Veelgestelde vragen


Ik sta onder bewind, hoe werkt dat?

Het bewind wordt bij ons aangemeld door je bewindvoerder. Tijdens het bewind mag je bepaalde dingen met je abonnement niet zelf doen. Dat doet de bewindvoerder dan voor je.

Als je onder bewind staat, mag je bepaalde dingen met je abonnement niet zelf doen. Bijvoorbeeld je abonnement aanpassen, of een nieuwe simkaart aanvragen. In plaats daarvan vraagt je bewindvoerder dat voor je aan.

Bewind aanmelden

Je bewindvoerder moet schriftelijk contact met Odido opnemen om het bewind aan te melden. Hij stuurt ons dan een e-mail met in de bijlage de beschikking van de rechtbank. Dat kan voor een Mobiel of Klik&Klaar abonnement naar schuldhulp@odido.nl en voor een Internet + TV abonnement naar credit@odido.nl. Odido reageert binnen 14 kalenderdagen.
Per post kan ook, naar: Odido Netherlands bv, t.a.v. Incasso, Postbus 16272, 2500 BG Den Haag

Tijdens het bewind

Tijdens het bewind worden de maandelijkse facturen naar het e-mailadres van de bewindvoerder gestuurd. En zolang het bewind loopt, mag je zelf alleen beperkt aanpassingen in je abonnement doen en informatie bij ons opvragen. Voor de rest kan de bewindvoerder zowel telefonisch als schriftelijk contact met ons opnemen.

Dit mag je zelf:

  • Je simkaart laten blokkeren in geval van verlies of diefstal
  • Een nieuwe simkaart activeren
  • Melding maken van een storing, of van een defecte telefoon of apparatuur
  • De status van je bestelling opvragen - dat kan gewoon hier
  • Je woonadres laten aanpassen - alleen voor een Mobiel of Klik&Klaar abonnement
  • Je pincode/pukcode opvragen - dat kan gewoon hier
  • Nummerbehoud aanvragen - dat kan gewoon hier 

Dit mag alleen de bewindvoerder: 

Ook telefonisch:

  • Een nieuwe simkaart aanvragen 
  • Informatie over je facturen en betalingen 
  • Je factuuradres aanpassen 

Alleen schriftelijk:

  • Een betaalafspraak maken 
  • Toestemming geven voor een nieuw abonnement of verlenging 
  • Opzegging of overname van je abonnement 
  • Aanpassing van je abonnement of bundels 
  • Een kopie van je factuur 
  • Een verhuizing aanvragen voor Internet + TV 
  • Je e-mailadres aanpassen 
  • Een aanvraag doen voor een nieuw telefoonnummer 

Afmelden bewind

Voor het afmelden van een bewind hebben wij een eindbeschikking nodig, waarin de uitspraak van de rechter staat. Deze eindbeschikking mag door de bewindvoerder of door jouzelf gemaild worden.  Stuur de eindbeschikking per mail of per post naar bovengenoemde (e-mail)adressen.

Ben je hiermee geholpen?

Bedankt, dat vinden wij fijn om te horen!

We doen ons best om altijd de beste service te verlenen.

Nee, feedback geven

Omdat wij onze service altijd willen verbeteren, zijn we benieuwd naar je feedback.

Het is alleen mogelijk om letters, cijfers en de speciale teken ? te gebruiken in je feedback.

We zijn er voor je.

Vragen? Vragen! Hier vind je de meeste antwoorden. Niet gevonden? Bel ons. Chat met onze chatbot. Stel je vraag in de community. Of regel het in de Odido App. Net wat je wil.

Chat met Izzi.

Je wil het meteen regelen. Snappen we. Onze chatbot Izzi staat 24/7 voor je klaar.

De chatbot

Mijn Odido.

Bekijk je factuur, verhoog je internetsnelheid en regel wat je wil.

Naar Mijn Odido

Bel met Odido Service.

Liever contact met onze klantenservice? Bellen kan natuurlijk ook.

Chat met Izzi.

Je wil het meteen regelen. Snappen we. Onze chatbot Izzi staat 24/7 voor je klaar.

De chatbot

Check onze app.

Bekijk je factuur, verhoog je internetsnelheid en regel wat je wil.

De app van Odido

Bel met Odido Service.

Liever contact met onze klantenservice? Bellen kan natuurlijk ook.

Ben je ondernemer? Stel je vraag aan Odido Business.