Waarom is het bedrag hoger dan afgesproken?
Soms is het bedrag op je factuur anders dan je in de Shop hebt afgesproken. En lijkt het alsof je factuur niet klopt. Dit kan komen door:
aansluitkosten die je 1 keer betaalt bij een nieuw contract
een factuur die je naar verhouding betaalt. Dat gebeurt alleen als je abonnement ingaat op de 29e, 30e of 31e van de maand
extra kosten buiten je bundel, als je die hebt gemaakt
In Mijn Odido zie je of je 1e factuur voor je klaarstaat.
Wat zijn aansluitkosten?
Heb je een nieuw contract afgesloten? Leuk. We sluiten je aan op ons netwerk en zorgen ervoor dat je onze diensten kan gebruiken. De kosten die we daarvoor maken, noemen we aansluitkosten. Die betaal je bij je 1e factuur. Hoe hoog die aansluitkosten zijn, hangt ervan af. Dit zie je terug in onze prijslijsten. En je aansluitkosten staan natuurlijk op je factuur, bij kortingen/overige kosten.
Goed om te weten:
Je betaalt géén aansluitkosten als je een contract verlengt.
We hebben vaak acties waarbij je korting op de aansluitkosten krijgt. Of helemaal geen aansluitkosten hoeft te betalen. Dat zie je ook terug op je factuur.
Wat betekent 'Maandelijkse betaling toestelkrediet' op mijn factuur?
Je hebt een abonnement met telefoon genomen. De telefoon betaal je in delen, elke maand een beetje. Dat geld staat als Maandelijkse betaling toestelkrediet op je factuur.
Hoe bekijk ik mijn factuur?
Zoek je factuur op in Mijn Odido en klik op Download om ‘m te openen. Je ziet eerst het bedrag dat je moet betalen. Scrol naar beneden voor de specificaties.
Naar mijn facturen
Je 1e rekening kan hoger zijn dan je had verwacht. Dat komt door eenmalige kosten. Aansluitkosten bijvoorbeeld. Op je factuur staat precies waar alle kosten voor zijn. En welke kortingen je hebt. Alle bedragen zijn inclusief btw.
Veelgestelde vragen over je 1e factuur.
Waarom is het bedrag hoger dan afgesproken?
Wat zijn aansluitkosten?
Wat betekent 'Maandelijkse betaling toestelkrediet' op mijn factuur?
Hoe bekijk ik mijn factuur?
Als je abonnement start op de 29e, 30e of 31e van de maand.
Wat is het verschil tussen je tegoed-datum en de startdatum van je abonnement?
Hoe berekent Odido je tegoed tot aan de tegoeddatum?
We zijn er voor je.
Vragen? Vragen! Hier vind je de meeste antwoorden. Niet gevonden? Bel ons. Chat met onze chatbot. Stel je vraag in de community. Of regel het in de Odido App. Net wat je wil.
Ben je ondernemer? Stel je vraag aan Odido Business.