De status van je Internet + TV bestelling.

Kat die muis volgt op laptop
Zo zie je de status van je bestelling.

De status van je Odido Internet + TV bestelling bekijk je makkelijk in Mijn Odido. Een account aanmaken is zo gedaan. Meteen maar even doen?

In 5 stappen van bestelling naar installatie.

Wil je weten welke stappen je bestelling doorloopt? Hebben we voor je op een rij gezet.

Bevestiging van je bestelling

Je hebt besteld en nu is het aan ons. We mailen je een bevestiging. Je krijgt een contract. Een link naar de Algemene Voorwaarden. En een link naar Mijn Odido. Kan je voortaan overal makkelijk bij.

Volg je bestelling in Mijn Odido.

Je bestelling volg je makkelijk in Mijn Odido. Daar vind je niet alleen de track-and-tracecode van het installatiepakket, maar ook wat er bijvoorbeeld met oude apparatuur moet gebeuren.

Datum prikken voor installatie.

Heb je een aansluiting met Glasvezel of met standaardinternet op je adres? 

Glasvezelinternet 

Soms kan je kiezen tussen Doe-het-zelf-installatie of installatie door een monteur. Ligt aan je postcode. Als je geen keuze hebt gekregen, komt er altijd een monteur.

Heb je gekozen voor Doe-het-zelf-installatie? Dan krijg je een installatiepakket thuisgestuurd. Ook krijg je een e-mail met daarin je installatiedatum. Vanaf die datum kan je je modem makkelijk zelf installeren. Op de dag zelf krijg je ook nog een sms.

Komt er een monteur langs? Dan krijg je een e-mail van onze partner Guidion. Met deze e-mail kan je een afspraak maken om Glasvezel te installeren.

Goed om te weten: je kan de installatiedatum pas afspreken als de glasvezelaansluiting helemaal klaar is. Is je huis nog niet aangesloten op het glasvezelnetwerk? Dan moet er eerst nog wat gebeuren. Welke werkzaamheden dat precies zijn, hangt ervan af. Je vindt het in de bevestiging van je bestelling. 

Standaardinternet

Bij een gewone internetaansluiting is een monteur niet nodig. Je krijgt van ons een brief en een e-mail met de installatiedatum. Vanaf die datum kan je het modem zelf installeren. We zorgen ervoor dat je het installatiepakket ruim van te voren krijgt.

Vergeet niet je abonnement bij je vorige provider op te zeggen. Kan met onze handige opzegbrief. Of stap over met de Overstapservice. Net wat je fijn vindt.

Bezorging installatiepakket.

PostNL of DHL bezorgen het installatiepakket bij je thuis. Uiterlijk 2 dagen voor de installatiedatum.

Zodra je pakket onderweg is, krijgt je een link om het pakket te volgen. Niet thuis? Dan krijg je een afhaalbewijs in de brievenbus. Haal je pakket dan op bij het aangegeven afhaalpunt. Neem je afhaalbewijs en je paspoort, rijbewijs of ID-kaart mee. En doe het binnen 1 week, anders gaat het pakket weer terug naar ons. 

Installatie: zelf of door een monteur.

Tijd om te installeren. Hoe dat gaat, hangt af van je internetaansluiting: 

Glasvezelinternet 

Installatie door monteur
De monteur komt bij je langs op de afgesproken installatiedatum. Installatiedatum vergeten? Staat in Mijn Odido. Komt ‘t toch niet uit? Tot 1 werkdag van tevoren kan je de afspraak verzetten. Even bellen met Guidion op 020-3232766.

Benieuwd wat de monteur precies gaat doen? Bekijk de video en extra info.  

Doe-het-zelf-installatie
Heb je gekozen voor Doe-het-zelf-installatie? Dan kan je makkelijk zelf het modem installeren vanaf de installatiedatum. De installatiedatum vind je in de e-mail van je bestelling of online in Mijn Odido. Op de dag zelf krijg je ook nog een sms. Weet je zeker dat je aan de slag kan.

Het modem installeer je met het handige stappenplan. Deze vind je in het installatiepakket of online.

Standaardinternet

Vanaf de installatiedatum kan je het modem makkelijk zelf installeren. In het installatiepakket vind je een handig stappenplan. Installatiedatum vergeten? Staat in Mijn Odido. Net als alle andere informatie over de installatie. 

oudere man en tuinvrouw
Korting pakken met
Klantvoordeel.

Dubbel voordeel: combineer je Odido internetabonnement met je mobiele abonnement van Odido en je krijgt elke maand extra korting. Mooi meegenomen.

We zijn er voor je.

Vragen? Vragen! Hier vind je de meeste antwoorden. Niet gevonden? Bel ons. Chat met onze chatbot. Stel je vraag in de community. Of regel het in de Odido App. Net wat je wil.

Chat met Izzi.

Je wil het meteen regelen. Snappen we. Onze chatbot Izzi staat 24/7 voor je klaar.

De chatbot van Odido

Check onze app.

Bekijk je factuur, verhoog je internetsnelheid en regel wat je wil.

De app van Odido

Bel met Odido Service.

Bellen kan natuurlijk ook. Werkdagen 8-20 uur. Weekend 9-17.30 uur.

Ben je ondernemer? Stel je vraag aan Odido Business.