storingskaart.
Heb je een probleem met je wifi, tv of vaste telefoon? Kijk dan of er storingen zijn bij Odido Thuis.
Hoe kan ik het bereik in mijn omgeving achterhalen?
Het bereik op jouw locatie kan je achterhalen via onze dekkingskaart.
Het bereik op jouw locatie achterhaal je heel eenvoudig door in onze dekkingskaart je postcode of adres in te vullen. Je ziet dan direct welke snelheden er buitenshuis haalbaar zijn voor mobiel internet en of het bereik voor het bellen toereikend is.
Waar vind ik de IoT dekkingskaart?
De actuele dekking van ons IoT-netwerk vind je op onze IoT-dekkingskaart.
Benieuwd naar de signaalsterkte van ons NarrowBand (NB) IoT-netwerk op jouw locatie? Vul je postcode of adres in op de IoT dekkingskaart en zie direct het actuele bereik.
Is er een overzicht van IoT-roaming landen en partners?
Ga naar onze IoT dekkingskaart voor meer informatie over IoT dekking in het buitenland.
Wil je jouw IoT-oplossing gaan testen in het buitenland? Dan is het belangrijk om vooraf goed te checken van welke netwerken jouw IoT-simkaarten gebruik kunnen maken in het buitenland én welke dekking wordt geboden. T-Mobile heeft hiervoor afspraken gemaakt met bepaalde netwerkproviders. De actuele lijst van netwerkproviders voor IoT vind je hier.
Ondersteunt Odido ook IoT roaming?
Jazeker! Wij werken in binnen- en buitenland veel samen met roaming partners om de dekking voor onze IoT-simkaarten zo goed en groot mogelijk te maken.
Onze IoT-oplossingen zijn ook buiten Nederland te gebruiken, dankzij de nauwe samenwerking met IoT roaming partners. Bekijk het overzicht met IoT roaming landen en -partners om te checken van welke IoT-netwerken je in het buitenland gebruik kunt maken.
Ik kan in het buitenland geen verbinding maken met een mobiel netwerkt, wat nu?
Soms lukt het niet om in het buitenland verbinding te maken met een mobiel netwerk. Kan verschillende redenen hebben. Je lost het vaak zelf op met 1 van onze tips:
Kijk of Odido een roamingovereenkomst heeft met een netwerkprovider in het land waar je op dit moment bent. Dat zie je op deze pagina.
Check de netwerkinstellingen op je apparaat. Hierdoor kan verbinding maken met een buitenlands netwerk worden geblokkeerd.
Start je apparaat opnieuw op.
Kies zelf 1 van de netwerken waarmee je apparaat verbinding probeert te maken. Werkt die niet, kies dan een ander netwerk.
Nog steeds geen verbinding? Dan is er iets anders aan de hand. Samen lossen we het op. Gewoon even bellen met Odido Service: 0800-7112.
Waarom heb ik geen bereik?
Kan zijn dat er een storing is. Dat zie je op de pagina Storingen.
Waarom kan ik niet bellen?
Kan zijn dat er een storing is. Dat zie je op de pagina Storingen.
Waarom kan ik mijn data niet gebruiken?
Kan zijn dat er een storing is. Dat zie je op de pagina Storingen.
Waarom heb ik geen internet op mijn telefoon?
Daar zijn verschillende redenen voor. Kijk eerst in Mijn Odido of je bundel op is. Hier zie je ook of er blokkades zijn. En je kan makkelijk openstaande facturen betalen. Check ook of er storingen of werkzaamheden zijn. Dat zie je op de pagina Storingen.
Hoe gebruik ik Visual Voicemail?
Je kunt Visual Voicemail gebruiken (op een iPhone) zodra je deze bundel toevoegt aan jouw abonnement, via Mijn Odido. Hiermee kun je eenvoudig schakelen tussen je voicemailberichten.
Visual Voicemail is een voordeelbundel waarvoor je per maand € 1,64 (excl. BTW) betaalt en is uitsluitend te gebruiken op een Apple iPhone. Met Visual Voicemail zie je welke voicemailberichten er zijn ingesproken, wie het heeft ingesproken en wanneer. Visual Voicemail werkt via mobiel internet; de berichten worden op je iPhone gedownload. Het afluisteren van de berichten is gratis, zowel in Nederland als in het buitenland.
Let op! Visual Voicemail kun je als zakelijke klant alleen als bundel toevoegen aan een abonnement.
Dit is ons aanbod van zakelijke abonnementen
Bekijk onze zakelijke abonnementen (zowel Sim Only als i.c.m. een telefoon) in onze Online Shop. Bepaal zelf hoe groot jouw databundel moet zijn. Van 2 GB tot Unlimited data.
Hoe achterhaal ik de tarieven van mijn zakelijke abonnement?
Bekijk onze tarievenpagina om te achterhalen wat de tarieven zijn van je zakelijke abonnement.
Hier vind je alle tarieven en prijslijsten van de abonnementen die we op dit moment verkopen. Onderaan de pagina vind je een overzicht van abonnementen die we vroeger verkochten.
Hoe vraag ik een MB-verdeler aan?
Let op: een MB-verdeler voor een Hello Business abonnement is er niet.
MB-verdeler simkaart(en) bestel je eenvoudig via Mijn Odido.
Met een MB-verdeler simkaart internet je altijd en overal op je telefoon, tablet of laptop. Gewoon via de GB's van je zakelijke mobiele abonnement. De extra MB-verdeler simkaart(en) bestel je het snelst via Mijn Odido. Log in en ga naar 'bundel aanpassen' en voeg een MB-verdeler sim toe aan je bestaande abonnement.
Waar kan ik terecht met een vraag over Zakelijk Vast op Mobiel?
Raadpleeg verschillende handleidingen en de meestgestelde vragen over Zakelijk Vast op Mobiel.
Heb je een vraag over Zakelijk Vast op Mobiel of ervaar jij een probleem met de applicatie? We helpen je graag verder! Raadpleeg de meestgestelde vragen over Zakelijk Vast op Mobiel of één van de handleidingen om je op weg te helpen.
Hoe kan ik contact opnemen met de IoT helpdesk?
Je kunt contact opnemen met de IoT helpdesk via het IoT selfservice portaal. De IoT helpdesk is bereikbaar van maandag t/m vrijdag van 08.30-17.30 uur.
Maak je gebruik van IoT Easy Connect? Log in op het IoT Easy Connect portaal . Ga via het hoofdmenu naar de menu-optie ‘Support’. Geef via de Support-pagina je serviceverzoek schriftelijk aan ons door. De openingstijden van de helpdesk zijn: maandag t/m vrijdag van 08:30 tot 17:30 uur.
Maak je gebruik van IoT Custom Connect? Log in op het selfservice portaal (M2M Service Portal), ga via het hoofdmenu naar het vraagteken-icoon en selecteer daar de menu-optie ‘Contact’.
Op de Contact-pagina vind je ons telefoonnummer en emailadres om serviceverzoeken aan ons door te geven. De openingstijden van de helpdesk zijn: maandag t/m vrijdag van 08:30 tot 17:30. In je SLA-overeenkomst staan meer details inclusief het telefoonnummer voor 24/7 support bij incidenten buiten kantooruren.
Over je toestel
-
Hoe beheer ik de integratie van je vaste en mobiele telefonie?
-
Wat kan ik doen als mijn telefoon gestolen is?
-
Hoe schakel is gesprekken door na integratie van vaste en mobiele telefonie?
-
Hoe schakel ik inkomende gesprekken door naar een ander telefoonnummer?
-
Hoe vraag ik een MB-verdeler aan?
-
Hoe activeer ik een MB-verdeler?
-
Hoe stel ik een blokkade in voor mijn aansluitingen?
-
Hoe sluit ik een telefoonverzekering af?
-
Hoe meld ik mijn toestel aan voor reparatie?
-
Krijg ik een vervangend toestel bij reparatie?
Over je eSIM en Sim Only
-
Wat is eSIM en kan ik er al gebruik van maken?
-
Hoe download ik een eSIM?
-
Hoe weet ik of mijn telefoon eSIM ondersteunt?
-
Wat te doen wanneer ik een eSIM gebruik en mijn toestel kapot is?
-
Wat te doen wanneer ik een eSIM gebruik en mijn telefoon kwijt of gestolen is?
-
Wat te doen met mijn eSIM-profiel als ik mijn bestelling annuleer?
-
Wis ik mijn eSIM wanneer ik mijn toestel terug zet naar fabrieksinstellingen?
-
Kan ik na het wissen mijn eSIM-profiel nog een keer downloaden?
-
Kan ik mijn eSIM-profiel overzetten op een ander toestel?
-
Kan ik meerdere eSIM-profielen downloaden?
-
Wat is Sim Only per post?
-
Is Sim Only per post ook mogelijk in het geval van eSIM?
Andere vragen over toestel en sim
Hoe stel ik de databundel van mijn zakelijke abonnement bij?
Wil je je databundel naar boven of beneden bijstellen? Ga dan naar de optie 'bundel aanpassen' in Mijn Odido.
Het aanpassen van de databundel van je zakelijke abonnement mag 1x per factuurmaand.
Log in op Mijn Odido en ga vervolgens naar 'bundel aanpassen' om de databundel bij te stellen.
Hoe lang kan de blokkade van mijn zakelijke abonnement duren?
Het moment waarop de blokkade op jouw abonnement wordt opgeheven, is afhankelijk van de betaalmethode: via iDeal (binnen 5 uur), digitaal overmaken (binnen 3 dagen) of overmaken via een overschrijvingskaart (binnen 7 dagen).
Als je een betalingsachterstand hebt, kan het zijn dat we een blokkade op je aansluiting plaatsen. Nadat we je betaling hebben ontvangen, wordt de blokkade automatisch verwijderd. Hoe snel dat gebeurt, ligt aan de manier waarop je hebt betaald: betalingen via iDEAL worden het snelst verwerkt. Op deze pagina lees je alles over de verschillende betaalmethoden en verwerkingstijden. Heb je een bewijs van betaling maar is de blokkade nog niet opgeheven? Neem dan telefonisch contact met ons op!
Heb je voor meerdere openstaande facturen een betalingsachterstand? Dan wordt de blokkade alleen verwijderd wanneer ál deze facturen zijn betaald.
Hoe kan ik een extra abonnement bijbestellen?
Extra abonnementen bestel je als beheerder heel eenvoudig via Mijn Odido.
Nieuwe collega? Bestel dan direct en eenvoudig een extra abonnement via Mijn Odido. Let op: je moet wel over beheerdersrechten beschikken om namens jouw bedrijf een extra abonnement te mogen bijbestellen. Beschik je niet over beheerdersrechten? Vraag jouw telecombeheerder om deze rechten toe te kennen via Mijn Odido
Waar vind ik de einddatum van mijn abonnement?
De einddatum van je huidige contract is terug te vinden onder het kopje Mijn abonnement in Mijn Odido.
Je kunt ook direct zien of je het huidige abonnement al mag verlengen.
Wanneer kan ik mijn abonnement verlengen?
Je kunt je abonnement verlengen vanaf 6 maanden voordat je contract afloopt.
Toe aan nieuwe abonnementsvorm of een nieuw toestel? Je kunt je zakelijke abonnement verlengen vanaf 6 maanden voordat het contract afloopt. De ingangsdatum van je nieuwe abonnement, na verlenging, zal uiteraard pas ingaan zodra je huidige abonnement daadwerkelijk is afgelopen. Vanaf dat moment zal ook de maandelijkse toestelbetaling starten, indien je een nieuw toestel hebt uitgezocht bij je nieuwe abonnement.
Let op: je kunt alleen een abonnement verlengen als je beheerdersrechten toegewezen hebt gekregen namens jouw bedrijf. Is jouw abonnement, of dat van een collega, verlengbaar en ben je beheerder? Bekijk dan ons aanbod en verleng je abonnement(en).
Kan ik mijn abonnement tussentijds aanpassen?
Jazeker! Je kunt de bundelgrootte van je zakelijke abonnement naar boven of beneden aanpassen. Ga naar Mijn Odido om de mogelijkheden te bekijken.
Beschik je over een zakelijk abonnement? Dan kan je 1 keer per maand de grootte van je databundel aanpassen. Wij noemen dit bijstellen. Dit is handig als je verwacht dat je in een maand wat meer of minder mobiel internet nodig denkt te hebben. Het bijstellen van je databundel kun je heel eenvoudig zelf regelen in Mijn Odido. Ga daarvoor naar de sectie 'bundel aanpassen'.
Let op! Om de bundel van een abonnement aan te passen, moet je wel gemachtigd zijn als beheerder namens jouw bedrijf. Beschik je nog niet over beheerdersrechten? Neem dan contact op met de telecombeheerder van jouw bedrijf.
Naast het aanpassen van de grootte van databundels is het in Mijn Odido ook mogelijk om extra bundels toe te voegen aan een abonnement. Bijvoorbeeld een vast nummer op je mobiel (Office Essential) of een Deezer-bundel waarmee je jouw favoriete muziek kan luisteren.
Waar vind ik meer informatie over mijn huidige abonnement?
Alle informatie over je abonnement vind je in Mijn Odido, onder het kopje 'Abonnement en Instellingen'.
Ben je benieuwd naar de einddatum van je abonnement? Of wil je weten vanaf wanneer je het abonnement mag verlengen? Alle informatie over je huidige abonnement kun je vinden in Mijn Odido.
Wat is klantvoordeel?
Met Klantvoordeel kan je extra voordeel krijgen als je je Odido abonnementen voor mobiel en internet registreert op 1 adres. Welk voordeel je krijgt, hangt af van welk abonnement en welke versie van Klantvoordeel je hebt. Zijn een paar voorwaarden voor:
Je hebt minimaal 2 abonnementen op hetzelfde adres geregistreerd, en die abonnementen heb je allebei aangemeld voor Klantvoordeel.
Voor zakelijke abonnementen geldt het vestigingsadres waarmee je staat ingeschreven bij de KvK.
De voordelen op het abonnement gaan in als het abonnement actief is. Het andere abonnement hoeft hiervoor nog niet actief te zijn.
Je vindt alle voorwaarden voor Klantvoordeel op de pagina Odido Voorwaarden onder Algemene voorwaarden.
Hoe vraag ik klantvoordeel aan?
Via het menu Klantvoordeel in Mijn Odido of in de app. Heb je een zakelijk abonnement? Dan kan je je alleen aanmelden voor Klantvoordeel in Mijn Odido, dus niet via Beheer. Zorg er wel voor dat je beheerdersrechten hebt. Degene die zich als 1e aanmeldt voor Klantvoordeel, accepteert de voorwaarden. Die mag daarna andere gebruikers toevoegen. De andere gebruikers worden meteen geaccepteerd en krijgen geen sms.
Wat zijn de voorwaarden van een Odido abonnement?
Op odido.nl/voorwaarden staat een overzicht van alle voorwaarden in PDF.
Hoe vraag ik mijn mobiele verbruikstatus en tegoed op?
Download de Mijn Odido app via de App Store of Google Play, of log in op Mijn Odido via onze website en ga naar het tabblad 'Verbruikstatus'.
Je kunt je verbruikstatus bekijken in Mijn Odido. Je verbruikstatus geeft een handige indicatie van het aantal minuten en MB's dat je nog over hebt voor de lopende factuurperiode. Ook zie je welke eventuele overige kosten je hebt gemaakt.
Hoe gebruik ik mijn Internet-bundel in het buitenland?
Zet de optie 'dataroaming' aan via de telefooninstellingen. Vanaf dan kun je de GB's in je abonnement ook binnen de EU gebruiken. Voor dataverbruik buiten de EU kies je voor een Internet op Reis bundel.
Om buiten Nederland te internetten op je telefoon, zet je de optie 'dataroaming' aan via de telefooninstellingen. Je kunt de GB's die je elke maand inkoopt standaard gebruiken in de EU, IJsland, Noorwegen en Zwitserland*. In de rest van de wereld betaal je per MB of kies je voor een Internet op Reis-pas. Je krijgt automatisch een SMS-bericht over het aanschaffen van een Internet op Reis-pas zodra je in een land buiten de EU arriveert. Lees meer over internetten en bellen in het buitenland>
*Heb jij per 07-05-2018 een @Work-abonnement bij ons afgesloten? Dan valt Zwitserland vanaf nu onder de Zone EU en kan je bellen, SMS’en en internetten zonder dat daar extra roaming-kosten voor in rekening worden gebracht. Voor alle abonnementen die zijn afgesloten vóór 07-05-2018 blijven de tarieven en roaming-voorwaarden voor Zone 1 Zwitserland van kracht.
Hoe activeer ik een Internet op Reis-pas voor dataverbruik buiten de EU?
Het activeren van een Internet op Reis-pas regel je eenvoudig in Mijn Odido of via de Mijn Odido app.
Ben je op een locatie buiten de EU en wil je gebruik maken van mobiel internet? Geen probleem! Activeer dan een Internet op Reis-pas . Als het goed is heb je automatisch een sms'je ontvangen van Odido met daarin een link voor het aanschaffen van een Internet op Reis-pas. Als je die link opent, of via Mijn Odido een internetpas hebt besteld, dan kan je de pas op dezelfde pagina in Mijn Odido direct activeren.
Let op! Vóór het activeren van je Internet op Reis-pas moet wel dataroaming op jouw toestel aan staan.
Hoe kies ik een bezorgdatum voor mijn bestelling?
Je kunt zelf een bezorgdag kiezen op www.mijnafspraak.nl. Bezorging is gratis van maandag t/m vrijdag tussen 08:00 en 18:00 uur.
Heb je een bestelling bij ons geplaatst en gekozen voor de optie 'bezorgen'? Je kunt dan zelf een bezorgdag kiezen, waarop jouw bestelling gratis wordt afgeleverd tussen 08:00 en 18:00 uur.
Wil je jouw bestelling laten bezorgen in een specifiek tijdsvenster, 's avonds of in het weekend? Dan betaal je een toeslag.
Wat is de levertijd van mijn bestelling?
We werken samen met twee bezorgpartners: AMP Groep en PostNL.
Wanneer het door jou bestelde toestel op voorraad is, ontvang je na je betaling binnen enkele uren een e-mail van onze bezorgpartner. Deze e-mail bevat meer informatie over de levering van je bestelling.
Sim only besteld?
Afhankelijk van het aantal bestelde simkaarten, bezorgt PostNL deze als brievenbuspost óf ontvang je een e-mail van AMP Groep voor het inplannen van een bezorgafspraak. De tekenbevoegde hoeft niet aanwezig te zijn om de bestelling in ontvangst te nemen.
Wat is mijn belbundel?
Staat in Mijn Odido. Even inloggen en je ziet meteen wat je belbundel is. Zo weet je hoeveel je deze maand kan bellen.
Hoe hoog is mijn databundel?
Staat in Mijn Odido en in de app. Even inloggen en je ziet meteen hoe hoog je databundel is.
Waarom is mijn data op?
Dat kunnen we je niet vertellen. Want door privacyredenen kunnen we niet zien waarvoor je je data hebt gebruikt. Je kan wel zien op welke datum je hoeveel data hebt gebruikt. Staat op je factuur. Zo kan je bedenken wat je die dag op je telefoon hebt gedaan. Goed om te weten: video’s op social media automatisch afspelen kost veel data. Net als automatisch updates uitvoeren voor je apps.
In Mijn Odido staat hoeveel data je nog over hebt. Even inloggen en je ziet ‘t meteen.
Ik heb een Unlimited abonnement, waarom heb ik kosten buiten mijn bundel?
Dit zijn de gebruikskosten voor bellen, sms'en en internetten die niet binnen je bundel vallen. Je hebt bijvoorbeeld naar servicenummers gebeld of MB-aanvullers, sms-diensten of iets in de Google Play Store gekocht.
Hoe pas ik mijn data- of belbundel aan?
Doe je makkelijk zelf in Mijn Odido. Even inloggen en je ziet onder het kopje Abonnement en bundels aanpassen meteen wat er kan. De aanpassing gaat meteen in.
Hoe zeg ik mijn zakelijke abonnement op?
Neem telefonisch contact op met één van onze collega's, of je accountmanager, om je abonnement(en) op te zeggen.
We vinden het jammer om te zien dat jij je zakelijk abonnement(en) wilt opzeggen. Je abonnement(en) kun je opzeggen zodra je contracttermijn is verlopen of als deze binnen één maand verloopt. De opzegtermijn is één maand.
Hoe verleng ik mijn zakelijk abonnement?
Log in op Mijn Odido en ga vervolgens naar 'Verlengen & Bijbestellen'. Selecteer één of meerdere abonnementen die in aanmerking komen voor verlenging en kies een nieuw abonnement, met of zonder toestel.
Fijn dat je bij Odido wilt blijven! Verlengen is mogelijk vanaf 6 maanden vóór het einde van de vaste contractperiode. Op deze pagina lees je alles over de mogelijkheden om online, telefonisch of in de Odido Shop je abonnement te verlengen.
Het verlengen van één of meerdere abonnementen via Mijn Odido > Verlengen & Bijbestellen is veruit de snelste en meest eenvoudige optie.
Hoe kan ik mijn zakelijk abonnement vervroegd verlengen?
Wil jij je abonnement eerder verlengen dan 6 maanden voor het einde van de vaste contractperiode? Neem dan telefonisch contact op via 0800-7112.
Verlengen is mogelijk vanaf 6 maanden voor het eind van de vaste contractperiode. Maar als je mobiele telefoon bijvoorbeeld kapot is, kunnen we ons voorstellen dat je al eerder wilt vernieuwen. Onder bepaalde voorwaarden is dit inderdaad mogelijk. Voor de mogelijkheid om vervroegd te vernieuwen betaal je eenmalig €58,78 excl. BTW.
Meer weten, of direct vernieuwen? Bel ons dan op 0800-7112. Je kunt voor deze optie niet terecht in de Odido Shop.
Hoe achterhaal ik waarom mijn zakelijke bestelling is afgewezen?
Vraag de reden van afwijzing schriftelijk op: Odido Service BV, t.a.v. Zakelijke Acceptatie, Antwoordnummer 17204, 2501 VH Den Haag. Voeg hierbij een kopie van je legitimatie en een bankafschrift van maximaal 2 maanden oud.
Bij de aanvraag van ieder nieuw zakelijk abonnement voert Odido een risico-onderzoek uit en vragen wij faillissements- en betalingsinformatie op. Naar aanleiding van dit onderzoek word je aanvraag direct geaccepteerd, vragen wij om een aanbetaling, of wordt je aanvraag afgewezen. Ook kan het zijn dat je alleen een abonnement zónder toestelbetaling mag afnemen.
Je kunt de reden van afwijzing schriftelijk bij T-Mobile opvragen:
Odido Service BV,
t.a.v. Zakelijke Acceptatie,
Antwoordnummer 17204,
2501 VH Den Haag
Stuur een kopie mee van een geldig legitimatiebewijs en van een bankafschrift (maximaal 2 maanden oud).
Wat zijn de BTW- en KvK-nummers van Odido?
Ons BTW-nummer is: NL0070.53.022.B.01 Ons KvK-nummer is: 33.26.56.79
Het BTW-nummer van Odido Netherlands is: NL0070.53.022.B.01
Het KvK-nummer van Odido Netherlands: 33.26.56.79
Wat is een contractovername?
Hierbij neemt een ander persoon of bedrijf je contract over. Dus ook de betaalverplichting. Een contract kan overgaan van particulier naar een zakelijk contract en andersom.
Hoe draag ik een contract over?
Voor een contractovername hebben we het één en ander aan informatie van je nodig. Doorloop de volgende stappen.
Door contractovername wisselt je abonnement van eigenaar. Je kunt je abonnement door een ander persoon of door een ander bedrijf laten overnemen. Dit is handig wanneer je bijvoorbeeld zelf je abonnement niet meer nodig hebt of een eigen bedrijf bent gestart.
Meer informatie over een contractovername vind je op deze pagina.
Wat is de status van mijn aanvraag voor nummerbehoud?
Je kunt de status van je nummerbehoud volgen via deze pagina.
Benieuwd of je aanvraag voor nummerbehoud is goedgekeurd? Of per wanneer we je telefoonnummer overzetten van je oude provider naar Odido? De status van jouw aanvraag voor nummerbehoud kun je zelf volgen.
We sturen je uiteraard een aankondiging op de dag vóór de overzetting en bij de afronding van jouw nummerbehoud.
Hoe herken ik phishing e-mails uit naam van Odido?
Controleer altijd als eerste de afzender! Het e-mailadres van Odido eindigt met @odido.nl.
Helaas komt phishing regelmatig voor, ook uit naam van Odido. Wij sturen je een e-mail als je bijvoorbeeld een openstaande factuur hebt. Jammer genoeg maken cybercriminelen hier gebruik van en sturen vergelijkbare e-mails vanuit een ander e-mailadres met spookfacturen die malware bevatten. Maar hoe kan je het verschil herkennen tussen een e-mail afkomstig van Odido en een phishing e-mail?
Open alleen een bijlage van een e-mail als je zeker weet dat de afzender juist is.
Klik alleen op links als je zeker weet dat de afzender juist is.
Kan ik mijn zakelijk abonnement afkopen?
Ja, maar alleen in de volgende situaties:
• Het bedrijf is uitgeschreven bij de KvK.
Uitleg:
De uitschrijving moet verwerkt zijn door de KvK.
Alleen een tekenbevoegde mag een verzoek tot afkoop doen. Een schriftelijk bewijs laten zien is niet nodig.
Als een bedrijf is uitgeschreven bij de KvK, moeten alle nummers afgekocht worden. Je mag er niet voor kiezen om bepaalde abonnementen door te laten lopen. Wil je dit wel, laat dan eerst via de accountmanager het contract op een ander KvK-nummer of persoon zetten. Daarna kunnen de overgebleven abonnementen afgekocht worden.
of
• De eigenaar van het bedrijf zit in de gevangenis, waardoor het contract niet kan doorlopen.
Uitleg:
Het bedrijf moet een bewijs laten zien dat de eigenaar in de gevangenis zit.
of
• Het telefoonnummer wordt overgezet naar een andere provider.
Uitleg:
Je kan kiezen voor nummerbehoud met afkoop. Als je bij een andere provider nummerbehoud aanvraagt voor het Odido nummer, kan je het Odido contract afkopen. Dan wordt automatisch na 3 werkdagen het nummer overgezet. Ook wordt er automatisch een afkoopsom opgesteld voor het Odido contract.
Goed om te weten: je kan niet bij alle providers nummerbehoud met afkoop aanvragen. Vraag dit zelf na bij andere providers.
De afkoopsom is 50% van de overgebleven abonnementskosten en 100% van de overgebleven termijnen voor het toestel.
Bij het berekenen van de afkoopsom telt de korting niet mee. Hierdoor kan de afkoopsom iets hoger zijn.
Deze oplossing gaat helemaal automatisch, en gaat buiten het zakelijk afkoopproces om.
Hoe kan ik mijn opzegging annuleren?
Gewoon even bellen met Odido Service: 0800-7112. We zijn er voor je.
Wat moet ik doen als mijn bedrijf niet meer bestaat?
Je kan je mobiele contract als particulier overnemen. Noemen we contractovername.
Zorg wel dat je bent uitgeschreven bij de KvK.
Hoe maak ik een Mijn Odido account aan?
Heb je zo gedaan en kan hier. In Mijn Odido regel je veel zelf. Hier vind je ook je facturen, abonnement en verbruik.
Hoe pas ik mijn gegevens aan in Mijn Odido?
Even inloggen en je ziet meteen wat je kan aanpassen. Denk aan je bankrekeningnummer of contactpersoon. Zorg er wel voor dat je beheerdersrechten hebt.
Wat is nummerbehoud?
Nummerbehoud is het overzetten van een mobiel nummer van aansluiting A naar aansluiting B. Dat kan van en naar een andere provider, maar ook binnen dezelfde provider.
Zijn een paar voorwaarden voor:
- We kunnen je nummer alleen overnemen als die actief is bij de andere provider.
- We regelen nummerbehoud voor je op werkdagen, niet in het weekend.
- Je kan geen nummerbehoud aanvragen als je overstapt van een 097-nummer (data abonnement) naar een 06-nummer, en andersom.
- Je moet in Nederland zijn op de datum dat we je nummer overzetten.
- Er is een maximum termijn waarin je nummerbehoud kan aanvragen: binnen 120 dagen. Maakt niet uit of je een privé of zakelijk abonnement hebt. Als je aanvraag voor nummerbehoud is goedgekeurd, mag de datum uitgesteld worden tot uiterlijk 90 dagen (na de 1e datum waarop we je nummer kunnen overzetten). Op deze website bereken je hoeveel dagen er tussen 2 datums zitten. Handig.
Er zijn 3 soorten nummerbehoud.
Je kiest zelf op welke manier je je nummer wil houden. Kan op 3 manieren:
1. Na afloop van je contracttermijn (of Prepaid).
Deze manier wordt het meest gekozen. Het contract bij de provider die je nu hebt, is afgelopen. Je nummer kan de volgende werkdag overgezet worden.
2. Binnen je contracttermijn, met afkoop van het contract.
Kies deze manier als je zo snel mogelijk je nummer wil overzetten, met afkoop van je contract bij de provider die je nu hebt. Dan wordt de datum waarop we je nummer overzetten op 3 werkdagen in de toekomst gezet. De provider die je nu hebt, moet je laten weten wat de afkoopsom is.
Heb je vragen of opmerkingen over de afkoopsom? Laat het even weten aan de provider die je nu hebt.
3. Binnen je contracttermijn, met een ander telefoonnummer.
Kies deze manier als je zo snel mogelijk je nummer wil overzetten, en het contract bij de provider die je nu hebt wil houden. Dan wordt het nummer de volgende werkdag overgezet. De provider die je nu hebt, moet dit aan je laten weten. Goed om te weten: je contract bij je oude provider loopt door en je sluit een nieuw contract af bij je nieuwe provider. Hierdoor kan je dubbele kosten hebben.
Heb je vragen of opmerkingen over het andere telefoonnummer? Laat het even weten aan de provider die je nu hebt.
Hoe vraag ik nummerbehoud aan?
Het is uiteraard mogelijk om je huidige mobiele nummer te behouden als je wilt overstappen naar ons netwerk. Vraag je nummerbehoud aan tijdens het bestellen in onze online shop, of na het bestellen door een formulier in te vullen.
Als je overstapt van een andere provider naar T-Mobile, kun je je mobiele nummer meenemen. Je huidige provider bekijkt dan je aanvraag en bepaalt of deze wordt goedgekeurd of afgewezen.
Je kunt bij het plaatsen van een bestelling in onze Online Shop aangeven of je nummerbehoud wilt aanvragen. Op het moment dat de bestelling is afgeleverd, ontvang je kort daarna per e-mail een link naar een pagina waar je alle gegevens m.b.t. nummerbehoud kunt invullen.
LET OP! Vraag binnen 6 maanden na de besteldatum van je nieuwe abonnement nummerbehoud aan m.b.v. de link in de e-mail. Het nieuwe abonnement zal na die 6 maanden automatisch ingaan, ook wanneer nummberhoud niet is aangevraagd. Hierdoor zullen er mogelijk dubbele abonnementskosten worden afgeschreven.
Je kunt eventueel ook later een aanvraagformulier invullen. Als je een nieuwe T-Mobile aansluiting aanvraagt kun je een aanvraag indienen voor maximaal 120 dagen in de toekomst. Lees alles over nummerbehoud.
Hoe vraag ik nummerbehoud aan voor meerdere nummers?
Het is mogelijk om nummerbehoud aan te vragen voor meerdere nummers. Geef bij je bestelling in de online shop aan dat je nummerbehoud wilt aanvragen en volg de instructies die je per e-mail krijgt toegestuurd.
Als je overstapt van een andere provider naar T-Mobile, kun je in principe al je mobiele nummers meenemen. Je vraagt dan per contract nummerbehoud aan, je huidige provider bekijkt dan alle aanvragen en bepaalt of ze worden goedgekeurd of afgewezen.
Je kunt bij het plaatsen van een bestelling in onze Online Shop aangeven of je nummerbehoud wilt aanvragen. Op het moment dat de bestelling is afgeleverd, ontvang je kort daarna per e-mail een link naar een pagina waar je alle gegevens m.b.t. nummerbehoud kunt invullen, per nieuw abonnement.
LET OP! Vraag binnen 6 maanden na de besteldatum van je nieuwe abonnementen nummerbehoud aan m.b.v. de link in de e-mail. De nieuwe abonnementen zullen na die 6 maanden automatisch ingaan, waardoor er mogelijk dubbele abonnementskosten zullen worden afgeschreven.
Je kunt nummerbehoud ook op een later moment, per abonnement, aanvragen door een aanvraagformulier in te vullen. Lees alles over nummerbehoud.
Hoe vraag ik mijn inloggegevens op voor Mijn Odido?
Inloggegevens kwijt? Vraag je gebruikersnaam en wachtwoord van Mijn Odido op. Geen zorgen! Je kunt je gebruikersnaam en/of wachtwoord voor Mijn Odido opnieuw opvragen.
Hoe voeg ik zakelijk klantnummers samen?
Het is mogelijk om de klantnummers samen te voegen als beide nummers hetzelfde KvK-nummer en bedrijfsgegevens bezitten. Neem telefonisch contact op via 0800-7112 om dit samen met ons te regelen.
Het laten samenvoegen van je bestaande zakelijke klantnummers kan erg handig en vooral overzichtelijk zijn. Helaas is dit technisch niet altijd mogelijk.
Sowieso kan samenvoegen alleen als beide klantnummers hetzelfde KvK-nummer en dezelfde bedrijfsgegevens hebben. Verder mag je geen betalingsachterstand hebben en kan het niet als je een abonnement met aparte toestelbetaling hebt. Voor alle voorwaarden en mogelijkheden; neem contact met ons op.
Hoe wijzig ik mijn rekeningnummer in Mijn Odido?
Heb jij beheerdersrechten voor Mijn Odido? Log dan in en ga naar 'Bedrijfsinformatie'. Hier kun je het bankrekeningnummer wijzigen.
Is het bankrekeningnummer van jouw bedrijf gewijzigd? Voorkom betaalproblemen of een blokkade van jouw abonnement(en)! Pas heel eenvoudig de betaalgegevens van je bedrijf aan in de Mijn Odido omgeving. Wanneer je over beheerdersrechten beschikt, kun je hier heel eenvoudig het rekeningnummer veranderen.
Hoe wijzig ik inloggegevens voor Mijn Odido?
Log in op Mijn Odido, ga naar 'Gegevens & Instellingen' en pas daar je gebruikersnaam, wachtwoord en/of e-mailadres aan.
Het aanpassen van je inloggegevens voor Mijn Odido kan je snel en eenvoudig zelf regelen. Klik hier , log in en wijzig je gebruikersnaam, wachtwoord en/of e-mailadres in een handomdraai. Gebruik je de Mijn Odido app? Dan ga je naar 'Gebruikersnaam & Wachtwoord' wanneer je bent ingelogd, om deze instellingen aan te passen.
Je kan hier ook de optie 'automatisch inloggen' aanzetten. Wanneer je telefoon is verbonden met het Odido netwerk, herkennen we jouw telefoonnummer en log je dus automatisch in op jouw Mijn Odido omgeving, wel zo makkelijk.
Maar let op! Gebruik je jouw toestel als mobiele hotspot en heb je 'automatisch inloggen' geactiveerd? Dan loop je het risico dat gebruikers van andere toestellen die verbonden zijn met jouw hotspot ook toegang hebben tot je Mijn Odido omgeving en dus o.a. je facturen kunnen inzien. Zet daarom altijd deze instelling uit voordat je een hotspot maakt.
Hoe wijzig ik mijn adres?
Is jouw bedrijf verhuisd of wil je op een ander adres post van ons ontvangen? Geef de wijziging(en) dan aan ons door via Mijn Odido.
Verhuisd naar een nieuwe locatie? Of liever onze post op een ander adres ontvangen? Geen probleem! Je kunt een wijziging in het vestigingsadres en/of correspondentieadres heel eenvoudig aan ons doorgeven.
Let wel op! Je kunt het vestigingsadres pas wijzigen zodra het nieuwe adres geregistreerd staat in het Handelsregister van de Kamer van Koophandel.
Hoe voeg ik zakelijk klantnummers samen?
Het is mogelijk om de klantnummers samen te voegen als beide nummers hetzelfde KvK-nummer en bedrijfsgegevens bezitten. Neem telefonisch contact op via 0800-7112 om dit samen met ons te regelen.
Het laten samenvoegen van je bestaande zakelijke klantnummers kan erg handig en vooral overzichtelijk zijn. Helaas is dit technisch niet altijd mogelijk.
Sowieso kan samenvoegen alleen als beide klantnummers hetzelfde KvK-nummer en dezelfde bedrijfsgegevens hebben. Verder mag je geen betalingsachterstand hebben en kan het niet als je een abonnement met aparte toestelbetaling hebt. Voor alle voorwaarden en mogelijkheden; neem contact met ons op.
Hoe kom ik bij Odido Business?
Door online een zakelijk abonnement af te sluiten via Odido Business. Bellen kan ook: 0800-8102. Kijken we samen hoe we je verder kunnen helpen. Of kom langs in een Odido Shop. Zit er vast eentje bij je in de buurt.
Hoe voeg ik een contactpersoon toe?
Gewoon in Mijn Odido, onder Contactpersonen.
Hoe ziet mijn eerste factuur eruit?
Je eerste factuur is vaak hoger dan verwacht. Dat komt o.a. door eenmalige aansluitkosten en vooruitbetaling van je maandelijkse abonnementkosten. Wij leggen je graag uit hoe je eerste factuur is opgebouwd.
Je eerste factuur is vaak hoger dan je verwacht. Dit heeft een aantal redenen:
Er worden eenmalige aansluitkosten verrekend;
Als je een abonnement afsluit bij ons, kom je in een zogenoemde factuurcyclus terecht. Als je abonnement halverwege de factuurcyclus ingaat, worden de abonnementskosten van de resterende dagen van de maand in rekening gebracht;
Je betaalt je abonnement 1 maand vooruit. Deze kosten worden ook verrekend op je eerste factuur;
Tot slot kunnen maandelijkse kosten van je telefoon (toestelservice) en gebruikskosten - de kosten buiten je zakelijke abonnement - voor een hogere eerste factuur zorgen.
Waar kan ik mijn factuur bekijken?
Log in op Mijn Odido en ga naar 'Facturen' om je laatste 15 facturen te bekijken en/of te downloaden.
In jouw Mijn Odido omgeving kun je de laatste 15 facturen in detail bekijken. Zo vind je een schematische weergave van het maandelijkse verbruik, uitgesplitst in belminuten en dataverbruik in Nederland én de EU. Daarnaast vind je de maandelijkse factuurbedragen, bijbehorende facturatiedata en je betaalstatus terug.
Wanneer is een bedrag inclusief btw en exclusief btw op mijn factuur?
Als je meerdere zakelijke abonnementen hebt, krijg je elke maand een verzamelfactuur met het totaalbedrag inclusief btw. Op de afzonderlijke deelfacturen zie je het bedrag exclusief btw. Maandelijkse toestelbetaling wordt altijd incl. btw weergegeven.
Als je meerdere zakelijke abonnementen hebt, krijg je elke maand een verzamelfactuur met het totaalbedrag inclusief btw. Je kunt ook de facturen van je mobiele nummers afzonderlijk bekijken, dit noemen wij deelfacturen. Op deze deelfacturen zie je het bedrag exclusief btw.
Het bedrag voor Toestelbetaling/Toestelservice of Toestelkrediet wordt altijd inclusief btw aan je doorberekend. Dit is ook zichtbaar op de eerder genoemde deelfacturen.
Het is gebruikelijk om bij zakelijke klanten de kosten exclusief btw te benoemen. Bij het bestellen van het abonnement met toestel, bijvoorbeeld op onze website, splitsen we ook het verschil uit tussen abonnementskosten en het toestelkrediet. Er zijn drie opties:
Wanneer je het toestel direct volledig afbetaalt;
Wanneer je bij aankoop een gedeelte bijbetaalt, en een gedeelte maandelijks afbetaalt;
Wanneer je het gehele toestel maandelijks afbetaalt.
Hoe ziet mijn eerste factuur eruit nadat mijn abonnement verlengd is?
De eerste factuur na een verlenging/vernieuwing van je abonnement kan afwijken van het maandbedrag dat je bent overeengekomen. Dat komt o.a. door het verrekenen van je oude- en nieuwe prijsplan. Daarnaast betaal je de abonnementskosten 1 maand vooruit. Wij leggen je graag uit hoe deze eerste factuur, na verlenging/vernieuwing, verder is opgebouwd.
De eerste factuur na een verlenging/vernieuwing van je abonnement kan afwijken van het maandbedrag dat je bent overeengekomen. Dat komt onder andere door het verrekenen van je oude- en nieuwe prijsplan. Daarnaast betaal je de abonnementskosten 1 maand vooruit. Wij leggen je graag uit hoe deze eerste factuur, na verlenging/vernieuwing, verder is opgebouwd.
De eerste factuur na een verlenging/vernieuwing van je abonnement is vaak hoger dan je verwacht. Dit heeft een aantal redenen:
Als je een abonnement bij ons afsluit dan kom je in een zogenoemde factuurcyclus terecht. Als je abonnement halverwege de factuurcyclus ingaat, worden de abonnementskosten van de resterende dagen van die maand in rekening gebracht.
Een voorbeeld: je abonnement gaat bijvoorbeeld elke 19de van de maand in en loopt dan tot en met de 18de van de maand erop. De vernieuwing/ verlenging van je abonnement gaat echter in op de 29ste van die maand. In dat geval worden alle kosten voor het oude prijsplan vanaf de 29ste van die maand tot en met de 18de van de maand erop gecrediteerd.
Vervolgens worden de kosten voor het nieuwe abonnement voor diezelfde pro rata periode alsnog aan je berekend.
Je betaalt standaard je abonnement 1 maand vooruit. Deze kosten worden ook verrekend op je eerste factuur na de vernieuwing/ verlenging.
Tot slot kunnen maandelijkse kosten van je telefoon (toestelservice) en gebruikskosten - de kosten buiten je zakelijke abonnement - voor een hogere eerste factuur zorgen.
Hoe ziet mijn factuur eruit na een aanpassing?
Na een aanpassing in jouw abonnement of bundel kan jouw factuur er anders uitzien dan je gewend bent. Op
https://www.odido.nl/zakelijk/service/facturen vind je alle informatie over de facturen van Odido.
Bekijk
hier een voorbeeld van een factuur na bundelwijziging.
Hoe ziet mijn eerste factuur eruit nadat mijn abonnement verlengd is?
De eerste factuur na een verlenging/vernieuwing van je abonnement kan afwijken van het maandbedrag dat je bent overeengekomen. Dat komt o.a. door het verrekenen van je oude- en nieuwe prijsplan. Daarnaast betaal je de abonnementskosten 1 maand vooruit. Wij leggen je graag uit hoe deze eerste factuur, na verlenging/vernieuwing, verder is opgebouwd.
De eerste factuur na een verlenging/vernieuwing van je abonnement kan afwijken van het maandbedrag dat je bent overeengekomen. Dat komt onder andere door het verrekenen van je oude- en nieuwe prijsplan. Daarnaast betaal je de abonnementskosten 1 maand vooruit. Wij leggen je graag uit hoe deze eerste factuur, na verlenging/vernieuwing, verder is opgebouwd.
De eerste factuur na een verlenging/vernieuwing van je abonnement is vaak hoger dan je verwacht. Dit heeft een aantal redenen:
Als je een abonnement bij ons afsluit dan kom je in een zogenoemde factuurcyclus terecht. Als je abonnement halverwege de factuurcyclus ingaat, worden de abonnementskosten van de resterende dagen van die maand in rekening gebracht.
Een voorbeeld: je abonnement gaat bijvoorbeeld elke 19de van de maand in en loopt dan tot en met de 18de van de maand erop. De vernieuwing/ verlenging van je abonnement gaat echter in op de 29ste van die maand. In dat geval worden alle kosten voor het oude prijsplan vanaf de 29ste van die maand tot en met de 18de van de maand erop gecrediteerd.
Vervolgens worden de kosten voor het nieuwe abonnement voor diezelfde pro rata periode alsnog aan je berekend.
Je betaalt standaard je abonnement 1 maand vooruit. Deze kosten worden ook verrekend op je eerste factuur na de vernieuwing/ verlenging.
Tot slot kunnen maandelijkse kosten van je telefoon (toestelservice) en gebruikskosten - de kosten buiten je zakelijke abonnement - voor een hogere eerste factuur zorgen.
Ik heb onverwachts hogere kosten, klopt mijn factuur wel?
Soms is je factuur hoger dan verwacht. Dit kan verschillende oorzaken hebben. Dit leggen we je graag uit!
Buiten de vaste maandkosten voor je abonnement (en eventueel je toestel) kan het zijn dat er kosten buiten jouw bundel worden berekend. Dit kan diverse oorzaken hebben. Als je kosten maakt buiten je bundel, dan valt je factuur hoger uit dan gewend. Er worden andere tarieven gerekend als je bijvoorbeeld in het buitenland belt of data verbruikt, of met 0900-nummers belt. Daarnaast worden de MB-aanvuller en bundels zoals Deezer of de MB-verdeler apart vermeld op je factuur.
Voor meer informatie over de oorzaken van jouw hogere factuur, zoals bijvoorbeeld MB-aanvullers, kosten in het buitenland of sms-diensten, kijk dan hier.
Wat is inflatiecorrectie?
Elk jaar stijgen de prijzen in Nederland. Dit heet prijsinflatie. Prijsinflatie heeft ook invloed op onze kosten. Daarom verhogen we elk jaar de vaste maandelijkse kosten van de meeste abonnementen. Hiervoor gebruiken we het inflatiepercentage dat is vastgesteld door het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS). Het verhogen van de kosten door de prijsinflatie noemen we inflatiecorrectie. Lees meer over de inflatiecorrectie.
Waarom staat er inflatiecorrectie op mijn factuur?
Elk jaar stijgen de prijzen in Nederland. Dit heet prijsinflatie. Prijsinflatie heeft ook effect op onze kosten. Daarom verhogen we elk jaar de vaste maandelijkse kosten van de meeste abonnementen.
Kan ik in een Odido Shop mijn facturen betalen?
Ja, in onze Shops kan je je facturen betalen. We verwerken je betaling binnen 4 uur, ook eventuele blokkades. Je kan met contant geld betalen of met een debetkaart. Betalen met een creditcard kan niet.
Wat zijn diensten derde partijen?
Dat zijn mobiele contentdiensten, bijvoorbeeld:
Sms-diensten (premium sms)
Mobiele betalingen (mobile content billing - staat op je factuur als FTMSC)
Apps (App Store Billing via Google Play, Windows Phone, Blackberry World)
Wat zijn buitenbundelkosten?
Alle kosten die je maakt buiten je bundel. Zoals bellen naar het buitenland, MB-bundels, mobiele contentdiensten en datagebruik in het buitenland.
Waarom staat er geen btw voor mijn toestel op de factuur?
Leggen we uit met 4 situaties:
1. Toestel op de maandelijkse factuur.
Voor het toestelkrediet sluit je een lening af. Een lening is altijd btw-vrij, dus over de maandelijkse betaling voor het toestel rekent Odido geen btw. Je kan over dat deel geen btw terugvragen. Je kan wel btw terugvragen over:
- de maandelijkse abonnementskosten
- de gebruikskosten buiten je bundel
2. Toestel op de hardware factuur of kassabon.
Op de hardware factuur, pakbon of kassabon staat de totaalprijs van je toestel. De btw staat er apart op. Deze btw kan je in 1 keer opgeven aan de Belastingdienst.
3. Omdat je bij de start van je abonnement via de hardware factuur of kassabon het totaalbedrag aan btw kan terugvragen. Je kan dus niet nog een keer btw over het toestel terugvragen via je maandelijkse factuur.
4. Als je een zakelijk abonnement hebt: de bijbetaling voor je toestel in de winkel of bij de koerier laten we altijd exclusief btw zien. Maar de bijbetaling die je uiteindelijk betaalt is inclusief btw.
Hoe werkt de inflatiecorrectie op maandkosten?
Ieder jaar in januari stellen wij onze maandkosten bij op basis van de prijsinflatie. Het percentage dat we gebruiken voor deze inflatiecorrectie, wordt bepaald door het Centraal Bureau voor de Statistiek.
Vrijwel ieder jaar stijgen de prijzen in Nederland, alles wordt duurder. Dat heet prijsinflatie. Hiermee stijgen ook ónze kosten en dat heeft natuurlijk gevolgen voor de organisatie. Daarom verhogen wij in principe ieder jaar in januari de vaste maandkosten van de meeste abonnementen.
Inflatiecorrectie wordt niet berekend over losse bundels en geldt ook niet voor abonnementen die nog geen 3 maanden actief zijn. Meer uitleg over inflatiecorrectie.
Hoe betaal jij je zakelijke rekening of een eventuele betalingsachterstand?
Betaal je rekening eenvoudig via iDeal. Log in op Mijn Odido en ga naar je facturen om het openstaande bedrag over te maken.
Als 'beheerder' kun je je openstaande facturen eenvoudig betalen via iDEAL in je zakelijke My T-Mobile omgeving. Log in en ga vervolgens 'Bedrijfsfacturen' om openstaande facturen direct te betalen.
Wil je op een andere manier betalen? Hier vind je alle informatie over de verschillende betaalmethoden.
Kan ik een betalingsregeling treffen?
Het is niet mogelijk om als zakelijke klant een betalingsregeling te treffen.
In tegenstelling tot particuliere klanten is het voor zakelijke klanten niet mogelijk om een betalingsregeling te treffen wanneer je een factuur niet op tijd kunt betalen.
Welke rekeningnummers heeft odido?
Het rekeningnummer van Odido voor handmatige betalingen is NL03COBA0733959717 (Commerzbank). Vermeld bij de betaling altijd het klantnummer.
Onze andere rekeningnummers
• NL12 COBA 0733 9595 55 - alleen voor automatische incasso's
• NL87 COBA 0733 9596 60 - alleen voor toestelbetalingen (hardware factuur)
• NL92 BNPA 0227 6806 77 - alleen voor betalingen via iDeal
Verschijnt bij het overmaken de melding dat naam en rekeningnummer van Odido niet gecontroleerd kunnen worden? Dit is bekend, we zijn in overleg met de banken om dit te verbeteren.
Wat is thuiskopieheffing?
Door de thuiskopieheffing krijgen filmmakers en artiesten een vergoeding voor het kopiëren van muziek en films voor privégebruik. De heffing zit op lege cd’s en dvd’s. Maar ook op apparaten waarmee je een privékopie van muziek of video kan maken, zoals telefoons en tablets.
Waarom thuiskopieheffing?
In de Auteurswet staat dat auteurs en artiesten een vergoeding krijgen als consumenten apparaten kopen waarop ze materiaal kunnen zetten dat auteursrechtelijk beschermd is.
Waarom wordt het tarief om de paar jaar aangepast?
In de thuiskopiewetgeving wordt gesproken over voorwerpen die bestemd zijn om een werk ten gehore te brengen, te vertonen of weer te geven. Voor dit soort voorwerpen krijgen degenen die auteursrecht hebben een thuiskopievergoeding. Als consumenten meer gaan kopiëren, bijvoorbeeld op hun telefoons, dan gaat het tarief omhoog.
Lees meer over thuiskopieheffing.
Hoe beheer ik de integratie van je vaste en mobiele telefonie?
Ga naar Mijn Odido en log in om de integratie van je vaste en mobiele telefonie binnen je bedrijf in te stellen.
Met Vast-op-Mobiel (ook wel Vast Mobiel Integratie of VMI genoemd) kun je onder andere voordelig onderling bellen, altijd bereikbaar zijn met diverse functionaliteiten (zoals bekend van de bedrijfscentrale), mobiele en vaste telefonie inrichten en op elkaar aan laten sluiten. Om VMI optimaal te kunnen gebruiken is er een portaal beschikbaar gemaakt waarin je alle instellingen optimaal kan afstemmen op jouw gebruikerswensen. Zowel als telecombeheerder als eindgebruiker log je in op Mijn Odido.
Wat kan ik doen als mijn telefoon gestolen is?
Blokkeer allereerst zo snel mogelijk je simkaart via Mijn Odido. Nadat je huidige simkaart is geblokkeerd, kan je direct een nieuwe simkaart aanvragen via Mijn Odido.
Blokkeer je simkaart, zodat er geen kosten meer gemaakt kunnen worden. Dit kan 24/7 online, via Mijn Odido, of anders telefonisch via 06 24001200 (vanuit het buitenland: 0031 6 2400 7112).
Vraag een nieuwe simkaart bij ons aan. Ook dat kan eenvoudig online via Mijn Odido, of telefonisch via bovenstaand telefoonnummer. Zelf online aanvragen is trouwens altijd goedkoper dan wanneer je ervoor belt. Let op! Wanneer je een nieuwe simkaart aanvraagt, dan voeren wij altijd een identiteitscontrole uit .
Als je een nieuwe telefoon nodig hebt, kun je in de Mijn Odido omgeving kijken of je jouw contract al kunt verlengen.
Hoe schakel is gesprekken door na integratie van vaste en mobiele telefonie?
Om door te schakelen, toets je de onderstaande code in - met het telefoonnummer waarnaar de gesprekken moeten worden doorgeschakeld - en dan de 'bel'-toets. • Alle gesprekken: 21telefoonnummer • Bij geen gehoor: 61telefoonnummer • Bij geen bereik: 62telefoonnummer • Bij in gesprek: 67telefoonnummer • Alle doorschakelingen verwijderen: ##002#
Je kunt inkomende gesprekken doorschakelen naar een ander telefoonnummer. Het instellen van een doorschakeling kost niets. Wel betaal je voor het gesprek vanaf jouw telefoon naar het telefoonnummer waarnaar je hebt doorgeschakeld. Toets onderstaande code in, met het telefoonnummer waarnaar de gesprekken moeten worden doorgeschakeld en dan de 'bel'-toets.
• Alle gesprekken: 21telefoonnummer
• Bij geen gehoor: 61telefoonnummer
• Bij geen bereik: 62telefoonnummer
• Bij in gesprek: 67telefoonnummer
• Alle doorschakelingen verwijderen: ##002#
Heb je een abonnement zónder Vast Mobiel Integratie (VMI)? Check dan hier welke codes je kunt gebruiken.
Hoe schakel ik inkomende gesprekken door naar een ander telefoonnummer?
Om door te schakelen, toets je de juiste doorschakelcode in, i.c.m. het telefoonnummer waarnaar de gesprekken moeten worden doorgeschakeld, en druk je vervolgens op de 'bel'-toets.
Je kunt inkomende gesprekken doorschakelen naar een ander telefoonnummer. Het instellen van een doorschakeling kost niets. Wel betaal je voor het gesprek vanaf jouw telefoon naar het telefoonnummer waarnaar je hebt doorgeschakeld. Toets één van onderstaande codes in, met het telefoonnummer waarnaar de gesprekken moeten worden doorgeschakeld en dan de 'bel'-toets.
• Alle gesprekken: **21*telefoonnummer#
• Bij geen gehoor: **61*telefoonnummer#
• Bij geen bereik: **62*telefoonnummer#
• Bij in gesprek: **67*telefoonnummer#
• Alle doorschakelingen verwijderen: ##002#
Wil je bijvoorbeeld inkomende gesprekken doorschakelen naar 06 1234 5678 wanneer je zelf in gesprek bent? Dan toets je: **67*0612345678#
Hoe vraag ik een MB-verdeler aan?
MB-verdeler simkaart(en) bestel je eenvoudig via Mijn Odido.
Let op: MB-verdelers werken niet met het Hello Business abonnement.
Met een MB-verdeler simkaart internet je altijd en overal op je telefoon, tablet of laptop. Gewoon via de GB's van je zakelijke mobiele abonnement. De extra MB-verdeler simkaart(en) bestel je het snelst via Mijn Odido. Log in en ga naar 'bundel aanpassen' en voeg een MB-verdeler sim toe aan je bestaande abonnement.
Hoe activeer ik een MB-verdeler?
Telecombeheerders kunnen na aankoop via Mijn Odido een MB-verdeler simkaart activeren.
Let op: MB-verdelers werken niet met een Hello Business abonnement.
Heb je één of meerdere MB-verdeler simkaarten besteld? Activeer deze MB-verdeler simkaarten dan voordat ze in gebruik worden genomen. Telecombeheerders kunnen deze simkaarten eenvoudig activeren via Mijn Odido.
Hoe stel ik een blokkade in voor mijn aansluitingen?
Stel blokkades in voor dataverbruik en bellen in het buitenland, 0900-nummers en aankopen in app-stores.
Als telecombeheerder kun je zelf bepalen wat jouw collega's kunnen doen met hun zakelijke abonnement. Via Mijn Odido. Zo stel je bijvoorbeeld blokkades in voor bellen en dataverbruik in het buitenland, het bellen naar 0900-nummers, het gebruik van sms-diensten of aankopen in App-stores. Voorkom hoge facturen en behoud de controle over jouw zakelijke telecomkosten.
Hoe sluit ik een telefoonverzekering af?
Wil je je telefoon of tablet verzekeren? Sluit dan een Chubb-verzekering af bij Odido.
Met een toestelverzekering van Chubb ben je verzekerd tegen vochtschade, stootschade, valschade, klemschade en diefstal. Je kunt een toestelverzekering direct afsluiten wanneer je een telefoon of tablet bestelt in onze online shop. Het is ook mogelijk om tot 30 dagen na aankoop een toestelverzekering af te sluiten in één van onze winkels, of onze service, mits jouw toestel op het moment van verzekeren nog intact (zonder schade) is.
Hoe meld ik mijn toestel aan voor reparatie?
Beheerders kunnen een toestelreparatie online aanmelden.
Werkt je toestel niet goed en heeft een software update niet geholpen? Dan kun je jouw toestel in een aantal stappen online aanmelden voor een reparatie. Het is uiteraard ook mogelijk om een toestelreparatie aan te melden in één van onze winkels.
Krijg ik een vervangend toestel bij reparatie?
Nee, wij bieden geen vervangend toestel in het geval van een toestelreparatie.
Heb jij je eigen toestel aangemeld voor reparatie? Dan zal je zelf een tijdelijk vervangend toestel moeten regelen. Wij bieden geen vervangend toestel aan.
Om dit scenario te voorkomen is het natuurlijk het verstandigste om goed met je eigen toestel om te gaan. Wij hebben een aantal tips voor je waarmee je schade aan je toestel kunt voorkomen.
Wat is eSIM en kan ik er al gebruik van maken?
eSIM is een nieuw soort sim die de fysieke, plastic simkaart vervangt. Kijk voor meer informatie op /zakelijk/dual-sim.
eSIM is een chip die door de fabrikant is ingebouwd in een toestel en waarop je een zogeheten eSIM-profiel kunt downloaden. Dit eSIM-profiel is in feite jouw abonnement. eSIM is vervanger van de fysieke, plastic simkaarten. Voor meer informatie over de voordelen van eSIM, het mogelijk maken van dual sim en de toestellen die geschikt zijn voor eSIM van Odido verwijzen we je naar de eSIM pagina. Daar vind je ook meer informatie over het bestellen van eSIM.
Hoe download ik een eSIM?
Ga op je toestel naar Instellingen > Mobiel netwerk > Voeg mobiel abonnement toe en scan de QR code die voor je klaar staat.
Om jouw eSIM-profiel te downloaden moet je de QR code scannen met je telefoon. Ga daarvoor naar Instellingen>Mobiel netwerk>Voeg mobiel abonnement toe en scan de QR code die je van ons hebt ontvangen. Zodra je eSIM-profiel is gedownload en geactiveerd kun je je abonnement gebruiken.
Let op! Gebruik uitsluitend de QR code-scanner die onderdeel is van de instellingenpagina van je toestel. Andere QR-scan apps zijn niet bruikbaar voor het scannen en downloaden van eSIM.
Hoe weet ik of mijn telefoon eSIM ondersteunt?
Bekijk de lijst met geschikte toestellen voor eSIM op deze pagina.
Er zijn op dit moment een aantal toestellen op de markt die eSIM-technologie ondersteunen, maar niet alle toestellen met ingebouwde eSIM chip worden op dit moment ondersteund door Odido Nederland.
Wat te doen wanneer ik een eSIM gebruik en mijn toestel kapot is?
Je zult een vervangende eSIM moeten bestellen in Mijn Odido en je gegevens van je eSIM over moeten laten zetten.
Je kunt een eSIM niet uit je telefoon halen. Je kunt alleen je eSIM-profiel verwijderen. Daarom zul je tijdelijk een andere sim moeten bestellen en je gegevens van je eSIM over moeten laten zetten. Dit noemen we sim swappen. Wanneer je je telefoon wilt opsturen ter reparatie kun je het beste langsgaan bij één van onze winkels. Wanneer je je telefoon daar inlevert dan helpen we je daar ter plekke met het vervangen van je eSIM. Zorg er in ieder geval voor dat je eSIM-profiel niet meer op je telefoon staat wanneer je hem ter reparatie opstuurt.
Wat te doen wanneer ik een eSIM gebruik en mijn telefoon kwijt of gestolen is?
Blokkeer direct je eSIM via Mijn Odido om fraude te voorkomen.
Wanneer je telefoon kwijt of gestolen is, blokkeer dan gelijk je eSIM via Mijn Odido. Zo voorkom je eventuele fraude met je telefoon en mogelijk hoge kosten. Vervolgens kun je in Mijn Odido heel eenvoudig een nieuwe eSIM bestellen. Je nieuwe eSIM kun je hier ook direct downloaden en activeren, eventueel op een nieuw toestel indien deze eSIM-technologie ondersteunt.
Wat te doen met mijn eSIM-profiel als ik mijn bestelling annuleer?
Wil je jouw bestelling annuleren maar je telefoonnummer wel behouden? Bestel dan een vervangende simkaart en voer een sim swap uit in Mijn Odido.
Wanneer je je bestelde toestel en/of abonnement wilt annuleren, naar aanleiding van Wet Koop op Afstand, dan kan je dit bij ons melden. Je kunt je telefoon alleen retourneren per post, niet via onze winkels. Als je je telefoonnummer wil houden, bestel je eerst een nieuwe eSIM en activeer je het nieuwe eSIM-profiel.
Wil je je telefoonnummer niet behouden? Denk er dan aan om je eSIM-profiel te verwijderen voordat je je telefoon terugstuurt. Dit kan via de telefooninstellingen of met een reset naar fabrieksinstellingen.
Wis ik mijn eSIM wanneer ik mijn toestel terug zet naar fabrieksinstellingen?
Nee, wanneer je je telefoon terugzet naar fabrieksinstellingen zal je gevraagd worden of je je eSIM-profiel ook wilt verwijderen. De keuze is dan aan jou.
Nee, wanneer je je telefoon terugzet naar fabrieksinstellingen zal je gevraagd worden of je je eSIM-profiel ook wilt verwijderen.(iOS) Het is dan aan jou om te bepalen of je je eSIM wilt behouden of niet.
Let op: als je je eSIM-profiel eenmaal hebt verwijderd dan kan dit niet meer worden hersteld. Je zult in dat geval een nieuwe eSIM moeten bestellen in mijn Odido.
Kan ik na het wissen mijn eSIM-profiel nog een keer downloaden?
Nee, de QR-code van jouw eSIM-profiel werkt uit veiligheidsoverweging maar één keer en op één telefoon.
De QR-code van jouw eSIM-profiel werkt uit veiligheidsoverweging maar één keer en op slechts één telefoon. Je zult in dat geval een nieuwe eSIM moeten bestellen en downloaden. Dat kun je eenvoudig regelen via Mijn Odido.
Kan ik mijn eSIM-profiel overzetten op een ander toestel?
Nee, je kunt een eSIM-profiel maar één keer koppelen aan één toestel.
Nee, je kunt een eSIM-profiel maar één keer koppelen aan één toestel. Wanneer je je gegevens toch wilt overzetten op een andere telefoon kun je een nieuwe eSIM bestellen, downloaden en vervolgens activeren in Mijn Odido.
Kan ik meerdere eSIM-profielen downloaden?
Ja, dat kan, maar er kan maar één eSIM-profiel tegelijk actief zijn.
Ja, je kunt meerdere eSIM-profielen downloaden. Maar er kunnen niet meerdere eSIM-profielen tegelijkertijd actief zijn. Odido biedt geen ondersteuning voor het beheren van meerdere profielen.
Wat is Sim Only per post?
Het is mogelijk om jouw nieuwe sim per post te laten bezorgen. Geen koeriersafspraak meer, wel zo makkelijk!
Het is vanaf nu mogelijk om jouw nieuwe sim te laten bezorgen zonder dat je thuis hoeft te blijven om de bestelling in ontvangst te nemen. Jouw sim wordt dus als brievenbuspost bezorgd door PostNL in plaats van door een koerier van AMP Groep. Je hoeft dus geen bezorgafspraak meer te maken.
Om jouw identiteit en bankrekening te kunnen verifiëren vragen wij je in het bestelproces om 0,01 euro over te maken via iDEAL. Hiermee voorkomen we identiteitsfraude. Zonder deze verificatie kun je helaas geen gebruikmaken van de bezorgmethode Sim Only per post. Bekijk de mogelijkheden in onze winkel.
Is Sim Only per post ook mogelijk in het geval van eSIM?
Jazeker! Wanneer je in de eSIM shop een eSIM only abonnement hebt besteld, dan ontvang je per post een kaartje met een QR-code voor het downloaden van jouw eSIM-profiel.
Jazeker! Wanneer je in de eSIM shop een eSIM only abonnement hebt besteld, dan ontvang je per post een kaartje met een QR-code voor het downloaden van jouw eSIM-profiel.
Hoe vraag ik mijn pincode en pukcode op?
Gebruik de pukcode die achterop de kaart staat die je bij je simkaart kreeg zodra jij je pincode 3 keer verkeerd hebt ingetoetst. Pukcode kwijt? Via Mijn Odido kan je de pukcode van jouw abonnement(en) zelf opvragen.
Zowel de pincode als de pukcode staan op het kaartje waar je simkaart in zat. Maar het kan natuurlijk dat je de pincode hebt gewijzigd in een persoonlijke code. Weet je je pincode niet meer, en heb je al 3x een verkeerde code ingevoerd? Dan is je simkaart geblokkeerd, en heb je een pukcode nodig om je simkaart weer te gebruiken.
Je kunt je pukcode en je originele pincode eenvoudig bekijken in Mijn Odido > Simkaart & Toestel.
Als je een beheerder bent, vind je de pukcode in Mijn Odido eenvoudig door het mobiele abonnement dat bij de betreffende simkaart hoort te selecteren. Ga vervolgens naar ‘Meer’ > ‘Sim, toestel en smartwatch’ en klik naast het kopje ‘Pukcode bekijken’ op de knop ‘Bekijk Pukcode’.
Let op! Blijf er niet mee stoeien; als je 10x een verkeerde pukcode invoert, wordt je simkaart namelijk onbruikbaar. Dus als het niet lukt, neem dan even contact met ons op.
Hoe vraag ik een nieuwe simkaart aan?
Heb je een nieuwe simkaart nodig? Ga dan naar Mijn Odido om direct een nieuw exemplaar aan te vragen.
Simkaart kwijt of kapot? Of past je simkaart niet in je nieuwe toestel? Bestel dan eenvoudig en snel een nieuwe simkaart via Mijn Odido. Zelf aanvragen is altijd goedkoper dan wanneer je ervoor met ons belt of mailt. De prijs van een nieuwe simkaart vind je op de prijslijst die geldt voor jouw abonnement.
Blokkeer eerst je actieve simkaart. Ook dat kan in Mijn Odido. Zodra je simkaart is geblokkeerd kun je een nieuwe aanvragen. Om een nieuwe sim te kunnen aanvragen moet je wel over beheerdersrechten beschikken. Ben je geen beheerder namens jouw organisatie? Neem dan contact op met de telecombeheerder om een nieuwe simkaart te laten bestellen.
Hoe vraag ik mijn pincode en pukcode op?
Het blokkeren van een simkaart regel je snel en eenvoudig via Mijn Odido.
Is je telefoon kwijt of gestolen? Blokkeer dan direct je huidige simkaart en voorkom misbruik van jouw abonnement. Het blokkeren van een simkaart regel je heel gemakkelijk via Mijn Odido. Je kunt daar ook meteen een nieuwe sim bestellen.
Hoe vraag ik mijn pincode en pukcode op?
Het activeren van je vervangende simkaart regel je snel en eenvoudig via Mijn Odido. Ga naar Sim & Toestel en kies daar voor sim activeren.
Heb je een nieuwe simkaart aangevraagd en ontvangen? Activeer je nieuwe simkaart dan eenvoudig via Mijn Odido.
Let op: je oude simkaart wordt onbruikbaar zodra je de nieuwe sim activeert. Kopieer daarom eerst de gegevens van je oude simkaart naar je telefoon. In onze Toestelhulp vind je informatie over het kopiëren van je gegevens.
Hoe kan ik malware van mijn telefoon verwijderen?
Malware is de verzamelnaam voor allerlei schadelijke software, die tegenwoordig ook je telefoon kunnen infecteren.
Is jouw telefoon besmet met malware? Hieronder lees je hoe je de malware van je telefoon kunt verwijderen .
De stappen zijn veel werk, maar helpen je wel om weer veilig gebruik te maken van je mobiele telefoon.
Stap 1: Maak géén back-up van je mobiele telefoon
Om je telefoon malware-vrij te maken, ga je deze terugzetten naar de fabrieksinstellingen. Maak van te voren geen back-up van je persoonlijke bestanden, zoals foto's, documenten en contactenlijsten. De malware zit waarschijnlijk al in deze bestanden, dus wanneer je de back-up terugzet op je telefoon, is ook de malware weer terug.
Stap 2: Zet je mobiele telefoon terug naar de fabrieksinstellingen
Om zeker te zijn dat de malware van je telefoon is verdwenen, moet je je telefoon terugzetten naar de fabrieksinstellingen. Hoe je dit kunt doen staat op de toestelhulp pagina (staat je telefoon daar niet tussen, lees dan de handleiding van je telefoon)
Stap 3: Back-up terugplaatsen
Als je eerder een back-up hebt gemaakt van je gegevens, kun je deze nu terugzetten op je telefoon.
Stap 4: Sim geblokkeerd? Neem contact op
Het kan zijn dat je sim geblokkeerd is. Nadat je bovenstaande stappen hebt gevolgd, kun je contact met Odido service opnemen. De medewerker kan dan je sim deblokkeren. Bekijk je contactopties
Je kunt ook langsgaan bij een Odido winkel in de buurt.
Kan ik een sim ook per post laten bezorgen als ik er een toestel bij heb besteld?
Nee, dat is niet mogelijk. Wanneer je een toestel hebt besteld, dan wordt jouw bestelling thuis afgeleverd door onze bezorgpartner. De sim wordt meegeleverd met het toestel en zal dus niet apart worden verstuurd per post.
Nee, dat is niet mogelijk. Wanneer je een toestel hebt besteld, dan wordt jouw bestelling thuis afgeleverd door onze bezorgpartner. De sim wordt meegeleverd met het toestel en zal dus niet apart worden verstuurd per post.