In de adminportal kan je belgroepen aanmaken, bewerken en verwijderen. Bepaal voor een belgroep wat het hoofdnummer is, wie de deelnemers zijn, hoelang de telefoon overgaat en wie de oproep als eerste binnenkrijgt. Ook stel je in wat er gebeurt als niemand opneemt. Ga naar de helppagina voor een uitgebreide uitleg over deze instellingen.
Er is geen maximumaantal deelnemers voor een belgroep. Je kan alleen in een belgroep als je een actieve Vast op Mobiel bundel op je telefoonabonnement hebt.
Je maakt zo veel belgroepen aan als je wil. Een belgroep werkt alleen als je hier een vast telefoonnummer aan koppelt.
Je hebt 2 keuzes:
1 voor 1: gebruikers binnen de groep worden om de beurt gebeld. De inkomende oproep gaat willekeurig naar een beschikbare gebruiker in de belgroep. Als die niet opneemt, zoekt het systeem de volgende gebruiker.
Goed om te weten: je kan geen volgorde kiezen.Allemaal tegelijk: alle telefoons in de groep gaan tegelijk over. De gebruiker die de oproep als eerste beantwoordt, krijgt het gesprek.
Je verlaat de belgroep door je rol aan te passen naar privĂ© in de app. Oproepen van de belgroep en je persoonlijke vaste nummer komen niet meer bij je binnen. Andere collega’s in de belgroep krijgen de oproep wel.
Ja dat kan. Doe je met de Essential App. Je kiest het nummer (Centrale) met de optie Beller-id. Meerdere collega’s kunnen op hetzelfde moment uitbellen met dit vaste nummer. Goed om te weten: als je meerdere belgroepen hebt, kan je maar 1 nummer instellen voor uitbellen.
Als niemand opneemt, zijn er 2 opties. Of je schakelt de oproep door naar een ander telefoonnummer of voicemail. Of je doet niks. Dan krijgt de beller het volgende te horen: ‘Degene die u probeert te bellen, is op dit moment niet bereikbaar. Probeer het later nog een keer.’
Dit kan op dit moment niet. Als je in gesprek bent en een 2e persoon belt naar het nummer van de belgroep, dan krijgt diegene het volgende te horen: ‘Degene die u probeert te bellen, is op dit moment niet bereikbaar. Probeer het later nog een keer’. De beller kan ook doorgeschakeld worden naar de groepsvoicemail.
Belgroepen
Met een belgroep vergroot je de bereikbaarheid van je bedrijf. Je klanten bellen allemaal naar 1 telefoonnummer. Wel zo overzichtelijk voor ze. En de oproepen hiervan komen binnen bij verschillende collega’s. Je bepaalt zelf wie de oproepen binnenkrijgt, in welke volgorde en hoelang de telefoon overgaat. Ook stel je in wat er gebeurt als niemand de oproep beantwoordt.