Slimmer werken bij
Van Loon Group.

Van Loon Group professionaliseert mobiele telefonie.

In 1971 richtte Jos van Loon in Eindhoven een kleine horecaslagerij op. Inmiddels is het Brabantse familiebedrijf uitgegroeid tot het succesvolle Van Loon Group: marktleider in duurzame vlees- en convenienceproducten, zoals sauzen en kant-en-klaarproducten. Van Loon heeft ruim 2700 medewerkers in dienst en groeit nog steeds. Sinds kort verloopt de onboarding op het gebied van mobiele telefonie en IT zonder problemen door Managed Telecom van Odido. Head of IT Jeroen van Dijk is er blij mee: ‘Nieuwe medewerkers krijgen een professionele ontvangst en wij kunnen weer focussen op de groei van Van Loon.’

Stroeve onboarding

Tot voorkort regelde de ICT Servicedesk van Van Loon zelf de uitgifte van telefoons voor nieuwe medewerkers. Jeroen: ‘Geregeld was een stagiair de hele dag bezig met telefoons uitzoeken en abonnementen koppelen.

‘We waren veel te veel bezig met niet-IT-gerelateerde zaken.’

Vervolgens moesten we die toestellen inlezen en uitleveren. De servicebalie stond elke 1e en 15e van de maand vol met nieuwe collega’s, wachtende op hun apparatuur om aan de slag te kunnen. Dat ging ook niet altijd goed. Soms kreeg iemand een verkeerde kleur telefoon of een ander hoesje. Of er waren problemen met het omzetten van gegevens van het ene naar het andere toestel. Kortom, we waren te veel bezig met niet-IT-gerelateerde zaken.’

Ontevredenheid en geen grip op kosten.

Naast de stroeve onboarding van nieuwe medewerkers bleek uit een survey onder bestaande medewerkers dat de tevredenheid over de ICT Servicedesk te wensen overliet. De wachttijden waren vaak te lang en de service onvoldoende. Bovendien werden de totale maandelijkse kosten voor mobiele telefonie steeds moeilijker in te schatten. Niet gek, met al die verschillende telefoons en uiteenlopende abonnementsvormen. ‘Het werd steeds duidelijker dat het hele mobiele telefonie stuk – dus uitgifte, service, support en kosten – anders geregeld moest gaan worden,’ concludeert Jeroen.

‘Ik heb partijen naast me nodig die meedenken en meeveren.’

Van Loon Group had al een contract voor mobiele telefonie bij Odido. Jeroen benaderde daarom zijn accountmanager en legde zijn uitdagingen uit. Jeroen: ‘Ik vond dat we de zaken met een mkb-insteek aanpakten, terwijl we ons inmiddels begeven op de grootzakelijke markt. Mijn accountmanager begreep dit en zocht naar oplossingen in het grootzakelijke segment. Hij betrok ReleaseTMS, partner van Odido, en samen kwamen we tot de Managed Telecom oplossing van Odido.

Dit proces ging snel en in goed overleg. Dat is belangrijk voor mij. Ik heb partijen naast me nodig die meedenken en meeveren. En ook nog kunnen leveren. Echt een partnership dus.’


2700 medewerkers.


Brabants familiebedrijf.


Weer tijd voor IT-gerelateerde zaken.

Ondersteuning en ontzorging.

Samen met Van Loon bouwde ReleaseTMS een webshop in de look & feel van het familiebedrijf met daarin de telefoons die ze ondersteunen. Hier kunnen nieuwe medewerkers voordat ze in dienst zijn een telefoon uitzoeken.

‘Een blauwdruk is voor IT heel belangrijk. Dezelfde systemen, dezelfde mobiele applicaties.’

ReleaseTMS voorziet de telefoons van de verplichte software en beveiliging en stuurt ze op naar thuisadressen. Zo hoeven nieuwe medewerkers op hun eerste werkdag niet meer in de rij te staan bij de servicebalie. Daarnaast besteedt Van Loon alle telefoongerelateerde zaken van de ICT Servicedesk uit aan ReleaseTMS. Zij beantwoorden de vragen van medewerkers en registreren de hard- en software.

Weer tijd voor IT-gerelateerde zaken.

Jeroen is blij met Managed Telecom: ‘Nieuwe medewerkers krijgen nu een professionele ontvangst, er blijven geen simkaarten en telefoons op de plank liggen en alle medewerkers hebben de verplichte software en beveiliging.

‘Nu kom je werken bij van Loon en denk je: deze club heeft het fatsoenlijk voor mekaar.’

Ook weet ik nu precies wat ik betaal per gebruiker per maand. En niet onbelangrijk, ik en mijn collega’s hebben weer tijd voor IT-gerelateerde zaken zoals de productieautomatisering. Daarmee is Van Loon groot geworden, en we willen het bedrijf nog groter maken.'.

Gebruikte solutions

Advies van onze experts.

Eric Buckers
Meer weten over deze oplossing?

Eric Buckers is Sr. Business Consultant en expert in Slimmer Werken. Neem vrijblijvend contact op met vragen over hoe Internet Of Things voor jouw bedrijf en je mensen kan werken.

Bel 085 - 200 68 60 of stuur een mail

Vragen?

Laat je gegevens achter zodat 1 van onze experts je kan helpen.

Neem contact op

Live demo?

Vraag dan een sessie aan in de Odido Innovatie Hub.

Inspiratiesessie

Direct contact.

Bel naar 085-2006860 of stuur een mail naar:

business.advies@odido.nl