Internet- en wifiproblemen

Internet van Elloh
Zo opgelost.

Heb je geen internet of wifi? Of is je internet of wifi traag? Lossen we samen op. Er zijn verschillende dingen die je kan doen, zoals een powerflip.

Doet je internet of je wifi het nog steeds niet goed na die powerflip? Dan volg je het stappenplan verderop op deze pagina.

Doe een powerflip.

Zet allereerst eens het modem even uit, en weer aan. Noemen we een powerflip. Meestal zijn je internet- of wifiproblemen daarmee opgelost.

Heb je een mediaconverter of ONT? Dan zet je die ook uit. Precies weten hoe je dat doet? Volg de stappen hieronder.

  1. Heb je een mediaconverter of ONT?

  2. Modem en mediaconverter of ONT uit- en aanzetten.

    In de meeste gevallen helpt het om het modem en mediaconverter of ONT even uit en aan te zetten. Doe dat in deze volgorde:

    1. Haal de stekkers van het modem en de mediaconverter of ONT uit het stopcontact.

     

    2. Wacht 30 seconden.

     

    3. Sluit eerst alleen de mediaconverter of ONT weer aan.

     

    4. Wacht 30 seconden.

     

    5. Sluit nu het modem weer aan.

    Wacht tot het modem is opgestart.


    6. Heb je nu weer internetverbinding?

     

    Modem opnieuw opstarten.

    In de meeste gevallen helpt het om het modem opnieuw op te starten. Dat doe je zo:

    1. Haal de stekker van het modem uit het stopcontact.

     

    2. Wacht 30 seconden.

     

    3. Steek de stekker van het modem weer in het stopcontact.

    Wacht totdat het modem is opgestart.


    4. Heb je nu weer verbinding?

     

  3. Internet werkt weer.

    Super, wat fijn dat je internet weer werkt.

    Ga verder met het stappenplan.

    Geen zorgen! We hebben hieronder nog een paar andere stappen die we kunnen proberen. Zie je het stappenplan niet? Scrol dan iets verder door.

    Internet werkt weer.

    Super, wat fijn dat je internet weer werkt.

    Ga verder met het stappenplan.

    Geen zorgen! We hebben hieronder nog een paar andere stappen die we kunnen proberen. Zie je het stappenplan niet? Scrol dan iets verder door.

Volg het stappenplan.

  1. Is er een storing?

     Wanneer er een storing is, melden we dit op onze community. Hier vind je de landelijke netwerkstoringen.

  2. We zijn ermee bezig.

    We doen er alles aan om de storing zo snel mogelijk op te lossen. Hou de community in de gaten voor updates.

    Welk router heb je?

     
  3. Heb je een mediaconverter of ONT?

    Heb je een mediaconverter of ONT?

  4. Check je mediaconverter of ONT.

    De lampjes op de mediaconverter of ONT geven vaak aan wat het probleem is. Wanneer het apparaat goed werkt, branden de lampjes op deze manier:

    Zyxel:

    Power: Groen
    Fiber: Groen
    Speed: Groen
    LAN: groen

    ZTE:

    Power: Groen
    Glas: Groen
    Ethernet: Groen

    Packetfront:

    Power: Groen
    Glas: Groen
    Ethernet: Groen

    Genexis OCG-1012m:

    Power: Groen
    Glas: Groen
    Ethernet: Groen

    Huawei:

    Power: Groen
    LOS: uit
    PON: aan
    LAN: groen

    Nokia:

    Power: Groen
    Alarm: Uit
    PON: Groen
    LAN: Groen

    Genexis:

    Power: Groen
    Connection: Groen
    Alarm: Uit

    Branden de lampjes op de mediaconverter of ONT zoals beschreven?

    Heb je een wifipunt of -versterker?

    Check je mediaconverter of ONT.

    De lampjes op de mediaconverter of ONT geven vaak aan wat het probleem is. Wanneer het apparaat goed werkt, branden de lampjes op deze manier:

    Zyxel:

    Power: Groen
    Fiber: Groen
    Speed: Groen
    LAN: groen

    ZTE:

    Power: Groen
    Glas: Groen
    Ethernet: Groen

    Packetfront:

    Power: Groen
    Glas: Groen
    Ethernet: Groen

    Genexis OCG-1012m:

    Power: Groen
    Glas: Groen
    Ethernet: Groen

    Huawei:

    Power: Groen
    LOS: uit
    PON: aan
    LAN: groen

    Nokia:

    Power: Groen
    Alarm: Uit
    PON: Groen
    LAN: Groen

    Genexis:

    Power: Groen
    Connection: Groen
    Alarm: Uit

    Branden de lampjes op de mediaconverter of ONT zoals beschreven?

    Heb je een wifipunt of -versterker?

  5. Heb je een wifipunt of -versterker?

    We zijn er voor je.

    Branden de lampjes op de mediaconverter of ONT niet zoals ze zouden moeten? Bel ons dan even. Dan kijken we samen verder.

    Probeer het zonder extra wifipunt of -versterker.

    Trek de stekker van het wifipunt of -versterker uit het stopcontact. Koppel het daarna los van het modem.

    Doet je wifi het nu wel?

    Branden deze lampjes op de router?

    Check of de volgende lampjes op de router branden:

    Zyxel T56 voorkant
    Deze lampjes horen te branden.
    • Stroomlampje: blijft groen branden.

    • WAN-lampje: blijft groen branden.

    • Internetlampje: blijft groen branden.

    • Wifi 2.4G- en wifi 5G-lampjes: minstens 1 van de 2 lampjes branden of knipperen.

    Branden of knipperen de lampjes zoals beschreven?

    Heb je een wifipunt of -versterker?

    We zijn er voor je.

    Branden de lampjes op de mediaconverter of ONT niet zoals ze zouden moeten? Bel ons dan even. Dan kijken we samen verder.

    Probeer het zonder extra wifipunt of -versterker.

    Trek de stekker van het wifipunt of -versterker uit het stopcontact. Koppel het daarna los van het modem.

    Doet je wifi het nu wel?

    Branden deze lampjes op de router?

    Check of de volgende lampjes op de router branden:

    Comtrend
    Deze lampjes horen te branden.
    • Powerlampje: blijft groen branden.

    • ETH-lampje: blijft groen branden.

    • WAN-lampje: blijft groen branden.

    • Internetlampje: blijft groen branden.

    • WPS-lampje: moet uit zijn.

    • Wifi 2.4G- en wifi 5G-lampjes: minstens 1 van de 2 lampjes branden of knipperen.

    Branden of knipperen de lampjes zoals beschreven?

  6. Probeer het zonder extra wifipunt of -versterker.

    Trek de stekker van het wifipunt of -versterker uit het stopcontact. Koppel het daarna los van het modem.

    Doet je wifi het nu wel?

    Branden deze lampjes op de router?

    Check of de volgende lampjes op de router branden:

    Zyxel T56 voorkant
    Deze lampjes horen te branden.
    • Stroomlampje: blijft groen branden.

    • WAN-lampje: blijft groen branden.

    • Internetlampje: blijft groen branden.

    • Wifi 2.4G- en wifi 5G-lampjes: minstens 1 van de 2 lampjes branden of knipperen.

    Branden of knipperen de lampjes zoals beschreven?

    Je wifi werkt weer.

    Super, wat fijn dat je wifi werkt.

    Waarschijnlijk is er iets aan de hand met je wifipunt of -versterker. Gebruik de resetknop om het apparaat terug naar fabrieksinstellingen te zetten. Als dit niet werkt, is het wifipunt waarschijnlijk defect. Bel ons in dit geval.

    Branden deze lampjes op de router?

    Check of de volgende lampjes op de router branden:

    Zyxel T-56
    Deze lampjes horen te branden.
    • Stroomlampje: blijft groen branden.

    • WAN-lampje: blijft groen branden.

    • Internetlampje: blijft groen branden.

    • Wifi 2.4G- en wifi 5G-lampjes: minstens 1 van de 2 lampjes branden of knipperen.

    Branden of knipperen de lampjes zoals beschreven?

    Werkt de wifi van het modem goed?

    Als alle lampjes op het modem goed branden, hoort je wifi het te doen. Dit test je zo:

    • Ga op maximaal 2 meter van het modem staan. Zorg dat je je telefoon of tablet bij de hand hebt.

    • Check nu je wifiverbinding. Speel bijvoorbeeld een online filmpje af op je telefoon of laptop.

    Heb je dichtbij het modem een goede wifiverbinding?

    Welk lampje brandt niet goed?

     

    Probeer het zonder extra wifipunt of -versterker.

    Trek de stekker van het wifipunt of -versterker uit het stopcontact. Koppel het daarna los van het modem.

    Doet je wifi het nu wel?

    Branden deze lampjes op de router?

    Check of de volgende lampjes op de router branden:

    Comtrend
    Deze lampjes horen te branden.
    • Powerlampje: blijft groen branden.

    • ETH-lampje: blijft groen branden.

    • WAN-lampje: blijft groen branden.

    • Internetlampje: blijft groen branden.

    • WPS-lampje: moet uit zijn.

    • Wifi 2.4G- en wifi 5G-lampjes: minstens 1 van de 2 lampjes branden of knipperen.

    Branden of knipperen de lampjes zoals beschreven?

    Je wifi werkt weer.

    Super, wat fijn dat je wifi werkt.

    Waarschijnlijk is er iets aan de hand met je wifipunt of -versterker. Gebruik de resetknop om het apparaat terug naar fabrieksinstellingen te zetten. Als dit niet werkt, is het wifipunt waarschijnlijk defect. Bel ons in dit geval.

    Branden deze lampjes op de router?

    Check of de volgende lampjes op de router branden:

    Comtrend
    Deze lampjes horen te branden.
    • Powerlampje: blijft groen branden.

    • ETH-lampje: blijft groen branden.

    • WAN-lampje: blijft groen branden.

    • Internetlampje: blijft groen branden.

    • WPS-lampje: moet uit zijn.

    • Wifi 2.4G- en wifi 5G-lampjes: minstens 1 van de 2 lampjes branden of knipperen.

    Branden of knipperen de lampjes zoals beschreven?

    Werkt de wifi van het modem goed?

    Als alle lampjes op het modem goed branden, hoort je wifi het te doen. Dit test je zo:

    • Ga op maximaal 2 meter van het modem staan. Zorg dat je je telefoon of tablet bij de hand hebt.

    • Check nu je wifiverbinding. Speel bijvoorbeeld een online filmpje af op je telefoon of laptop.

    Heb je dichtbij het modem een goede wifiverbinding?

    Welk lampje brandt niet goed?

     
  7. Je wifi werkt weer.

    Super, wat fijn dat je wifi werkt.

    Waarschijnlijk is er iets aan de hand met je wifipunt of -versterker. Gebruik de resetknop om het apparaat terug naar fabrieksinstellingen te zetten. Als dit niet werkt, is het wifipunt waarschijnlijk defect. Bel ons in dit geval.

    Branden deze lampjes op de router?

    Check of de volgende lampjes op de router branden:

    De voorkant van het modem Zyxel T-56
    Deze lampjes horen te branden.
    • Stroomlampje: blijft groen branden.

    • WAN-lampje: blijft groen branden.

    • Internetlampje: blijft groen branden.

    • Wifi 2.4G- en wifi 5G-lampjes: minstens 1 van de 2 lampjes branden of knipperen.

    Branden of knipperen de lampjes zoals beschreven?

    Werkt de wifi van het modem goed?

    Als alle lampjes op het modem goed branden, hoort je wifi het te doen. Dit test je zo:

    • Ga op maximaal 2 meter van het modem staan. Zorg dat je je telefoon of tablet bij de hand hebt.

    • Check nu je wifiverbinding. Speel bijvoorbeeld een online filmpje af op je telefoon of laptop.

    Heb je dichtbij het modem een goede wifiverbinding?

    Welk lampje brandt niet goed?

     

    Werkt de wifi van het modem goed?

    Als alle lampjes op het modem goed branden, hoort je wifi het te doen. Dit test je zo:

    • Ga op maximaal 2 meter van het modem staan. Zorg dat je je telefoon of tablet bij de hand hebt.

    • Check nu je wifiverbinding. Speel bijvoorbeeld een online filmpje af op je telefoon of laptop.

    Heb je dichtbij het modem een goede wifiverbinding?

    Welk lampje brandt niet goed?

     

    Wifi werkt weer.

    Super, wat fijn dat je wifi weer werkt.

    Wil je ook verder van het modem een goede wifiverbinding? Breid dan je netwerk uit met Wfi Plus.

    We zijn er voor je.

    Branden de lampjes goed, maar heb je nog steeds geen internetverbinding? Bel ons even. We helpen je graag.

    Test je internetsnelheid dichtbij het modem.

    Voor een goede wifiverbinding is het belangrijk dat je de juiste internetsnelheid hebt. Dat check je met deze speedtest. Bekijk hieronder of je snelheid genoeg is:

    Dichtbij de afgenomen snelheid.
    Is je gemeten internetsnelheid dichtbij je afgenomen snelheid? Dan is je wifi snel genoeg. Het probleem ligt dus niet aan je internetsnelheid. Kies Ja op door te gaan.

    Veel lager dan de afgenomen snelheid.
    Is je gemeten internetsnelheid veel lager dan de afgenomen snelheid? Dan heb je een langzamere internetverbinding. Kies de optie Nee om verder te gaan.

    Is je internetsnelheid in de buurt van wat je afneemt?

    We zijn er voor je.

    Brandt je wifilampje niet? Bel ons dan even. We helpen je graag

    Check de kabels.

    Check de kabels die aan het modem vastzitten. Soms zitten ze in de knoop, los of hebben ze een knik. Zorg ervoor dat de kabels goed in de poorten zijn vastgeklikt.

    Zo check je de kabels:

    • De UTP-kabel moet in de blauwe WAN-poort zitten. Zorg ervoor dat deze niet in de DSL- of LAN-poort zit.

    • Je kan de gele LAN-poorten gebruiken om bijvoorbeeld een TV box of andere bekabelde apparatuur op aan te sluiten, zoals een laptop of pc.

    • Ook is het natuurlijk belangrijk dat de stekker goed in het stopcontact en het modem zit. Probeer eens een ander apparaat in hetzelfde stopcontact. Als dit apparaat wel werkt, ligt het daar in ieder geval niet aan.

    Werkt je bekabelde internet na het checken van de kabels?

    Je wifi werkt weer.

    Super, wat fijn dat je wifi werkt.

    Waarschijnlijk is er iets aan de hand met je wifipunt of -versterker. Gebruik de resetknop om het apparaat terug naar fabrieksinstellingen te zetten. Als dit niet werkt, is het wifipunt waarschijnlijk defect. Bel ons in dit geval.

    Branden deze lampjes op de router?

    Check of de volgende lampjes op de router branden:

    Comtrend
    Deze lampjes horen te branden.
    • Powerlampje: blijft groen branden.

    • ETH-lampje: blijft groen branden.

    • WAN-lampje: blijft groen branden.

    • Internetlampje: blijft groen branden.

    • WPS-lampje: moet uit zijn.

    • Wifi 2.4G- en wifi 5G-lampjes: minstens 1 van de 2 lampjes branden of knipperen.

    Branden of knipperen de lampjes zoals beschreven?

    Werkt de wifi van het modem goed?

    Als alle lampjes op het modem goed branden, hoort je wifi het te doen. Dit test je zo:

    • Ga op maximaal 2 meter van het modem staan. Zorg dat je je telefoon of tablet bij de hand hebt.

    • Check nu je wifiverbinding. Speel bijvoorbeeld een online filmpje af op je telefoon of laptop.

    Heb je dichtbij het modem een goede wifiverbinding?

    Welk lampje brandt niet goed?

     

    Werkt de wifi van het modem goed?

    Als alle lampjes op het modem goed branden, hoort je wifi het te doen. Dit test je zo:

    • Ga op maximaal 2 meter van het modem staan. Zorg dat je je telefoon of tablet bij de hand hebt.

    • Check nu je wifiverbinding. Speel bijvoorbeeld een online filmpje af op je telefoon of laptop.

    Heb je dichtbij het modem een goede wifiverbinding?

    Welk lampje brandt niet goed?

     

    Wifi werkt weer.

    Super, wat fijn dat je wifi weer werkt.

    Wil je ook verder van het modem een goede wifiverbinding? Breid dan je netwerk uit met Wfi Plus.

    We zijn er voor je.

    Branden de lampjes goed, maar heb je nog steeds geen internetverbinding? Bel ons even. We helpen je graag.

    Test je internetsnelheid dichtbij het modem.

    Voor een goede wifiverbinding is het belangrijk dat je de juiste internetsnelheid hebt. Dat check je met deze speedtest. Bekijk hieronder of je snelheid genoeg is:

    Dichtbij de afgenomen snelheid.
    Is je gemeten internetsnelheid dichtbij je afgenomen snelheid? Dan is je wifi snel genoeg. Het probleem ligt dus niet aan je internetsnelheid. Kies Ja op door te gaan.

    Veel lager dan de afgenomen snelheid.
    Is je gemeten internetsnelheid veel lager dan de afgenomen snelheid? Dan heb je een langzamere internetverbinding. Kies de optie Nee om verder te gaan.

    Is je internetsnelheid in de buurt van wat je afneemt?

    We zijn er voor je.

    Brandt je wifilampje niet? Bel ons dan even. We helpen je graag

    Check de kabels.

    Check de kabels die aan het modem vastzitten. Soms zitten ze in de knoop, los of hebben ze een knik. Zorg ervoor dat de kabels goed in de poorten zijn vastgeklikt.

    Zo check je de kabels:

    • De UTP-kabel moet in de blauwe WAN-poort zitten. Zorg ervoor dat deze niet in de DSL- of LAN-poort zit.

    • Je kan de gele LAN-poorten gebruiken om bijvoorbeeld een TV box of andere bekabelde apparatuur op aan te sluiten, zoals een laptop of pc.

    • Ook is het natuurlijk belangrijk dat de stekker goed in het stopcontact en het modem zit. Probeer eens een ander apparaat in hetzelfde stopcontact. Als dit apparaat wel werkt, ligt het daar in ieder geval niet aan.

    Werkt je bekabelde internet na het checken van de kabels?

  8. Werkt de wifi van het modem goed?

    Als alle lampjes op het modem goed branden, hoort je wifi het te doen. Dit test je zo:

    • Ga op maximaal 2 meter van het modem staan. Zorg dat je je telefoon of tablet bij de hand hebt.

    • Check nu je wifiverbinding. Speel bijvoorbeeld een online filmpje af op je telefoon of laptop.

    Heb je dichtbij het modem een goede wifiverbinding?

    Welk lampje brandt niet goed?

     

    Wifi werkt weer.

    Super, wat fijn dat je wifi weer werkt.

    Wil je ook verder van het modem een goede wifiverbinding? Breid dan je netwerk uit met Wfi Plus.

    We zijn er voor je.

    Branden de lampjes goed, maar heb je nog steeds geen internetverbinding? Bel ons even. We helpen je graag.

    Test je internetsnelheid dichtbij het modem.

    Voor een goede wifiverbinding is het belangrijk dat je de juiste internetsnelheid hebt. Dat check je met deze speedtest. Bekijk hieronder of je snelheid genoeg is:

    Dichtbij de afgenomen snelheid.
    Is je gemeten internetsnelheid dichtbij je afgenomen snelheid? Dan is je wifi snel genoeg. Het probleem ligt dus niet aan je internetsnelheid. Kies Ja op door te gaan.

    Veel lager dan de afgenomen snelheid.
    Is je gemeten internetsnelheid veel lager dan de afgenomen snelheid? Dan heb je een langzamere internetverbinding. Kies de optie Nee om verder te gaan.

    Is je internetsnelheid in de buurt van wat je afneemt?

    We zijn er voor je.

    Brandt je wifilampje niet? Bel ons dan even. We helpen je graag

    Check de kabels.

    Check de kabels die aan het modem vastzitten. Soms zitten ze in de knoop, los of hebben ze een knik. Zorg ervoor dat de kabels goed in de poorten zijn vastgeklikt.

    Zo check je de kabels:

    • De UTP-kabel moet in de blauwe WAN-poort zitten. Zorg ervoor dat deze niet in de DSL- of LAN-poort zit.

    • Je kan de gele LAN-poorten gebruiken om bijvoorbeeld een TV box of andere bekabelde apparatuur op aan te sluiten, zoals een laptop of pc.

    • Ook is het natuurlijk belangrijk dat de stekker goed in het stopcontact en het modem zit. Probeer eens een ander apparaat in hetzelfde stopcontact. Als dit apparaat wel werkt, ligt het daar in ieder geval niet aan.

    Werkt je bekabelde internet na het checken van de kabels?

    Wifi werkt weer.

    Super, wat fijn dat je wifi weer werkt.

    Wil je ook verder van het modem een goede wifiverbinding? Breid dan je netwerk uit met Wfi Plus.

    We zijn er voor je.

    Branden de lampjes goed, maar heb je nog steeds geen internetverbinding? Bel ons even. We helpen je graag.

    Test je internetsnelheid dichtbij het modem.

    Voor een goede wifiverbinding is het belangrijk dat je de juiste internetsnelheid hebt. Dat check je met deze speedtest. Bekijk hieronder of je snelheid genoeg is:

    Dichtbij de afgenomen snelheid.
    Is je gemeten internetsnelheid dichtbij je afgenomen snelheid? Dan is je wifi snel genoeg. Het probleem ligt dus niet aan je internetsnelheid. Kies Ja op door te gaan.

    Veel lager dan de afgenomen snelheid.
    Is je gemeten internetsnelheid veel lager dan de afgenomen snelheid? Dan heb je een langzamere internetverbinding. Kies de optie Nee om verder te gaan.

    Is je internetsnelheid in de buurt van wat je afneemt?

    We zijn er voor je.

    Brandt je wifilampje niet? Bel ons dan even. We helpen je graag

    Check de kabels.

    Check de kabels die aan het modem vastzitten. Soms zitten ze in de knoop, los of hebben ze een knik. Zorg ervoor dat de kabels goed in de poorten zijn vastgeklikt.

    Zo check je de kabels:

    • De UTP-kabel moet in de blauwe WAN-poort zitten. Zorg ervoor dat deze niet in de DSL- of LAN-poort zit.

    • Je kan de gele LAN-poorten gebruiken om bijvoorbeeld een TV box of andere bekabelde apparatuur op aan te sluiten, zoals een laptop of pc.

    • Ook is het natuurlijk belangrijk dat de stekker goed in het stopcontact en het modem zit. Probeer eens een ander apparaat in hetzelfde stopcontact. Als dit apparaat wel werkt, ligt het daar in ieder geval niet aan.

    Werkt je bekabelde internet na het checken van de kabels?

    Zet het modem op een goede plek.

    Het kan even puzzelen zijn om de ideale plek voor het modem en/of wifipunt te vinden. Helpen we je bij. Hieronder lees je enkele tips om een sterker signaal te krijgen.

    Verklein de afstand.
    Hoe groter de afstand tot het modem, hoe zwakker het wifisignaal. Zet het modem op de plek waar je wifi het meest gebruikt.

    Zorg voor een goede plek.
    Muren, plafonds, verdiepingen en meubels hebben invloed op het wifisignaal. Het wifisignaal komt ook minder goed door in goed geïsoleerde huizen en dikke betonnen muren.

    Hef wifiblokkades op.
    De grootste verstoorders van wifi zijn water en metaal. Andere apparaten zoals magnetrons, DECT-telefoons, babyfoons of alarmsensoren kunnen ook je wifisignaal verstoren. Zet daarom het modem op een plek waar zo min mogelijk verstoorders zijn.

    Hopelijk hebben de tips geholpen. Zo niet, bel ons dan even. We helpen je graag.

    Tips die kunnen helpen.

    Test je internet met een kabel.
    Verbind de originele UTP-kabel, die bij de installatie is geleverd, met je laptop door deze rechtstreeks in de Ethernetpoort te steken. Sluit het andere uiteinde aan op je modem om de verbinding tot stand te brengen. Controleer of de laptop automatisch de bedrade internetverbinding herkent. Test de verbinding door een webbrowser te openen. Lees verder als je internetverbinding goed is. Het zal dan waarschijnlijk aan je wifi liggen.

    Zet het modem op een goede plek.
    Geeft je wifisignaal weinig streepjes aan, zet het modem dan op een goede plek. Hoe groter de afstand, hoe zwakker het wifisignaal. Muren, plafonds, verdiepingen en meubels hebben invloed op het wifisignaal. Overweeg Wifi Plus om overal een goede wifiverbinding te hebben.

    Check verouderde apparaten.
    Hebben de vorige tips niet geholpen? Dan kan het zijn dat het aan het apparaat ligt. Is je telefoon of laptop al wat jaren oud? Controleer of deze de nieuwste wifi 5 of 6 standaard ondersteunt.

    Hebben de tips geholpen?

    Internet werkt weer.

    Super, wat fijn dat je internet weer werkt.

    Werkt je wifi ook weer?

    We zijn er voor je.

    Heb je nog steeds geen internet? Bel ons even. We helpen je graag.

    Werkt de wifi van het modem goed?

    Als alle lampjes op het modem goed branden, hoort je wifi het te doen. Dit test je zo:

    • Ga op maximaal 2 meter van het modem staan. Zorg dat je je telefoon of tablet bij de hand hebt.

    • Check nu je wifiverbinding. Speel bijvoorbeeld een online filmpje af op je telefoon of laptop.

    Heb je dichtbij het modem een goede wifiverbinding?

    Welk lampje brandt niet goed?

     

    Wifi werkt weer.

    Super, wat fijn dat je wifi weer werkt.

    Wil je ook verder van het modem een goede wifiverbinding? Breid dan je netwerk uit met Wfi Plus.

    We zijn er voor je.

    Branden de lampjes goed, maar heb je nog steeds geen internetverbinding? Bel ons even. We helpen je graag.

    Test je internetsnelheid dichtbij het modem.

    Voor een goede wifiverbinding is het belangrijk dat je de juiste internetsnelheid hebt. Dat check je met deze speedtest. Bekijk hieronder of je snelheid genoeg is:

    Dichtbij de afgenomen snelheid.
    Is je gemeten internetsnelheid dichtbij je afgenomen snelheid? Dan is je wifi snel genoeg. Het probleem ligt dus niet aan je internetsnelheid. Kies Ja op door te gaan.

    Veel lager dan de afgenomen snelheid.
    Is je gemeten internetsnelheid veel lager dan de afgenomen snelheid? Dan heb je een langzamere internetverbinding. Kies de optie Nee om verder te gaan.

    Is je internetsnelheid in de buurt van wat je afneemt?

    We zijn er voor je.

    Brandt je wifilampje niet? Bel ons dan even. We helpen je graag

    Check de kabels.

    Check de kabels die aan het modem vastzitten. Soms zitten ze in de knoop, los of hebben ze een knik. Zorg ervoor dat de kabels goed in de poorten zijn vastgeklikt.

    Zo check je de kabels:

    • De UTP-kabel moet in de blauwe WAN-poort zitten. Zorg ervoor dat deze niet in de DSL- of LAN-poort zit.

    • Je kan de gele LAN-poorten gebruiken om bijvoorbeeld een TV box of andere bekabelde apparatuur op aan te sluiten, zoals een laptop of pc.

    • Ook is het natuurlijk belangrijk dat de stekker goed in het stopcontact en het modem zit. Probeer eens een ander apparaat in hetzelfde stopcontact. Als dit apparaat wel werkt, ligt het daar in ieder geval niet aan.

    Werkt je bekabelde internet na het checken van de kabels?

    Wifi werkt weer.

    Super, wat fijn dat je wifi weer werkt.

    Wil je ook verder van het modem een goede wifiverbinding? Breid dan je netwerk uit met Wfi Plus.

    We zijn er voor je.

    Branden de lampjes goed, maar heb je nog steeds geen internetverbinding? Bel ons even. We helpen je graag.

    Test je internetsnelheid dichtbij het modem.

    Voor een goede wifiverbinding is het belangrijk dat je de juiste internetsnelheid hebt. Dat check je met deze speedtest. Bekijk hieronder of je snelheid genoeg is:

    Dichtbij de afgenomen snelheid.
    Is je gemeten internetsnelheid dichtbij je afgenomen snelheid? Dan is je wifi snel genoeg. Het probleem ligt dus niet aan je internetsnelheid. Kies Ja op door te gaan.

    Veel lager dan de afgenomen snelheid.
    Is je gemeten internetsnelheid veel lager dan de afgenomen snelheid? Dan heb je een langzamere internetverbinding. Kies de optie Nee om verder te gaan.

    Is je internetsnelheid in de buurt van wat je afneemt?

    We zijn er voor je.

    Brandt je wifilampje niet? Bel ons dan even. We helpen je graag

    Check de kabels.

    Check de kabels die aan het modem vastzitten. Soms zitten ze in de knoop, los of hebben ze een knik. Zorg ervoor dat de kabels goed in de poorten zijn vastgeklikt.

    Zo check je de kabels:

    • De UTP-kabel moet in de blauwe WAN-poort zitten. Zorg ervoor dat deze niet in de DSL- of LAN-poort zit.

    • Je kan de gele LAN-poorten gebruiken om bijvoorbeeld een TV box of andere bekabelde apparatuur op aan te sluiten, zoals een laptop of pc.

    • Ook is het natuurlijk belangrijk dat de stekker goed in het stopcontact en het modem zit. Probeer eens een ander apparaat in hetzelfde stopcontact. Als dit apparaat wel werkt, ligt het daar in ieder geval niet aan.

    Werkt je bekabelde internet na het checken van de kabels?

    Zet het modem op een goede plek.

    Het kan even puzzelen zijn om de ideale plek voor het modem en/of wifipunt te vinden. Helpen we je bij. Hieronder lees je enkele tips om een sterker signaal te krijgen.

    Verklein de afstand.
    Hoe groter de afstand tot het modem, hoe zwakker het wifisignaal. Zet het modem op de plek waar je wifi het meest gebruikt.

    Zorg voor een goede plek.
    Muren, plafonds, verdiepingen en meubels hebben invloed op het wifisignaal. Het wifisignaal komt ook minder goed door in goed geïsoleerde huizen en dikke betonnen muren.

    Hef wifiblokkades op.
    De grootste verstoorders van wifi zijn water en metaal. Andere apparaten zoals magnetrons, DECT-telefoons, babyfoons of alarmsensoren kunnen ook je wifisignaal verstoren. Zet daarom het modem op een plek waar zo min mogelijk verstoorders zijn.

    Hopelijk hebben de tips geholpen. Zo niet, bel ons dan even. We helpen je graag.

    Tips die kunnen helpen.

    Test je internet met een kabel.
    Verbind de originele UTP-kabel, die bij de installatie is geleverd, met je laptop door deze rechtstreeks in de Ethernetpoort te steken. Sluit het andere uiteinde aan op je modem om de verbinding tot stand te brengen. Controleer of de laptop automatisch de bedrade internetverbinding herkent. Test de verbinding door een webbrowser te openen. Lees verder als je internetverbinding goed is. Het zal dan waarschijnlijk aan je wifi liggen.

    Zet het modem op een goede plek.
    Geeft je wifisignaal weinig streepjes aan, zet het modem dan op een goede plek. Hoe groter de afstand, hoe zwakker het wifisignaal. Muren, plafonds, verdiepingen en meubels hebben invloed op het wifisignaal. Overweeg Wifi Plus om overal een goede wifiverbinding te hebben.

    Check verouderde apparaten.
    Hebben de vorige tips niet geholpen? Dan kan het zijn dat het aan het apparaat ligt. Is je telefoon of laptop al wat jaren oud? Controleer of deze de nieuwste wifi 5 of 6 standaard ondersteunt.

    Hebben de tips geholpen?

    Internet werkt weer.

    Super, wat fijn dat je internet weer werkt.

    Werkt je wifi ook weer?

    We zijn er voor je.

    Heb je nog steeds geen internet? Bel ons even. We helpen je graag.

  9. Wifi werkt weer.

    Super, wat fijn dat je wifi weer werkt.

    Wil je ook verder van het modem een goede wifiverbinding? Breid dan je netwerk uit met Wfi Plus.

    We zijn er voor je.

    Branden de lampjes goed, maar heb je nog steeds geen internetverbinding? Bel ons even. We helpen je graag.

    Test je internetsnelheid dichtbij het modem.

    Voor een goede wifiverbinding is het belangrijk dat je de juiste internetsnelheid hebt. Dat check je met deze speedtest. Bekijk hieronder of je snelheid genoeg is:

    Dichtbij de afgenomen snelheid.
    Is je gemeten internetsnelheid dichtbij je afgenomen snelheid? Dan is je wifi snel genoeg. Het probleem ligt dus niet aan je internetsnelheid. Kies Ja op door te gaan.

    Veel lager dan de afgenomen snelheid.
    Is je gemeten internetsnelheid veel lager dan de afgenomen snelheid? Dan heb je een langzamere internetverbinding. Kies de optie Nee om verder te gaan.

    Is je internetsnelheid in de buurt van wat je afneemt?

    We zijn er voor je.

    Brandt je wifilampje niet? Bel ons dan even. We helpen je graag

    Check de kabels.

    Check de kabels die aan het modem vastzitten. Soms zitten ze in de knoop, los of hebben ze een knik. Zorg ervoor dat de kabels goed in de poorten zijn vastgeklikt.

    Zo check je de kabels:

    • De UTP-kabel moet in de blauwe WAN-poort zitten. Zorg ervoor dat deze niet in de DSL- of LAN-poort zit.

    • Je kan de gele LAN-poorten gebruiken om bijvoorbeeld een TV box of andere bekabelde apparatuur op aan te sluiten, zoals een laptop of pc.

    • Ook is het natuurlijk belangrijk dat de stekker goed in het stopcontact en het modem zit. Probeer eens een ander apparaat in hetzelfde stopcontact. Als dit apparaat wel werkt, ligt het daar in ieder geval niet aan.

    Werkt je bekabelde internet na het checken van de kabels?

    Zet het modem op een goede plek.

    Het kan even puzzelen zijn om de ideale plek voor het modem en/of wifipunt te vinden. Helpen we je bij. Hieronder lees je enkele tips om een sterker signaal te krijgen.

    Verklein de afstand.
    Hoe groter de afstand tot het modem, hoe zwakker het wifisignaal. Zet het modem op de plek waar je wifi het meest gebruikt.

    Zorg voor een goede plek.
    Muren, plafonds, verdiepingen en meubels hebben invloed op het wifisignaal. Het wifisignaal komt ook minder goed door in goed geïsoleerde huizen en dikke betonnen muren.

    Hef wifiblokkades op.
    De grootste verstoorders van wifi zijn water en metaal. Andere apparaten zoals magnetrons, DECT-telefoons, babyfoons of alarmsensoren kunnen ook je wifisignaal verstoren. Zet daarom het modem op een plek waar zo min mogelijk verstoorders zijn.

    Hopelijk hebben de tips geholpen. Zo niet, bel ons dan even. We helpen je graag.

    Tips die kunnen helpen.

    Test je internet met een kabel.
    Verbind de originele UTP-kabel, die bij de installatie is geleverd, met je laptop door deze rechtstreeks in de Ethernetpoort te steken. Sluit het andere uiteinde aan op je modem om de verbinding tot stand te brengen. Controleer of de laptop automatisch de bedrade internetverbinding herkent. Test de verbinding door een webbrowser te openen. Lees verder als je internetverbinding goed is. Het zal dan waarschijnlijk aan je wifi liggen.

    Zet het modem op een goede plek.
    Geeft je wifisignaal weinig streepjes aan, zet het modem dan op een goede plek. Hoe groter de afstand, hoe zwakker het wifisignaal. Muren, plafonds, verdiepingen en meubels hebben invloed op het wifisignaal. Overweeg Wifi Plus om overal een goede wifiverbinding te hebben.

    Check verouderde apparaten.
    Hebben de vorige tips niet geholpen? Dan kan het zijn dat het aan het apparaat ligt. Is je telefoon of laptop al wat jaren oud? Controleer of deze de nieuwste wifi 5 of 6 standaard ondersteunt.

    Hebben de tips geholpen?

    Internet werkt weer.

    Super, wat fijn dat je internet weer werkt.

    Werkt je wifi ook weer?

    We zijn er voor je.

    Heb je nog steeds geen internet? Bel ons even. We helpen je graag.

    Zet het modem op een goede plek.

    Het kan even puzzelen zijn om de ideale plek voor het modem en/of wifipunt te vinden. Helpen we je bij. Hieronder lees je enkele tips om een sterker signaal te krijgen.

    Verklein de afstand.
    Hoe groter de afstand tot het modem, hoe zwakker het wifisignaal. Zet het modem op de plek waar je wifi het meest gebruikt.

    Zorg voor een goede plek.
    Muren, plafonds, verdiepingen en meubels hebben invloed op het wifisignaal. Het wifisignaal komt ook minder goed door in goed geïsoleerde huizen en dikke betonnen muren.

    Hef wifiblokkades op.
    De grootste verstoorders van wifi zijn water en metaal. Andere apparaten zoals magnetrons, DECT-telefoons, babyfoons of alarmsensoren kunnen ook je wifisignaal verstoren. Zet daarom het modem op een plek waar zo min mogelijk verstoorders zijn.

    Hopelijk hebben de tips geholpen. Zo niet, bel ons dan even. We helpen je graag.

    Tips die kunnen helpen.

    Test je internet met een kabel.
    Verbind de originele UTP-kabel, die bij de installatie is geleverd, met je laptop door deze rechtstreeks in de Ethernetpoort te steken. Sluit het andere uiteinde aan op je modem om de verbinding tot stand te brengen. Controleer of de laptop automatisch de bedrade internetverbinding herkent. Test de verbinding door een webbrowser te openen. Lees verder als je internetverbinding goed is. Het zal dan waarschijnlijk aan je wifi liggen.

    Zet het modem op een goede plek.
    Geeft je wifisignaal weinig streepjes aan, zet het modem dan op een goede plek. Hoe groter de afstand, hoe zwakker het wifisignaal. Muren, plafonds, verdiepingen en meubels hebben invloed op het wifisignaal. Overweeg Wifi Plus om overal een goede wifiverbinding te hebben.

    Check verouderde apparaten.
    Hebben de vorige tips niet geholpen? Dan kan het zijn dat het aan het apparaat ligt. Is je telefoon of laptop al wat jaren oud? Controleer of deze de nieuwste wifi 5 of 6 standaard ondersteunt.

    Hebben de tips geholpen?

    Internet werkt weer.

    Super, wat fijn dat je internet weer werkt.

    Werkt je wifi ook weer?

    We zijn er voor je.

    Heb je nog steeds geen internet? Bel ons even. We helpen je graag.

    Wifi werkt weer.

    Super, wat fijn dat je wifi weer werkt.

    We zijn er voor je.

    Het ziet ernaar uit dat je een specifieke oplossing nodig hebt. Bel ons even. We helpen je graag.

    Wifi werkt weer.

    Super, wat fijn dat je wifi weer werkt.

    Heb je op het goede netwerk?

    Check of je apparaat met het goede wifinetwerk is verbonden.

    Ga naar de wifi-instellingen op je apparaat en bekijk met welk netwerk het is verbonden. De draadloze netwerken van Odido beginnen met Odido, TMNNL of je zelfgekozen netwerknaam.

    Ben je verbonden met het goede wifinetwerk?

    Wifi werkt weer.

    Super, wat fijn dat je wifi weer werkt.

    Wil je ook verder van het modem een goede wifiverbinding? Breid dan je netwerk uit met Wfi Plus.

    We zijn er voor je.

    Branden de lampjes goed, maar heb je nog steeds geen internetverbinding? Bel ons even. We helpen je graag.

    Test je internetsnelheid dichtbij het modem.

    Voor een goede wifiverbinding is het belangrijk dat je de juiste internetsnelheid hebt. Dat check je met deze speedtest. Bekijk hieronder of je snelheid genoeg is:

    Dichtbij de afgenomen snelheid.
    Is je gemeten internetsnelheid dichtbij je afgenomen snelheid? Dan is je wifi snel genoeg. Het probleem ligt dus niet aan je internetsnelheid. Kies Ja op door te gaan.

    Veel lager dan de afgenomen snelheid.
    Is je gemeten internetsnelheid veel lager dan de afgenomen snelheid? Dan heb je een langzamere internetverbinding. Kies de optie Nee om verder te gaan.

    Is je internetsnelheid in de buurt van wat je afneemt?

    We zijn er voor je.

    Brandt je wifilampje niet? Bel ons dan even. We helpen je graag

    Check de kabels.

    Check de kabels die aan het modem vastzitten. Soms zitten ze in de knoop, los of hebben ze een knik. Zorg ervoor dat de kabels goed in de poorten zijn vastgeklikt.

    Zo check je de kabels:

    • De UTP-kabel moet in de blauwe WAN-poort zitten. Zorg ervoor dat deze niet in de DSL- of LAN-poort zit.

    • Je kan de gele LAN-poorten gebruiken om bijvoorbeeld een TV box of andere bekabelde apparatuur op aan te sluiten, zoals een laptop of pc.

    • Ook is het natuurlijk belangrijk dat de stekker goed in het stopcontact en het modem zit. Probeer eens een ander apparaat in hetzelfde stopcontact. Als dit apparaat wel werkt, ligt het daar in ieder geval niet aan.

    Werkt je bekabelde internet na het checken van de kabels?

    Zet het modem op een goede plek.

    Het kan even puzzelen zijn om de ideale plek voor het modem en/of wifipunt te vinden. Helpen we je bij. Hieronder lees je enkele tips om een sterker signaal te krijgen.

    Verklein de afstand.
    Hoe groter de afstand tot het modem, hoe zwakker het wifisignaal. Zet het modem op de plek waar je wifi het meest gebruikt.

    Zorg voor een goede plek.
    Muren, plafonds, verdiepingen en meubels hebben invloed op het wifisignaal. Het wifisignaal komt ook minder goed door in goed geïsoleerde huizen en dikke betonnen muren.

    Hef wifiblokkades op.
    De grootste verstoorders van wifi zijn water en metaal. Andere apparaten zoals magnetrons, DECT-telefoons, babyfoons of alarmsensoren kunnen ook je wifisignaal verstoren. Zet daarom het modem op een plek waar zo min mogelijk verstoorders zijn.

    Hopelijk hebben de tips geholpen. Zo niet, bel ons dan even. We helpen je graag.

    Tips die kunnen helpen.

    Test je internet met een kabel.
    Verbind de originele UTP-kabel, die bij de installatie is geleverd, met je laptop door deze rechtstreeks in de Ethernetpoort te steken. Sluit het andere uiteinde aan op je modem om de verbinding tot stand te brengen. Controleer of de laptop automatisch de bedrade internetverbinding herkent. Test de verbinding door een webbrowser te openen. Lees verder als je internetverbinding goed is. Het zal dan waarschijnlijk aan je wifi liggen.

    Zet het modem op een goede plek.
    Geeft je wifisignaal weinig streepjes aan, zet het modem dan op een goede plek. Hoe groter de afstand, hoe zwakker het wifisignaal. Muren, plafonds, verdiepingen en meubels hebben invloed op het wifisignaal. Overweeg Wifi Plus om overal een goede wifiverbinding te hebben.

    Check verouderde apparaten.
    Hebben de vorige tips niet geholpen? Dan kan het zijn dat het aan het apparaat ligt. Is je telefoon of laptop al wat jaren oud? Controleer of deze de nieuwste wifi 5 of 6 standaard ondersteunt.

    Hebben de tips geholpen?

    Internet werkt weer.

    Super, wat fijn dat je internet weer werkt.

    Werkt je wifi ook weer?

    We zijn er voor je.

    Heb je nog steeds geen internet? Bel ons even. We helpen je graag.

    Zet het modem op een goede plek.

    Het kan even puzzelen zijn om de ideale plek voor het modem en/of wifipunt te vinden. Helpen we je bij. Hieronder lees je enkele tips om een sterker signaal te krijgen.

    Verklein de afstand.
    Hoe groter de afstand tot het modem, hoe zwakker het wifisignaal. Zet het modem op de plek waar je wifi het meest gebruikt.

    Zorg voor een goede plek.
    Muren, plafonds, verdiepingen en meubels hebben invloed op het wifisignaal. Het wifisignaal komt ook minder goed door in goed geïsoleerde huizen en dikke betonnen muren.

    Hef wifiblokkades op.
    De grootste verstoorders van wifi zijn water en metaal. Andere apparaten zoals magnetrons, DECT-telefoons, babyfoons of alarmsensoren kunnen ook je wifisignaal verstoren. Zet daarom het modem op een plek waar zo min mogelijk verstoorders zijn.

    Hopelijk hebben de tips geholpen. Zo niet, bel ons dan even. We helpen je graag.

    Tips die kunnen helpen.

    Test je internet met een kabel.
    Verbind de originele UTP-kabel, die bij de installatie is geleverd, met je laptop door deze rechtstreeks in de Ethernetpoort te steken. Sluit het andere uiteinde aan op je modem om de verbinding tot stand te brengen. Controleer of de laptop automatisch de bedrade internetverbinding herkent. Test de verbinding door een webbrowser te openen. Lees verder als je internetverbinding goed is. Het zal dan waarschijnlijk aan je wifi liggen.

    Zet het modem op een goede plek.
    Geeft je wifisignaal weinig streepjes aan, zet het modem dan op een goede plek. Hoe groter de afstand, hoe zwakker het wifisignaal. Muren, plafonds, verdiepingen en meubels hebben invloed op het wifisignaal. Overweeg Wifi Plus om overal een goede wifiverbinding te hebben.

    Check verouderde apparaten.
    Hebben de vorige tips niet geholpen? Dan kan het zijn dat het aan het apparaat ligt. Is je telefoon of laptop al wat jaren oud? Controleer of deze de nieuwste wifi 5 of 6 standaard ondersteunt.

    Hebben de tips geholpen?

    Internet werkt weer.

    Super, wat fijn dat je internet weer werkt.

    Werkt je wifi ook weer?

    We zijn er voor je.

    Heb je nog steeds geen internet? Bel ons even. We helpen je graag.

    Wifi werkt weer.

    Super, wat fijn dat je wifi weer werkt.

    We zijn er voor je.

    Het ziet ernaar uit dat je een specifieke oplossing nodig hebt. Bel ons even. We helpen je graag.

    Wifi werkt weer.

    Super, wat fijn dat je wifi weer werkt.

    Heb je op het goede netwerk?

    Check of je apparaat met het goede wifinetwerk is verbonden.

    Ga naar de wifi-instellingen op je apparaat en bekijk met welk netwerk het is verbonden. De draadloze netwerken van Odido beginnen met Odido, TMNNL of je zelfgekozen netwerknaam.

    Ben je verbonden met het goede wifinetwerk?

  10. Zet het modem op een goede plek.

    Het kan even puzzelen zijn om de ideale plek voor het modem en/of wifipunt te vinden. Helpen we je bij. Hieronder lees je enkele tips om een sterker signaal te krijgen.

    Verklein de afstand.
    Hoe groter de afstand tot het modem, hoe zwakker het wifisignaal. Zet het modem op de plek waar je wifi het meest gebruikt.

    Zorg voor een goede plek.
    Muren, plafonds, verdiepingen en meubels hebben invloed op het wifisignaal. Het wifisignaal komt ook minder goed door in goed geïsoleerde huizen en dikke betonnen muren.

    Hef wifiblokkades op.
    De grootste verstoorders van wifi zijn water en metaal. Andere apparaten zoals magnetrons, DECT-telefoons, babyfoons of alarmsensoren kunnen ook je wifisignaal verstoren. Zet daarom het modem op een plek waar zo min mogelijk verstoorders zijn.

    Hopelijk hebben de tips geholpen. Zo niet, bel ons dan even. We helpen je graag.

    Tips die kunnen helpen.

    Test je internet met een kabel.
    Verbind de originele UTP-kabel, die bij de installatie is geleverd, met je laptop door deze rechtstreeks in de Ethernetpoort te steken. Sluit het andere uiteinde aan op je modem om de verbinding tot stand te brengen. Controleer of de laptop automatisch de bedrade internetverbinding herkent. Test de verbinding door een webbrowser te openen. Lees verder als je internetverbinding goed is. Het zal dan waarschijnlijk aan je wifi liggen.

    Zet het modem op een goede plek.
    Geeft je wifisignaal weinig streepjes aan, zet het modem dan op een goede plek. Hoe groter de afstand, hoe zwakker het wifisignaal. Muren, plafonds, verdiepingen en meubels hebben invloed op het wifisignaal. Overweeg Wifi Plus om overal een goede wifiverbinding te hebben.

    Check verouderde apparaten.
    Hebben de vorige tips niet geholpen? Dan kan het zijn dat het aan het apparaat ligt. Is je telefoon of laptop al wat jaren oud? Controleer of deze de nieuwste wifi 5 of 6 standaard ondersteunt.

    Hebben de tips geholpen?

    Internet werkt weer.

    Super, wat fijn dat je internet weer werkt.

    Werkt je wifi ook weer?

    We zijn er voor je.

    Heb je nog steeds geen internet? Bel ons even. We helpen je graag.

    Wifi werkt weer.

    Super, wat fijn dat je wifi weer werkt.

    We zijn er voor je.

    Het ziet ernaar uit dat je een specifieke oplossing nodig hebt. Bel ons even. We helpen je graag.

    Wifi werkt weer.

    Super, wat fijn dat je wifi weer werkt.

    Heb je op het goede netwerk?

    Check of je apparaat met het goede wifinetwerk is verbonden.

    Ga naar de wifi-instellingen op je apparaat en bekijk met welk netwerk het is verbonden. De draadloze netwerken van Odido beginnen met Odido, TMNNL of je zelfgekozen netwerknaam.

    Ben je verbonden met het goede wifinetwerk?

    Wifi werkt weer.

    Super, wat fijn dat je wifi weer werkt.

    We zijn er voor je.

    Het ziet ernaar uit dat je een specifieke oplossing nodig hebt. Bel ons even. We helpen je graag.

    Wifi werkt weer.

    Super, wat fijn dat je wifi weer werkt.

    Heb je op het goede netwerk?

    Check of je apparaat met het goede wifinetwerk is verbonden.

    Ga naar de wifi-instellingen op je apparaat en bekijk met welk netwerk het is verbonden. De draadloze netwerken van Odido beginnen met Odido, TMNNL of je zelfgekozen netwerknaam.

    Ben je verbonden met het goede wifinetwerk?

    Goede netwerk, maar geen verbinding.

    Heb je het goede netwerk gekozen, maar nog steeds geen verbinding? Check of je op een ander apparaat wel op internet kan. Lukt dat? Dan ligt het aan het apparaat zelf.

    Heb je op een andere apparaten ook geen verbinding? Bel ons dan even.

    Kies het goede netwerk.

    Is je apparaat niet met het goede netwerk verbonden? Kies je zelfgekozen netwerknaam of het netwerk dat begint met Odido of TMNL.

    Soms wordt er om een wachtwoord gevraagd. Heb je het wifiwachtwoord niet zelf aangepast? Dan vind je deze op een sticker achterop het modem.

    Ben je met het goede wifinetwerk verbonden en werkt je wifi weer?

    Zet het modem op een goede plek.

    Het kan even puzzelen zijn om de ideale plek voor het modem en/of wifipunt te vinden. Helpen we je bij. Hieronder lees je enkele tips om een sterker signaal te krijgen.

    Verklein de afstand.
    Hoe groter de afstand tot het modem, hoe zwakker het wifisignaal. Zet het modem op de plek waar je wifi het meest gebruikt.

    Zorg voor een goede plek.
    Muren, plafonds, verdiepingen en meubels hebben invloed op het wifisignaal. Het wifisignaal komt ook minder goed door in goed geïsoleerde huizen en dikke betonnen muren.

    Hef wifiblokkades op.
    De grootste verstoorders van wifi zijn water en metaal. Andere apparaten zoals magnetrons, DECT-telefoons, babyfoons of alarmsensoren kunnen ook je wifisignaal verstoren. Zet daarom het modem op een plek waar zo min mogelijk verstoorders zijn.

    Hopelijk hebben de tips geholpen. Zo niet, bel ons dan even. We helpen je graag.

    Tips die kunnen helpen.

    Test je internet met een kabel.
    Verbind de originele UTP-kabel, die bij de installatie is geleverd, met je laptop door deze rechtstreeks in de Ethernetpoort te steken. Sluit het andere uiteinde aan op je modem om de verbinding tot stand te brengen. Controleer of de laptop automatisch de bedrade internetverbinding herkent. Test de verbinding door een webbrowser te openen. Lees verder als je internetverbinding goed is. Het zal dan waarschijnlijk aan je wifi liggen.

    Zet het modem op een goede plek.
    Geeft je wifisignaal weinig streepjes aan, zet het modem dan op een goede plek. Hoe groter de afstand, hoe zwakker het wifisignaal. Muren, plafonds, verdiepingen en meubels hebben invloed op het wifisignaal. Overweeg Wifi Plus om overal een goede wifiverbinding te hebben.

    Check verouderde apparaten.
    Hebben de vorige tips niet geholpen? Dan kan het zijn dat het aan het apparaat ligt. Is je telefoon of laptop al wat jaren oud? Controleer of deze de nieuwste wifi 5 of 6 standaard ondersteunt.

    Hebben de tips geholpen?

    Internet werkt weer.

    Super, wat fijn dat je internet weer werkt.

    Werkt je wifi ook weer?

    We zijn er voor je.

    Heb je nog steeds geen internet? Bel ons even. We helpen je graag.

    Wifi werkt weer.

    Super, wat fijn dat je wifi weer werkt.

    We zijn er voor je.

    Het ziet ernaar uit dat je een specifieke oplossing nodig hebt. Bel ons even. We helpen je graag.

    Wifi werkt weer.

    Super, wat fijn dat je wifi weer werkt.

    Heb je op het goede netwerk?

    Check of je apparaat met het goede wifinetwerk is verbonden.

    Ga naar de wifi-instellingen op je apparaat en bekijk met welk netwerk het is verbonden. De draadloze netwerken van Odido beginnen met Odido, TMNNL of je zelfgekozen netwerknaam.

    Ben je verbonden met het goede wifinetwerk?

    Wifi werkt weer.

    Super, wat fijn dat je wifi weer werkt.

    We zijn er voor je.

    Het ziet ernaar uit dat je een specifieke oplossing nodig hebt. Bel ons even. We helpen je graag.

    Wifi werkt weer.

    Super, wat fijn dat je wifi weer werkt.

    Heb je op het goede netwerk?

    Check of je apparaat met het goede wifinetwerk is verbonden.

    Ga naar de wifi-instellingen op je apparaat en bekijk met welk netwerk het is verbonden. De draadloze netwerken van Odido beginnen met Odido, TMNNL of je zelfgekozen netwerknaam.

    Ben je verbonden met het goede wifinetwerk?

    Goede netwerk, maar geen verbinding.

    Heb je het goede netwerk gekozen, maar nog steeds geen verbinding? Check of je op een ander apparaat wel op internet kan. Lukt dat? Dan ligt het aan het apparaat zelf.

    Heb je op een andere apparaten ook geen verbinding? Bel ons dan even.

    Kies het goede netwerk.

    Is je apparaat niet met het goede netwerk verbonden? Kies je zelfgekozen netwerknaam of het netwerk dat begint met Odido of TMNL.

    Soms wordt er om een wachtwoord gevraagd. Heb je het wifiwachtwoord niet zelf aangepast? Dan vind je deze op een sticker achterop het modem.

    Ben je met het goede wifinetwerk verbonden en werkt je wifi weer?

  11. Wifi werkt weer.

    Super, wat fijn dat je wifi weer werkt.

    We zijn er voor je.

    Het ziet ernaar uit dat je een specifieke oplossing nodig hebt. Bel ons even. We helpen je graag.

    Wifi werkt weer.

    Super, wat fijn dat je wifi weer werkt.

    Heb je op het goede netwerk?

    Check of je apparaat met het goede wifinetwerk is verbonden.

    Ga naar de wifi-instellingen op je apparaat en bekijk met welk netwerk het is verbonden. De draadloze netwerken van Odido beginnen met Odido, TMNNL of je zelfgekozen netwerknaam.

    Ben je verbonden met het goede wifinetwerk?

    Goede netwerk, maar geen verbinding.

    Heb je het goede netwerk gekozen, maar nog steeds geen verbinding? Check of je op een ander apparaat wel op internet kan. Lukt dat? Dan ligt het aan het apparaat zelf.

    Heb je op een andere apparaten ook geen verbinding? Bel ons dan even.

    Kies het goede netwerk.

    Is je apparaat niet met het goede netwerk verbonden? Kies je zelfgekozen netwerknaam of het netwerk dat begint met Odido of TMNL.

    Soms wordt er om een wachtwoord gevraagd. Heb je het wifiwachtwoord niet zelf aangepast? Dan vind je deze op een sticker achterop het modem.

    Ben je met het goede wifinetwerk verbonden en werkt je wifi weer?

    Goede netwerk, maar geen verbinding.

    Heb je het goede netwerk gekozen, maar nog steeds geen verbinding? Check of je op een ander apparaat wel op internet kan. Lukt dat? Dan ligt het aan het apparaat zelf.

    Heb je op een andere apparaten ook geen verbinding? Bel ons dan even.

    Kies het goede netwerk.

    Is je apparaat niet met het goede netwerk verbonden? Kies je zelfgekozen netwerknaam of het netwerk dat begint met Odido of TMNL.

    Soms wordt er om een wachtwoord gevraagd. Heb je het wifiwachtwoord niet zelf aangepast? Dan vind je deze op een sticker achterop het modem.

    Ben je met het goede wifinetwerk verbonden en werkt je wifi weer?

    Wifi werkt weer.

    Super, wat fijn dat je wifi weer werkt.

    Goede netwerk, maar geen verbinding.

    Heb je het goede netwerk gekozen, maar nog steeds geen verbinding? Check of je op een ander apparaat wel op internet kan. Lukt dat? Dan ligt het aan het apparaat zelf.

    Heb je op andere apparaten ook geen verbinding? Bel ons dan even.

    Wifi werkt weer.

    Super, wat fijn dat je wifi weer werkt.

    We zijn er voor je.

    Het ziet ernaar uit dat je een specifieke oplossing nodig hebt. Bel ons even. We helpen je graag.

    Wifi werkt weer.

    Super, wat fijn dat je wifi weer werkt.

    Heb je op het goede netwerk?

    Check of je apparaat met het goede wifinetwerk is verbonden.

    Ga naar de wifi-instellingen op je apparaat en bekijk met welk netwerk het is verbonden. De draadloze netwerken van Odido beginnen met Odido, TMNNL of je zelfgekozen netwerknaam.

    Ben je verbonden met het goede wifinetwerk?

    Goede netwerk, maar geen verbinding.

    Heb je het goede netwerk gekozen, maar nog steeds geen verbinding? Check of je op een ander apparaat wel op internet kan. Lukt dat? Dan ligt het aan het apparaat zelf.

    Heb je op een andere apparaten ook geen verbinding? Bel ons dan even.

    Kies het goede netwerk.

    Is je apparaat niet met het goede netwerk verbonden? Kies je zelfgekozen netwerknaam of het netwerk dat begint met Odido of TMNL.

    Soms wordt er om een wachtwoord gevraagd. Heb je het wifiwachtwoord niet zelf aangepast? Dan vind je deze op een sticker achterop het modem.

    Ben je met het goede wifinetwerk verbonden en werkt je wifi weer?

    Goede netwerk, maar geen verbinding.

    Heb je het goede netwerk gekozen, maar nog steeds geen verbinding? Check of je op een ander apparaat wel op internet kan. Lukt dat? Dan ligt het aan het apparaat zelf.

    Heb je op een andere apparaten ook geen verbinding? Bel ons dan even.

    Kies het goede netwerk.

    Is je apparaat niet met het goede netwerk verbonden? Kies je zelfgekozen netwerknaam of het netwerk dat begint met Odido of TMNL.

    Soms wordt er om een wachtwoord gevraagd. Heb je het wifiwachtwoord niet zelf aangepast? Dan vind je deze op een sticker achterop het modem.

    Ben je met het goede wifinetwerk verbonden en werkt je wifi weer?

    Wifi werkt weer.

    Super, wat fijn dat je wifi weer werkt.

    Goede netwerk, maar geen verbinding.

    Heb je het goede netwerk gekozen, maar nog steeds geen verbinding? Check of je op een ander apparaat wel op internet kan. Lukt dat? Dan ligt het aan het apparaat zelf.

    Heb je op andere apparaten ook geen verbinding? Bel ons dan even.

  12. Goede netwerk, maar geen verbinding.

    Heb je het goede netwerk gekozen, maar nog steeds geen verbinding? Check of je op een ander apparaat wel op internet kan. Lukt dat? Dan ligt het aan het apparaat zelf.

    Heb je op een andere apparaten ook geen verbinding? Bel ons dan even.

    Kies het goede netwerk.

    Is je apparaat niet met het goede netwerk verbonden? Kies je zelfgekozen netwerknaam of het netwerk dat begint met Odido of TMNL.

    Soms wordt er om een wachtwoord gevraagd. Heb je het wifiwachtwoord niet zelf aangepast? Dan vind je deze op een sticker achterop het modem.

    Ben je met het goede wifinetwerk verbonden en werkt je wifi weer?

    Wifi werkt weer.

    Super, wat fijn dat je wifi weer werkt.

    Goede netwerk, maar geen verbinding.

    Heb je het goede netwerk gekozen, maar nog steeds geen verbinding? Check of je op een ander apparaat wel op internet kan. Lukt dat? Dan ligt het aan het apparaat zelf.

    Heb je op andere apparaten ook geen verbinding? Bel ons dan even.

    Wifi werkt weer.

    Super, wat fijn dat je wifi weer werkt.

    Goede netwerk, maar geen verbinding.

    Heb je het goede netwerk gekozen, maar nog steeds geen verbinding? Check of je op een ander apparaat wel op internet kan. Lukt dat? Dan ligt het aan het apparaat zelf.

    Heb je op andere apparaten ook geen verbinding? Bel ons dan even.

    Goede netwerk, maar geen verbinding.

    Heb je het goede netwerk gekozen, maar nog steeds geen verbinding? Check of je op een ander apparaat wel op internet kan. Lukt dat? Dan ligt het aan het apparaat zelf.

    Heb je op een andere apparaten ook geen verbinding? Bel ons dan even.

    Kies het goede netwerk.

    Is je apparaat niet met het goede netwerk verbonden? Kies je zelfgekozen netwerknaam of het netwerk dat begint met Odido of TMNL.

    Soms wordt er om een wachtwoord gevraagd. Heb je het wifiwachtwoord niet zelf aangepast? Dan vind je deze op een sticker achterop het modem.

    Ben je met het goede wifinetwerk verbonden en werkt je wifi weer?

    Wifi werkt weer.

    Super, wat fijn dat je wifi weer werkt.

    Goede netwerk, maar geen verbinding.

    Heb je het goede netwerk gekozen, maar nog steeds geen verbinding? Check of je op een ander apparaat wel op internet kan. Lukt dat? Dan ligt het aan het apparaat zelf.

    Heb je op andere apparaten ook geen verbinding? Bel ons dan even.

    Wifi werkt weer.

    Super, wat fijn dat je wifi weer werkt.

    Goede netwerk, maar geen verbinding.

    Heb je het goede netwerk gekozen, maar nog steeds geen verbinding? Check of je op een ander apparaat wel op internet kan. Lukt dat? Dan ligt het aan het apparaat zelf.

    Heb je op andere apparaten ook geen verbinding? Bel ons dan even.

  13. Wifi werkt weer.

    Super, wat fijn dat je wifi weer werkt.

    Goede netwerk, maar geen verbinding.

    Heb je het goede netwerk gekozen, maar nog steeds geen verbinding? Check of je op een ander apparaat wel op internet kan. Lukt dat? Dan ligt het aan het apparaat zelf.

    Heb je op andere apparaten ook geen verbinding? Bel ons dan even.

    Wifi werkt weer.

    Super, wat fijn dat je wifi weer werkt.

    Goede netwerk, maar geen verbinding.

    Heb je het goede netwerk gekozen, maar nog steeds geen verbinding? Check of je op een ander apparaat wel op internet kan. Lukt dat? Dan ligt het aan het apparaat zelf.

    Heb je op andere apparaten ook geen verbinding? Bel ons dan even.

Liever wat hulp?

Wil je iets weten over de installatie of je factuur? Of wil je je abonnement aanpassen? We hebben een antwoord op al je vragen. 

Uit hoeveel medewerkers bestaat de onderneming?

We zijn er voor je

Vragen? Vragen! Hier vind je de meeste antwoorden. Niet gevonden? Bel ons, chat met onze chatbot Izzi, of regel het in de Odido App. Net wat je handig vindt.

Chat met Izzi

Onze chatbot Izzi is er dag en nacht voor je.

Zelf regelen

Bekijk je factuur, wijzig gegevens en regel wat je wil in Mijn Odido.

Naar Mijn Odido

Bel met Odido Service

Liever contact met onze klantenservice? Kan natuurlijk ook. Ons telefoonnummer is vandaag tot 23 uur bereikbaar.

Liever mailen?

Mail naar ons.

Stuur ons een e-mail

We zijn er voor je

Vragen? Vragen! Hier vind je de meeste antwoorden. Niet gevonden? Bel ons, chat met onze chatbot Izzi, of regel het in de Odido App. Net wat je handig vindt.

Bellen

Bellen voor mobiele abonnementen

Bel ons: 0800 - 8102

Mailen

E-mail voor mobiele abonnementen

Bellen

Bellen voor Zakelijk Internet

Bel ons: 0800 - 0200739

Mailen

Mailen voor Zakelijk Internet

We zijn er voor je

Vragen? Vragen! Hier vind je de meeste antwoorden. Niet gevonden? Bel ons of regel het in de Odido App. Net wat je handig vindt.

Zelf regelen

Bekijk je factuur, wijzig gegevens en
regel wat je wil in Mijn Odido of
Mijn Odido Business.

Inloggen op Mijn Odido

Accountmanager

Neem contact op met je accountmanager.

E-mail

Mail naar ons.

Stuur ons een e-mail

We zijn er voor je

Vragen? Vragen! Hier vind je de meeste antwoorden. Niet gevonden? Bel ons of regel het in de Odido App. Net wat je handig vindt.

Accountmanager

Neem contact op met een accountmanager

+31852006860

Liever mailen?

E-mail

We zijn er voor je

Vragen? Vragen! Hier vind je de meeste antwoorden. Niet gevonden? Bellen kan ook.

Zelf regelen

Bekijk je factuur, wijzig gegevens en regel wat je wil in Mijn Odido Business.

Naar Mijn Odido Business

Accountmanager

Neem contact op met je accountmanager

Liever mailen?

Mail naar ons

Stuur ons een e-mail

We zijn er voor je

Vragen? Vragen! Hier vind je de meeste antwoorden. Niet gevonden? Bellen kan ook.

Accountmanagers

Neem contact op met een accountmanager

+31852006860

Liever mailen?

Mail naar ons.