Alles over de storing van 1 augustus.

We werken dag en nacht aan ons netwerk. Meestal merk je daar niks van. 1 augustus helaas wel. Nu alles weer werkt zoals het hoort, leggen we je graag uit wat er precies gebeurde. Hoe we de kans op nog een storing verkleinen. En hoe de vergoeding werkt.

Dit gebeurde er
1 augustus.

Het ging mis tijdens gepland onderhoud aan ons hoofddatacenter in de nacht van 31 juli op 1 augustus. De verbinding met een aantal belangrijke routers werd verbroken. Gevolg: een landelijke storing op ons mobiele netwerk.

Op een aantal plekken in Nederland kon je niet of tijdelijk minder goed bellen, sms'en en internetten. De meeste problemen waren aan het eind van de ochtend opgelost.

Alleen in grote delen van Noord-Holland, behalve Amsterdam, en Rotterdam-Rijnmond duurde het helaas langer. Daar werkte het netwerk rond 16 uur weer zoals het hoort.

Dit gaan we doen.

Telecomnetwerken zijn technisch ingewikkeld. Storingen zijn daarom nooit helemaal uit te sluiten. Wel kijken we kritisch naar hoe we dingen doen.

Zo maken we onze infrastructuur simpeler. Dat helpt ons om storingen in de toekomst te voorkomen. En sneller op te lossen als ze toch gebeuren.

Ook nemen we onze processen onder de loep. En maken we duidelijke afspraken met onze leveranciers. Zodat we beter voorbereid zijn. Ook als er onverwacht iets misgaat.

Alles over een vergoeding.

De storing duurde het langst in de regio's Rotterdam-Rijnmond en in delen van Noord-Holland. Woon je in 1 van die regio's? En heb je langer dan 12 uur op geen enkel moment kunnen bellen, sms'en of internetten? Dan kom je mogelijk in aanmerking voor een vergoeding.

Je krijgt dan € 2 per dag dat je je abonnement niet kon gebruiken. Dat is ongeveer wat je er per dag voor betaalt.

Krijg je een vergoeding? Dan laten we dat weten.

Je krijgt een e-mail als je recht hebt op een vergoeding. Dit geldt ook voor Odido Business. Geen e-mail gekregen? Dan duurde de storing bij jou waarschijnlijk korter dan 12 uur. Twijfel je? Bel ons even. Dan kijken we er samen naar.