Veelgestelde vragen


Wat kan ik doen als ik geen internet heb in het buitenland?

Ben je in het buitenland en werkt je internet niet? We hebben de meestvoorkomende oplossingen voor je op een rij gezet.

Natuurlijk wil je gewoon online blijven in het buitenland. Snappen we. Daarom hebben we de meestvoorkomende oplossingen voor geen internet in het buitenland voor je op een rij gezet.

  1. Zet je telefoon even op vliegtuigstand.
    Wacht 10 seconden. Zet vliegtuigstand dan weer uit. Je telefoon zoekt nu opnieuw verbinding met een netwerk. Vaak is dat al genoeg.

  2. Controleer op dataroaming aanstaat.
    Zonder dataroaming heb je geen internet in het buitenland. Je zet 'm aan in de instellingen van je telefoon. 

    Goed om te weten: buiten de EU kan je niet internetten vanuit je normale internetbundel. Je betaalt dan per MB. Wil je toch gewoon online blijven? Zet dan een Internet Op Reis pas aan. Daarmee blijf je online voor een vast bedrag. En voorkom je extra kosten. Binnen de EU maak je gewoon gebruik van je eigen internetbundel.

  3. Heb je een blokkade ingesteld voor gebruik in het buitenland?
    In Mijn Odido kan je zelf internet in het buitenland blokkeren. Zet je die uit? Dan werkt je verbinding weer.

  4. Controleer of je openstaande facturen hebt.
    Als je nog een factuur open hebt staan, blokkeren we je abonnement voor gebruik in het buitenland. In Mijn Odido zie je meteen of dat zo is. Staat er nog een factuur open? Dan kan je 'm ook meteen betalen met iDEAL. Ben je binnen 24 uur weer online.

  5. Heb je een internetbundel voor het buitenland?
    Controleer even of je internetbundel werkt op je bestemming. Ga je buiten de EU op reis? Dan betaal je per minuut, sms of MB. Om te voorkomen dat je veel extra kosten maakt, zetten we soms je internet in het buitenland uit. Wil je gewoon online blijven? Zet dan een Internet Op Reis pas aan. Daarmee kan je voor een vast bedrag en een vaste periode internetten buiten de EU.


Heb je hierna nog steeds geen internet? Bel ons even. Dan kijken we er samen naar.

Ben je hiermee geholpen?

Bedankt, dat vinden wij fijn om te horen!

We doen ons best om altijd de beste service te verlenen.

Nee, feedback geven

Omdat wij onze service altijd willen verbeteren, zijn we benieuwd naar je feedback.

Het is alleen mogelijk om letters, cijfers en de speciale teken ? te gebruiken in je feedback.

We zijn er voor je.

Vragen? Vragen! Hier vind je de meeste antwoorden. Niet gevonden? Bel ons. Chat met onze chatbot. Stel je vraag in de community. Of regel het in de Odido App. Net wat je wil.

Chat met Izzi.

Je wil het meteen regelen. Snappen we. Onze chatbot Izzi staat 24/7 voor je klaar.

De chatbot

Mijn Odido.

Bekijk je factuur, verhoog je internetsnelheid en regel wat je wil.

Naar Mijn Odido

Bel met Odido Service.

Liever contact met onze klantenservice? Bellen kan natuurlijk ook.

Chat met Izzi.

Je wil het meteen regelen. Snappen we. Onze chatbot Izzi staat 24/7 voor je klaar.

De chatbot

Check our app.

View your invoice, boost your internet speed, and take care of whatever you need.

The Odido app

Bel met Odido Service.

Liever contact met onze klantenservice? Bellen kan natuurlijk ook.

Ben je ondernemer? Stel je vraag aan Odido Business.