Internetsnelheid lager?
De uiteindelijke internetsnelheid die je behaalt, hangt af van je locatie. Dit kan dus verschillen van de snelheid die we vermelden als je je abonnement aanvraagt. Tijdens het aankoopproces informeren we je eerlijk over de snelheid die wij maximaal verwachten te leveren op jouw adres. Een bevestiging hiervan vind je later terug op je contract.
Je internet werkt niet (goed) op één apparaat
Je hebt meerdere apparaten aangesloten op het internet, maar één apparaat werkt niet zoals het hoort? Waarschijnlijk ligt het dan aan het apparaat zelf of hoe dat met de router verbonden is. En niet aan de internetverbinding.
Je internet werkt niet (goed) via het wifi-netwerk
Hoe verder je van de antenne verwijderd bent, hoe meer de betrouwbaarheid van je wifi-netwerk afneemt. Ook de aanwezigheid van meerdere netwerken of grote machines in de nabije omgeving kan storingen veroorzaken. Overweeg in dat geval Wifi Plus voor ondernemers. Dit versterkt je wifi-netwerk.
Het internet is plotseling een stuk langzamer
Mogelijk is er een internetstoring en is de vaste verbinding helemaal uitgevallen. In dat geval schakelt de router, als onderdeel van onze service Internet Back-up, automatisch over naar ons 4G-netwerk. Dit is een stabiel, snel en veilig netwerk, maar in sommige gevallen kan het trager zijn dan de vaste verbinding. Zodra de storing in het vaste netwerk is verholpen, schakelt je verbinding automatisch om en heb je weer de volle snelheid.