Veelgestelde vragen

Dekking in het buitenland


Waarom kan ik niet bellen in het buitenland?

Over het algemeen kunnen alle Nederlandse telefoons op buitenlandse netwerken. Lukt het bellen in het buitenland niet? Helpen we je bij. Controleer eerst dit:

  • Werkt Odido samen met de providers in het land waar je bent? Er is niet overal in het buitenland een mobiel netwerk. We kunnen dus ook geen garanties geven over het bereik en de kwaliteit van buitenlandse netwerken.
  • Controleer de landcode. Bel je bijvoorbeeld naar Nederland, toets dan +31 of 0031 in met daarna het mobiele nummer zonder de '0'.
  • Selecteer zelf een netwerk in je telefoon.
  • Vanuit het buitenland kan je niet bellen naar een 0900-nummer in Nederland. Bedrijven hebben daar meestal een ander nummer voor.

Goed om te weten: in het buitenland hebben sommige providers hun 3G-netwerk uitgezet. Bijvoorbeeld in de VS.

Wat dat voor je betekent hebben we voor je op een rij gezet:

  • Heb je een telefoon die alleen op 3G kan, en ga je naar de VS? Kan zijn dat je minder goede dekking en verbinding hebt.
  • Heb je een 4G- of 5G-telefoon en ga je naar het buitenland? Dan kan je ook gewoon data blijven gebruiken als alle 3G-netwerken uitstaan. Dus ook bellen met WhatsApp en Facetimen kan gewoon. Wel zo fijn.
  • Als je bij Odido zit, gebruik je in het buitenland 4G om te internetten. Maar nog niet om te bellen via 4G. VoLTE roaming noemen we dat. Gaan we oplossen, samen met onze roamingpartners. In de tussentijd schakel je vanzelf over naar een lokaal 3G-netwerk als je vanuit het buitenland belt of gebeld wordt.
  • Alle netwerken in het buitenland zijn verplicht om 112 oproepen te accepteren. Als je in het buitenland bent en je telefoon kan alleen bellen met 3G, dan vindt je telefoon automatisch het lokale 3G-netwerk.
Het kan ook dat er een tijdelijke blokkade op je abonnement zit. Bijvoorbeeld omdat je een betaalachterstand hebt. Heb je de punten hierboven gecontroleerd, maar nog steeds problemen met bellen in het buitenland? Laat het ons weten, dan kijken we met je mee. Samen lossen we het op.

Ben je hiermee geholpen?

Bedankt, dat vinden wij fijn om te horen!

We doen ons best om altijd de beste service te verlenen.

Nee, feedback geven

Omdat wij onze service altijd willen verbeteren, zijn we benieuwd naar je feedback.

Het is alleen mogelijk om letters, cijfers en de speciale teken ? te gebruiken in je feedback.

We zijn er voor je.

Vragen? Vragen! Hier vind je de meeste antwoorden. Niet gevonden? Bel ons. Chat met onze chatbot. Stel je vraag in de community. Of regel het in de Odido App. Net wat je wil.

Chat met Izzi.

Je wil het meteen regelen. Snappen we. Onze chatbot Izzi staat 24/7 voor je klaar.

De chatbot van Odido

Check Mijn Odido.

Bekijk je factuur, verhoog je internetsnelheid en regel wat je wil.

Mijn Odido

Bel met Odido Service.

Bellen kan natuurlijk ook. Werkdagen 8-20 uur. Weekend 9-17.30 uur.

Chat met Izzi.

Je wil het meteen regelen. Snappen we. Onze chatbot Izzi staat 24/7 voor je klaar.

De chatbot van Odido

Check onze app.

Bekijk je factuur, verhoog je internetsnelheid en regel wat je wil.

De app van Odido

Bel met Odido Service.

Bellen kan natuurlijk ook. Werkdagen 8-20 uur. Weekend 9-17.30 uur.

Ben je ondernemer? Stel je vraag aan Odido Business.