Veelgestelde vragen

Persoonsgegevens aanpassen


Kan ik een naamswijziging doorgeven?

Dat kan. Hoe je je persoonsgegevens aanpast, ligt eraan wat je wil veranderen. Een verandering van maximaal 2 letters in je achternaam geef je gewoon aan de telefoon door. Dat is meestal een typefout. Bij een grotere verandering in je achternaam, voorletters, het tussenvoegsel, je geboortedatum of geslacht vragen we je om bewijs.

Wat voor bewijs heb je nodig:

  • Andere voorletters/tussenvoegsel/achternaam/geboortedatum: kopie of scan van je legitimatiebewijs, waarop we kunnen zien dat de gevraagde aanpassing klopt.
  • Aanpassen van je achternaam na een huwelijk: kopie van je legitimatie met vermelding van EV (echtgenoot van). Of een kopie van je trouwakte en een kopie van je legitimatie.
  • Aanpassen van je achternaam na een scheiding: kopie legitimatie. Het maakt niet uit of daar de ongetrouwde of nog de getrouwde naam op staat. De voorletters en geboortedatum moeten wel kloppen.
  • Een naamswijziging aangevraagd bij de overheid: kopie van het uittreksel van het koninklijk besluit.
  • Een geslachtsverandering: kopie legitimatie waar het nieuwe geslacht op staat.


Je BSN-nummer en en pasfoto mag je natuurlijk onleesbaar maken.

Zo neem je contact op

  • Kom langs in een Odido Shop. Bekijk alle Shops.
  • Vraag je de aanpassing liever geschreven aan? Dat kan in onze chat of met een brief naar:

Odido Netherlands bv, t.a.v. Mutaties

Postbus 16272
2500BG Den Haag

(Zet ook altijd je telefoonnummer, klantnummer en adresgegevens erbij)


Als het bewijs niet klopt met de aanpassing die je hebt aangevraagd, kunnen we je naamswijziging niet doorvoeren.

Zakelijk
Je bedrijfsnaam of bedrijfsvorm aanpassen? Neem dan contact met ons op. De bedrijfsnaam moet wel hetzelfde zijn als de naam die geregistreerd staat bij de Kamer van Koophandel. Wil je een abonnement (laten) overnemen, dan kan je een aanvraag voor contractovername doen.

Ben je hiermee geholpen?

Bedankt, dat vinden wij fijn om te horen!

We doen ons best om altijd de beste service te verlenen.

Nee, feedback geven

Omdat wij onze service altijd willen verbeteren, zijn we benieuwd naar je feedback.

Het is alleen mogelijk om letters, cijfers en de speciale teken ? te gebruiken in je feedback.

We zijn er voor je.

Vragen? Vragen! Hier vind je de meeste antwoorden. Niet gevonden? Bel ons. Chat met onze chatbot. Stel je vraag in de community. Of regel het in de Odido App. Net wat je wil.

Chat met Izzi.

Je wil het meteen regelen. Snappen we. Onze chatbot Izzi staat 24/7 voor je klaar.

De chatbot van Odido

Check Mijn Odido.

Bekijk je factuur, verhoog je internetsnelheid en regel wat je wil.

Mijn Odido

Bel met Odido Service.

Bellen kan natuurlijk ook. Werkdagen 8-20 uur. Weekend 9-17.30 uur.

Chat met Izzi.

Je wil het meteen regelen. Snappen we. Onze chatbot Izzi staat 24/7 voor je klaar.

De chatbot van Odido

Check onze app.

Bekijk je factuur, verhoog je internetsnelheid en regel wat je wil.

De app van Odido

Bel met Odido Service.

Bellen kan natuurlijk ook. Werkdagen 8-20 uur. Weekend 9-17.30 uur.

Ben je ondernemer? Stel je vraag aan Odido Business.