Overnemen van een ander contract binnen Odido

Het is mogelijk om een Odido-abonnement over te nemen van - of over te dragen aan - een andere Odido-klant, wanneer de contracttermijn van je abonnement nog niet is verlopen. Als je een particulier abonnement overzet naar een zakelijk abonnement, zijn daar geen kosten aan verbonden. Als je een zakelijk abonnement overzet naar een ander zakelijk of particulier abonnement, betaal je eenmalig € 21,02 excl. btw. Tijdens de daadwerkelijke overname blijf je bereikbaar voor je zakelijke netwerk. En je telefoonnummer neem je natuurlijk gewoon mee.

Overstappen met nummerbehoud

Gebruik je op het moment een telefoonnummer dat je graag wilt behouden wanneer je overstapt naar ons netwerk? Maak dan gebruik van nummerbehoud: doorloop dan vijftal stappen via ons online formulier en stuur je aanvraag op per mail.

Contractovername samen makkelijk online regelen

Op deze pagina vind je de informatie en het formulier die je nodig hebt om een contractovername te regelen. Lees deze informatie zorgvuldig voordat je aan het formulier begint.

Zo gaat contractovername

Met dit formulier kun je jouw contract op naam van een nieuwe eigenaar zetten. Hiervoor vragen we het mobiele telefoonnummer van het contract dat overgenomen wordt. Ter controle ontvang je een sms met verificatiecode naar dat nummer. Hierna zijn er nog een aantal dingen die je moet weten voordat je je contract over kan zetten.

Benodigde documenten

Tijdens het invullen van het formulier vragen wij je een aantal documenten te uploaden. Zorg ervoor dat je deze bij de hand hebt. Als je op een later moment verder wilt, moet je het formulier opnieuw invullen. Het gaat om de volgende documenten:

  • Een kopie van de legitimatie van de huidige contractant als PDF bestand.
  • Een uittreksel van de Kamer van Koophandel (Kvk) als PDF bestand.
  • Een kopie van de legitimatie van de nieuwe contractant als PDF bestand.
Belangrijk voor afbetalen toestelcontract

De maandelijkse betaling voor het toestel valt buiten de contractovername. Voordat we contractovername uitvoeren, moet het resterende bedrag van het toestelcontract afbetaald worden. Voor zakelijke klanten zijn er verschillende scenario’s. Je kunt een toestelcontract via iDEAL online afkopen. Het kan zijn dat je enkele dagen na je aanvraag voor contractovername van ons een voorstel krijgt met een afkoopregeling. In het voorstel zullen wij aangeven waar de afkoop op gebaseerd is en hoe de betaling kan worden gedaan.

Contractovername starten

Heb je alles doorgelezen en de benodigde documenten bij de hand? Begin dan de contractovername.

Opzeggen omdat iemand is overleden.

Als iemand met een abonnement bij Odido is overleden, kan je dit doorgeven aan onze Nabestaandendesk of Odido Service. Je kan het abonnement gratis stopzetten. Het telefoonnummer is dan niet meer te gebruiken. Ook kan je het abonnement gratis op iemand anders naam zetten. Dan doe je een contractovername.

Liever alles per post doen? Stuur dan alles op naar: Odido Nabestaandendesk, Antwoordnummer 10604, 2501 WB Den Haag.  

Veelgestelde vragen.

Uit hoeveel medewerkers bestaat de onderneming?

Uit hoeveel medewerkers bestaat de onderneming?

We zijn er voor je

Vragen? Vragen! Hier vind je de meeste antwoorden. Niet gevonden? Bel ons, chat met onze chatbot Izzi, of regel het in de Odido App. Net wat je handig vindt.

Chat met Izzi

Onze chatbot Izzi is er dag en nacht voor je.

Zelf regelen

Bekijk je factuur, wijzig gegevens en regel wat je wil in Mijn Odido.

Naar Mijn Odido

Bel met Odido Service

Liever contact met onze klantenservice? Kan natuurlijk ook. Ons telefoonnummer is vandaag tot 23 uur bereikbaar.

Liever mailen?

Mail naar ons.

Stuur ons een e-mail

We zijn er voor je

Vragen? Vragen! Hier vind je de meeste antwoorden. Niet gevonden? Bel ons, chat met onze chatbot Izzi, of regel het in de Odido App. Net wat je handig vindt.

Bellen

Bellen voor mobiele abonnementen

Bel ons: 0800 - 8102

Mailen

E-mail voor mobiele abonnementen

Bellen

Bellen voor Zakelijk Internet

Bel ons: 0800 - 0200739

Mailen

Mailen voor Zakelijk Internet

We zijn er voor je

Vragen? Vragen! Hier vind je de meeste antwoorden. Niet gevonden? Bel ons of regel het in de Odido App. Net wat je handig vindt.

Zelf regelen

Bekijk je factuur, wijzig gegevens en
regel wat je wil in Mijn Odido of
Mijn Odido Business.

Inloggen op Mijn Odido

Accountmanager

Neem contact op met je accountmanager.

E-mail

Mail naar ons.

Stuur ons een e-mail

We zijn er voor je

Vragen? Vragen! Hier vind je de meeste antwoorden. Niet gevonden? Bel ons of regel het in de Odido App. Net wat je handig vindt.

Accountmanager

Neem contact op met een accountmanager

+31852006860

Liever mailen?

E-mail

We zijn er voor je

Vragen? Vragen! Hier vind je de meeste antwoorden. Niet gevonden? Bellen kan ook.

Zelf regelen

Bekijk je factuur, wijzig gegevens en regel wat je wil in Mijn Odido Business.

Naar Mijn Odido Business

Accountmanager

Neem contact op met je accountmanager

Liever mailen?

Mail naar ons

Stuur ons een e-mail

We zijn er voor je

Vragen? Vragen! Hier vind je de meeste antwoorden. Niet gevonden? Bellen kan ook.

Accountmanagers

Neem contact op met een accountmanager

+31852006860

Liever mailen?

Mail naar ons.