T-Mobile klantvriendelijkste telecombedrijf van Nederland

T-Mobile is uitgeroepen tot het meest klantvriendelijke bedrijf van Nederland in de categorie Telecom. Dat blijkt uit het grootste onafhankelijk onderzoek van MarketResponse, dat jaarlijks de prestaties van Nederlandse organisaties op het gebied van klantvriendelijkheid monitort. De uitslag werd donderdagavond bekend gemaakt in Utrecht, tijdens het evenement ‘HX = EX + CX’ van MarketResponse en Platform voor Klantgericht Ondernemen. Klanten bekroonden T-Mobile met een 7,8.

Klanten benoemen onder andere het inlevingsvermogen van de klantenservice en de bereidheid om mee te helpen in hun positieve beoordeling van de telecomprovider. Tisha van Lammeren,  Chief Commercial Officer van T-Mobile Nederland:  “Iedere dag doen wij met heel veel medewerkers ons uiterste best om klanten te begrijpen, om mee te leven, om flexibel te zijn in het vinden van een oplossing. We willen er echt voor al onze klanten zijn. Dat we nu met zo’n onafhankelijke test als winnaar uit de strijd komen, is een bekroning op ons werk. We willen de ‘customer champion’ zijn in de Nederlandse telecommarkt en deze prijs bevestigt dat we het kunnen. Dat betekent hard werken en doorgaan, want deze prijs willen we vasthouden en het rapportcijfer van 7.8 verhogen.”

‘Outstanding’ netwerk
Eerder dit jaar bleek ook al dat T-Mobile’s mobiele netwerk behoort tot de top drie netwerken van de wereld, die allemaal als ‘outstanding’ worden bestempeld. Dit concludeerde benchmarkorganisatie Umlaut in februari 2023 in haar jaarlijkse rapport over de Nederlandse markt. 

Over MarketResponse 
MarketResponse houdt sinds 2007 jaarlijks een onafhankelijk nationaal onderzoek naar de klantvriendelijkheid van Nederlandse organisaties. Het is het grootste, langstlopende en onafhankelijke Nederlandse publieksonderzoek naar klantvriendelijkheid. Bij deze 16e editie van het Klantvriendelijkste Bedrijf van Nederland heeft MarketResponse in totaal 89.930 klantbeoordelingen verzameld van 352 landelijk werkende bedrijven. De beoordelingen zijn onderverdeeld in tien branches. Alle branches hebben ook een eigen branchewinnaar.

---------- English version ----------

T-Mobile most customer-friendly telecom company in the Netherlands

T-Mobile has been named the Netherlands' most customer-friendly company in the Telecom category. This is according to the largest independent survey by MarketResponse, which annually monitors the performance of Dutch organisations in terms of customer friendliness. The results were announced Thursday evening in Utrecht, during the event 'HX = EX + CX' by MarketResponse and Platform voor Klantgericht Ondernemen. Customers awarded T-Mobile with a 7.8.

Among other things, customers cite customer service's empathy and willingness to help in their positive assessment of the telecoms provider. Tisha van Lammeren, Chief Commercial Officer of T-Mobile Netherlands, said: "Every day, we do our utmost best to understand customers, to feel sympathy, to be flexible in finding a solution. We really want to be there for all our customers. The fact that we come out victorious with such an independent test is a crowning achievement. We want to be the 'customer champion' in the Dutch telecom market and this award confirms that we can do it. That means hard work and to keeping going, because we want to hold on to this award and raise the rating of 7.8."

'Outstanding' network 
Earlier this year, T-Mobile's mobile network was also revealed to be among the top three networks in the world, all labelled 'outstanding'. This concluded benchmark organisation Umlaut in its annual report on the Dutch market in February 2023.

About MarketResponse 
MarketResponse has conducted an annual independent national survey on the customer-friendliness of Dutch organisations since 2007. It is the largest, longest-running and independent Dutch public survey on customer-friendliness. In this 16th edition of the Customer-Friendliest Company in the Netherlands, MarketResponse collected a total of 89,930 customer reviews from 352 nationwide companies. The reviews are divided into ten industries. All branches also have their own branch winner.