Bij contractovername neem je alleen een abonnement over. Betaal je nu ook voor een toestel? Dan neem je deze betaling niet over. Kijk op je factuur hoe je voor een toestel betaalt. Hieronder zie je een voorbeeld:
'Maandelijkse betaling toestelkrediet' of 'toestelbetaling' op je factuur
Je kan het abonnement wel overnemen, maar niet de afbetaling van het toestel. We kunnen de contractovername alleen uitvoeren als de rest van de toestelkosten in één keer wordt afbetaald. Je betaalt een toestelkrediet/toestelbetaling eenvoudig via iDeal:
- Log in op het Mijn Odido account van de huidige eigenaar en ga naar 'Mijn abonnement'.
- Klik vervolgens op 'Toestelkredieten'.
- Daar kan je direct via iDeal de betaling doen.
- Na de betaling krijgt de huidige eigenaar een bevestiging per e-mail. Nu het toestel is afbetaald kan je contractovername aanvragen.
'Toestelservice' op je factuur
Staat op de factuur 'toestelservice', dan kan je de toestelkosten niet via iDeal betalen. In dat geval mag je direct Contractovername aanvragen. We doen je vervolgens een voorstel voor het betalen van de toestelkosten.