Oplossingen als Zakelijk Internet niet goed werkt.

We doen er alles aan om snel en stabiel internet te leveren. Maar soms gebeurt er iets waardoor het niet zo goed werkt als het hoort. Een internetstoring bijvoorbeeld. Of onderhoud. Hoe weet je wat er aan de hand is? En hoe los je het op? Dat lees je hier.

Problemen met Zakelijk internet.

Is het internet op de zaak langzamer dan normaal? Samen lossen we het op. Het kan verschillende oorzaken hebben. Klik hieronder op het probleem wat je hebt.

Terug

Het internet is langzamer dan verwacht

De snelheid van je internet hangt af van waar je bent. Soms is die dus anders dan wat er bij het abonnement stond. Als je je abonnement aanvraagt, laten we je weten welke snelheid we verwachten te kunnen leveren op je adres. Dat staat later ook op je contract. Zo weet je altijd waar je aan toe bent.

Terug

Het internet werkt niet goed op 1 apparaat

Heb je meerdere apparaten aangesloten op het Internet, maar is er 1 waarbij het niet goed werkt? Dan ligt het waarschijnlijk aan het apparaat zelf. Of hoe het apparaat met de router verbonden is. In ieder geval niet aan de internetverbinding.

Terug

Het internet werkt niet goed via het wifinetwerk

Hoe verder je weg bent van de antenne, hoe minder betrouwbaar je wifinetwerk is. Grote machines in de buurt kunnen ook zorgen voor storing. Of een ander netwerk dat dichtbij is. Heb je hier last van? Dan is Wifi Plus voor ondernemers een goede oplossing. Maakt het wifinetwerk van je bedrijf sterker.

Terug

Het internet is ineens veel langzamer

Kan zijn dat er een internetstoring is, en onze vaste verbinding helemaal uitvalt. Gelukkig schakelt de router automatisch over naar ons 4G-netwerk met de Internet Back-up. eb je alsnog stabiel, snel en veilig internet. Soms is 4G wel langzamer dan de vaste verbinding. Maar als de storing is opgelost, schakelt je router ook automatisch weer terug.

Internetsnelheid verhogen

De snelheid van je Internet hangt ervan af waar je bent. En wat voor internetverbinding je hebt. Zit je bijvoorbeeld in een drukke winkelstraat of woonwijk waar veel mensen hetzelfde netwerk gebruiken? Dan kan je internet langzamer zijn. En het hangt ervan af of je DSL of  Glasvezel hebt.

Waar je modem staat maakt ook uit voor de snelheid van je wifi. En hoeveel apparaten je met het netwerk verbindt. Hoe meer apparaten, hoe langzamer je wifi. Heb je een groot gebouw of een kantoor met meerdere verdiepingen? Ook dat heeft invloed op de snelheid van je wifi. 

Gelukkig zijn er manieren om je internetsnelheid te verhogen. Kijk bijvoorbeeld of je je internetabonnement kan upgraden. Of vraag Wifi Plus voor ondernemers aan.

Onderhoud aan Zakelijk Internet van Odido Business

Werkt je Zakelijk Internet niet zoals het hoort? Kan zijn dat we onderhoud doen aan ons netwerk. Of misschien is er een storing en is je router overgeschakeld naar de Internet Back-up. Als de Internet Back-up de internetverbinding overschakelt door een storing of onderhoud, sturen we je een sms en/of e-mail. Zo blijf je op de hoogte. Zelf checken wat er aan de hand is, kan nog niet. Wil je toch meer weten? Laat het ons weten, dan kijken we met je mee.

Liever wat hulp?

Wil je iets weten over de installatie of je factuur? Of wil je je abonnement aanpassen? We hebben een antwoord op al je vragen.

Uit hoeveel medewerkers bestaat de onderneming?

We zijn er voor je

Vragen? Vragen! Hier vind je de meeste antwoorden. Niet gevonden? Bel ons, chat met onze chatbot Izzi, of regel het in de Odido App. Net wat je handig vindt.

Chat met Izzi

Onze chatbot Izzi is er dag en nacht voor je.

Zelf regelen

Bekijk je factuur, wijzig gegevens en regel wat je wil in Mijn Odido.

Naar Mijn Odido

Bel met Odido Service

Liever contact met onze klantenservice? Kan natuurlijk ook. Ons telefoonnummer is morgen vanaf 9 uur weer bereikbaar.

Liever mailen?

Mail naar ons.

Stuur ons een e-mail

We zijn er voor je

Vragen? Vragen! Hier vind je de meeste antwoorden. Niet gevonden? Bel ons, chat met onze chatbot Izzi, of regel het in de Odido App. Net wat je handig vindt.

Bellen

Bellen voor mobiele abonnementen

Bel ons: 0800 - 8102

Mailen

E-mail voor mobiele abonnementen

Bellen

Bellen voor Zakelijk Internet

Bel ons: 0800 - 0200739

Mailen

Mailen voor Zakelijk Internet

We zijn er voor je

Vragen? Vragen! Hier vind je de meeste antwoorden. Niet gevonden? Bel ons of regel het in de Odido App. Net wat je handig vindt.

Zelf regelen

Bekijk je factuur, wijzig gegevens en
regel wat je wil in Mijn Odido of
Mijn Odido Business.

Inloggen op Mijn Odido

Accountmanager

Neem contact op met je accountmanager.

E-mail

Mail naar ons.

Stuur ons een e-mail

We zijn er voor je

Vragen? Vragen! Hier vind je de meeste antwoorden. Niet gevonden? Bel ons of regel het in de Odido App. Net wat je handig vindt.

Accountmanager

Neem contact op met een accountmanager

Liever mailen?

E-mail

We zijn er voor je

Vragen? Vragen! Hier vind je de meeste antwoorden. Niet gevonden? Bellen kan ook.

Zelf regelen

Bekijk je factuur, wijzig gegevens en regel wat je wil in Mijn Odido Business.

Naar Mijn Odido Business

Accountmanager

Neem contact op met je accountmanager

Liever mailen?

Mail naar ons

Stuur ons een e-mail

We zijn er voor je

Vragen? Vragen! Hier vind je de meeste antwoorden. Niet gevonden? Bellen kan ook.

Accountmanagers

Neem contact op met een accountmanager

Liever mailen?

Mail naar ons.