Telefooncentrale in de cloud. Altijd in contact met Cloud Telefonie.
Bellen is belangrijk. Want als je belt, ben je snel met elkaar in contact. En kan je een boodschap overbrengen zonder dat er ruis ontstaat. Bellen is ook persoonlijk, want in een telefoongesprek hoor je elkaars stem. Cloud Telefonie is een telefooncentrale in de cloud. Hiermee heb je 1 complete oplossing voor bellen, waarbij je vaste en mobiele telefonie samenkomen. Dit helpt je medewerkers om makkelijker en efficiënter te werken. Thuis, op kantoor en onderweg. Graag inspireren we je over wat er allemaal kan. Met het verhaal van de KNWU bijvoorbeeld. De overkoepelende sportbond van en voor de wielersport in Nederland. Die door Cloud Telefonie beter bereikbaar is voor wielersporters in heel Nederland.

De Koninklijke Nederlandsche Wielren Unie, ook wel KNWU, bestaat sinds 1928. En is er voor iedereen met een wielerdroom. Hoe groot of klein die ook is. Voor top- en wedstrijdsporters die bijvoorbeeld BMX rijden, wegwielrennen of baanwielrennen. En voor alle mensen die beter willen fietsen. De KNWU heeft bijvoorbeeld de trainingsapp Fondo ontwikkeld. Daarmee worden wielersporters van alle niveaus begeleid richting hun wielerdromen. Met hulp van trainingsschema’s en verschillende soorten advies over voeding, materiaal en blessurepreventie. Ook is er een campus waar juryleden, wielertrainers en andere professionals opgeleid worden. Andreas Roodbeen is manager bedrijfsvoering bij de KNWU. In zijn rol is hij eindverantwoordelijk voor IT, telefonie, en meer.
Stichting Op De Fiets.
‘De KNWU heeft ongeveer 35.000 leden in heel Nederland’, vertelt Andreas. ‘Dat zijn professionals en sportieve fietsers, maar ook mensen die geen ambities hebben in de topsport. Ook hebben we Stichting Op De Fiets opgericht, met als doel de maatschappelijke impact van de wielersport verder te versterken. Met onze stichting proberen we bijvoorbeeld meer meisjes en vrouwen aan de wielersport te binden. En leren we kinderen goed fietsen door hen een fietsdiploma te laten halen.’
‘In het verkeer moet je goed kunnen inschatten wat andere weggebruikers gaan doen.’
‘Als je leert fietsen, leer je waar je moet oversteken’, gaat Andreas verder. ‘Dat je moet wachten bij een rood verkeerslicht, en dat je je hand uit moet steken als je wil afslaan. Maar dat betekent niet dat je fietsvaardig bent. Daarmee bedoel ik dat je niet alleen goed, maar ook veilig kan fietsen. In het verkeer is het belangrijk dat je goed kan inschatten wat andere weggebruikers gaan doen, en daarop kan reageren. Dit betekent dat je goed moet kijken, maar ook goed moet kunnen sturen. Dat leren we kinderen. Zo zorgen we voor meer veiligheid in het verkeer en minder valpartijen.’

Beter bereikbaar voor leden.
Wielersporters in heel Nederland rekenen op de KNWU. En nemen soms contact op met vragen of voor advies. Andreas vertelt erover: ‘Als onze leden vragen aan ons hebben kunnen ze die stellen per e-mail of telefoon. Dat kan over van alles gaan. Over fietsen in het algemeen bijvoorbeeld, een professionele carrière of een fietsvaardigheidstraining. Wat het ook is, we merken dat de meeste van onze leden het liefst met ons bellen. Maar onze telefonische bereikbaarheid was de afgelopen jaren niet goed. We hoorden van onze leden dat we weinig of zelfs slecht bereikbaar waren. Daar zochten we een oplossing voor.’
‘Onze bereikbaarheid is enorm verbeterd.’
‘We wilden niet alleen beter en meer uren bereikbaar zijn, maar ook makkelijker telefoongesprekken kunnen doorschakelen’, zegt Andreas. ‘We zijn in gesprek gegaan met Odido en kozen voor Cloud Telefonie, een telefooncentrale in de cloud. Die wordt sinds november 2024 gebruikt door iedereen die bij ons op kantoor werkt. We zijn heel blij met deze oplossing. Het werkt makkelijk en onze bereikbaarheid is enorm verbeterd.’


Makkelijk zelf je bereikbaarheid regelen.
Naast de betere bereikbaarheid, is Andreas vooral tevreden over hoe makkelijk Cloud Telefonie te gebruiken is. ‘We kunnen veel meer zelf’, zegt hij. ‘Voordat deze oplossing kwam, zijn we goed getraind. Dit betekent dat we Odido niet elke keer hoeven te bellen als we iets aan willen passen. Als we bijvoorbeeld een gezamenlijke lunch of teamdag hebben waardoor we tijdelijk niet bereikbaar zijn, stellen we dat in een online portal makkelijk zelf in. Ook bereikbaarheid tijdens vakanties hebben we daarin zo geregeld. Want medewerkers kunnen zelf aangeven wanneer ze wel en niet bereikbaar zijn. En zich soepel aan- en afmelden voor belgroepen.’
'Mensen die ons bellen zijn sneller in gesprek met de juiste persoon.’
‘Al onze collega’s zijn druk’, gaat Andreas verder. ‘Daarom is een gebruiksvriendelijke en overzichtelijke oplossing zo belangrijk voor ons. Want bellen is belangrijk, maar niemand wil er veel tijd aan kwijt zijn. Cloud Telefonie helpt daarbij. Niet alleen omdat je je eigen bereikbaarheid regelt, ook omdat bellen niet via een speciale app gaat. Maar gewoon via de belfunctie van je telefoon. En doorschakelen gaat heel makkelijk. Je ziet snel wie er wel of niet bereikbaar is, of in gesprek is. Daardoor kan je iemand sneller doorverbinden naar de juiste collega. Dat is niet alleen fijn voor onze medewerkers, maar ook voor mensen die ons bellen. Want die zijn sneller in gesprek met de juiste persoon.’
Betere bereikbaarheid.
Voor fietsend Nederland.
Met Cloud Telefonie.
Balans in ontzorging en eigen verantwoordelijkheid.
Andreas is niet alleen erg tevreden met Cloud Telefonie, hij is ook erg blij met de samenwerking met Odido. Andreas: ‘Meteen na ons 1e contact met Odido hebben we een projectmanager gekregen. Die onderzocht samen met ons wat er precies nodig was. We kregen bijvoorbeeld een vragenlijst die ons aan het denken zette over wat we precies wilden en nodig hadden om onze bereikbaarheid te verbeteren. 1 week later namen we die vragenlijst met elkaar door tijdens een online sessie. En keken we samen naar wat er allemaal mogelijk was. Toen de keuze voor Cloud Telefonie was gemaakt, bespraken we hoe we deze oplossing het beste konden inrichten.’
‘In onze samenwerking ervaar ik een goede balans tussen ontzorging en eigen verantwoordelijkheid.’
‘Wat ik fijn vind is dat Odido ons echt ontzorgt’, vertelt Andreas. ‘Niet alleen tijdens de implementatie van Cloud Telefonie, maar nu nog steeds. Odido is een partner die niet alleen oplossingen biedt, maar ook echt met ons meedenkt over wat er nodig is. En die ons af en toe aan het denken zet met een kritische vraag. In onze samenwerking ervaar ik een goede balans tussen ontzorging en eigen verantwoordelijkheid.’