Niet leuk, snappen we. Daarom laten we je weten waarom je aanvraag niet is goedgekeurd.
Heb je een abonnement aangevraagd, maar nog geen reactie gekregen? Niet meteen weer een aanvraag doen dan. De tweede aanvraag wijzen we namelijk automatisch af.
Heb je al een abonnement bij Odido en loop je achter met betalen? Dan wijzen we een nieuw abonnement automatisch af. Betaal eerst je openstaande facturen. En probeer het dan nog een keer.
Is je toestelkrediet hoger dan € 250? Dan moeten we je gegevens checken bij het BKR. Heb je daar een negatieve registratie, dan kun je geen toestelkrediet afsluiten. Zo voorkomen we betalingsproblemen.
We vragen ook naar je inkomen en vaste lasten, zoals huur of hypotheek en energiekosten. Samen met het BKR bekijken we of er nog andere leningen lopen. Op basis daarvan bepalen we of je het toestelkrediet kunt krijgen
Bij de aanvraag van een nieuw abonnement doen we risico-onderzoek. Doen we altijd en bij iedereen. Of je het gekozen abonnement kan afsluiten hangt af van de uitkomst van het onderzoek.
Focum verzamelt informatie uit openbare bronnen, rechtbanken, incassobureaus en deurwaarders.
Experian verzamelt en verwerkt gegevens zoals betalingservaringen, schuldsaneringen en faillissementen. Zo helpen ze hun opdrachtgevers financiële risico's kleiner te maken.
Stichting Preventel houdt bij of personen of bedrijven bij 1 of meer telecomproviders een factuur nog niet betaald hebben.
Voor het risico-onderzoek voor zakelijke gebruikers gebruiken we gegevens van:
Dun en Bradstreet / Altares, een bekende partij gespecialiseerd in het verzamelen van handelsinformatie. Op basis van deze info bepalen ze een kredietscore.
Stichting Preventel, de partij die bijhoudt of personen of bedrijven bij 1 of meer telecomproviders een factuur nog niet betaald hebben.
Controleer eerst of één van de redenen hierboven voor jou geldt.
Kijk daarna goed naar wat je hebt ingevuld bij je aanvraag. Een foutje in je KvK-nummer, geboortedatum of postcode kan gevolgen hebben voor het risico-onderzoek. Dat zou zonde zijn. Zorg er ook voor dat de aanvrager dezelfde persoon is als de tekenbevoegde op het KvK-uittreksel.
Weet je niet precies waarom je bent afgewezen? Geen zorgen — je kunt dit eenvoudig navragen.
Zo doe je dat:
Stuur ons een schriftelijk verzoek met:een kopie van een geldig legitimatiebewijs
een kopie van een bankafschrift (maximaal 2 maanden oud)
je KvK-nummer
Stuur alles naar:
Odido Service, t.a.v. Zakelijke Acceptatie
Antwoordnummer 17204
2501 VH Den HaagBinnen 7 werkdagen krijg je een reactie van ons.