Moderne bedrijven die zorgen dat hun mensen goed en efficiënt kunnen werken, lopen voor op hun concurrenten. Op kantoor, thuis of onderweg. Samen of alleen. Met een goed hybride werkbeleid maak je gebruik van alle voordelen van digitalisering. Het inrichten van een moderne werkplek is belangrijk. Maar brengt ook uitdagingen met zich mee. Het samenbrengen van al je communicatiestromen bijvoorbeeld. Of het goed inrichten van je lokale IT-infrastructuur. Die is vaak organisch gegroeid en meestal is er laag op laag gebouwd. Dat kan slimmer.
Moderne samenwerkingstools zijn de nieuwste impactvolle toevoeging aan je IT-landschap. En worden steeds meer gebruikt. Vooral Microsoft Teams is erg populair. In slechts een paar jaar tijd is deze slimme tool in veel bedrijven uitgegroeid tot dé alles-in-1 samenwerkingstool. Chatten, online vergaderen en makkelijk met elkaar samenwerken in documenten. Het kan allemaal.
De ontwikkelingen rondom Microsoft Teams staan niet stil. Dat is fijn, want doordat de tool zich blijft ontwikkelen, sluit Microsoft Teams steeds beter aan bij de behoeftes van je medewerkers. 1 van die ontwikkelingen is de integratie van telefonie in Teams. Deze volgende stap helpt jou en je collega’s om overal, ongestoord te kunnen werken. Door al je communicatiestromen samen te brengen in Microsoft Teams, maak je je bedrijf klaar voor de toekomst. Dat wil je.
Als Odido Business vragen we ons dingen af. Hoe kunnen we technologie menselijker maken? En waarom bestaan er gescheiden werelden om te bellen? Je klanten en leveranciers bel je via een vast of mobiel nummer. Maar collega’s bel je online via Teams. Je gebruikt andere apparaten. Maar hebt ook te maken met verschillende gespreksgeschiedenissen, contactenlijsten en voicemails. Dat is niet handig, dus waarom doen we het nog?
Met Teams Phone wordt bellen onderdeel van de wereld waarin je al samenwerkt. Zo maak je van Teams een complete samenwerkings- en communicatietool. Hiermee bespaar je kosten en help je je medewerkers om efficiënter te werken. Het kan ook zo.
Met bellen via Teams bestaat het verschil tussen bellen met een vast nummer, mobiel nummer en een Teams gesprek niet meer. Want met Teams Phone voeg je een telefoongesprek toe aan een Teams-vergadering, zonder onderbreking. Je medewerkers hebben 1 nummer waarop ze overal bereikbaar zijn. Op elk apparaat en in elke app. Met 1 beschikbaarheidsstatus en 1 gespreksgeschiedenis. Handig. Zorgt voor meer efficiëntie, een hogere productiviteit en meer rust. Bellen via Teams is fijn voor medewerkers, handig voor IT-managers en slim voor de directie. We vertellen je graag waarom.
Medewerkers zijn altijd en overal bereikbaar op hetzelfde nummer. Vast of mobiel, op het apparaat van hun keuze. Als medewerkers worden gebeld op hun telefoon, hebben ze tijdens het gesprek de mogelijkheid om het gesprek om te zetten naar een Teams-vergadering. Ze hebben meer overzicht door 1 gespreksgeschiedenis, en 1 centrale beschikbaarheidsstatus zorgt ervoor dat ze altijd ongestoord kunnen werken. Teams Phone herkent het als je telefonisch in gesprek bent of deelneemt aan een Teams-vergadering. En past je beschikbaarheidsstatus daar automatisch op aan. Handig: ook als je met vaste en mobiele nummers belt werkt Copilot, de slimme AI-tool van Microsoft. Die kan je gesprek voor je samenvatten en actiepunten opstellen. Zorgt voor een hogere productiviteit.
Teams Phone beheer je makkelijk zelf vanuit 1 centrale beheeromgeving. Alle communicatiestromen komen samen en als je Operator Connect of Teams Phone Mobile gebruikt komt alles samen in het Teams admin center. Dit zorgt voor meer overzicht en meer rapportagemogelijkheden voor gespreksverkeer. Al het gespreksverkeer is goed beveiligd, omdat iedereen (samen)werkt vanuit een goed beveiligde ICT-omgeving. Medewerkers kunnen hun persoonlijke nummers afschermen en alle gesprekken, vast, mobiel of in Teams, kunnen worden opgenomen voor compliance doeleinden. Auditlogs en retentiebeleid worden ondersteund en de 99,999% financieel ondersteunde SLA zorgt voor meer continuïteit.
Bellen via Teams is niet alleen handig voor medewerkers en IT-beheerders, het heeft ook voordelen voor de directie. Doordat je minder hoeft te investeren in telefonie, bespaar je kosten. Op hardware, onderhoud en belkosten. Je hoeft geen vaste telefoons meer aan te schaffen en geen onderhoud meer uit te voeren aan een externe telefooncentrale. En omdat je belt via de cloud in plaats van via een vaste telefoonlijn, zijn je belkosten een stuk lager. Alle Teams Phone-oplossingen zijn makkelijk te beheren. Je hebt dus minder specialistische kennis nodig. En doordat medewerkers minder vaak hoeven te wisselen besparen ze gemiddeld 1,5 uur per week. Dit zorgt niet alleen voor productievere, maar ook voor meer tevreden medewerkers. Dat wil je.
Bellen via Teams kan op verschillende manieren. Je kan Microsoft Teams Calling Plans gebruiken, Direct Routing, Operator Connect of Teams Phone Mobile. De optie Teams Calling Plans is alleen verkrijgbaar bij Microsoft. Odido Business biedt Direct Routing, Operator Connect en Teams Phone Mobile aan. In dit hoofdstuk vertellen we je kort meer over de verschillende opties. Verderop in dit e-book vertellen we je meer over Operator Connect en Teams Phone Mobile. Wat het precies is en waarom je het wil voor je bedrijf.
Teams Calling Plans is de telecomdienst van Microsoft zelf. Hiermee is Microsoft je virtuele provider. Je hoeft zelf geen afspraken te maken over bijvoorbeeld beltarieven en kan je makkelijk en snel beginnen met bellen. Deze oplossing is vooral geschikt voor kleinere ondernemers en afdelingen. Voor grotere bedrijven met een hoog belvolume zijn andere aansluitopties slimmer, omdat je daar meer kosten mee bespaart.
Met Operator Connect integreer je je vaste telefonie met Microsoft Teams. Deze oplossing is snel te implementeren, omdat Microsoft en de telecomaanbieder al een gecertificeerde integratie hebben gemaakt. Hierdoor kan je als IT-manager makkelijk en snel nummers activeren en beheren via het Teams admin center. Bellen en gebeld worden gaat vanaf nu via een eigen- of een vast groepstelefoonnummer. Ervaar je alle voordelen van een telefooncentrale in de cloud, maar dan zonder hoge aanschafkosten. En met minder onderhoud. De perfecte oplossing voor bedrijven die de vertrouwde uitstraling van een vast nummer willen, maar het gemak van bellen via Teams.
Direct Routing is een aanpasbare optie waarmee je kan integreren met infrastructuur en telefoniesystemen naast Teams Phone. Een voorbeeld hiervan is de vast-mobiel integratie van Odido. Daarmee kunnen medewerkers bellen en gebeld worden met een eigen vast en mobiel telefoonnummer. Ze hoeven dus niet te kiezen voor 1 van de 2, zoals bij andere oplossingen.
Goed om te weten: Direct Routing-oplossingen zijn vrij in te richten door serviceproviders en worden daarom niet door Microsoft ondersteund. Dit betekent dat de oplossingen van elkaar verschillen in functies en betrouwbaarheid.
Met Teams Phone Mobile integreer je niet je vaste, maar je mobiele telefonie met Teams. Deze slimme oplossing zorgt voor een diepe integratie tussen het mobiele telefonienetwerk van de operator en de Teams omgeving van Microsoft. Hiermee zijn jij en je medewerkers altijd en overal bereikbaar op je eigen mobiele nummer. En heeft veel handige functies. Je gespreksgeschiedenis, beschikbaarheidsstatus en voicemail zijn overal hetzelfde. Gesprekken die beginnen via de native dialer op je mobiele telefoon, uplift je makkelijk naar Teams. Voor beheerders is het grote voordeel dat je de compliance- en privacyinstellingen van je mobiele apparaten ook kan beheren via het Teams admin center.
De implementatie van Teams Phone Mobile is eenvoudig en zo gedaan vanuit het Teams admin center. En ook het beheer is een stuk makkelijker dan bij Direct Routing. Een ideale oplossing voor elk bedrijf.
Teams Calling Plans is de telecomdienst van Microsoft zelf. Hiermee is Microsoft je virtuele provider. Je hoeft zelf geen afspraken te maken over bijvoorbeeld beltarieven en kan je makkelijk en snel beginnen met bellen. Deze oplossing is vooral geschikt voor kleinere ondernemers en afdelingen. Voor grotere bedrijven met een hoog belvolume zijn andere aansluitopties slimmer, omdat je daar meer kosten mee bespaart.
Direct Routing is een aanpasbare optie waarmee je kan integreren met infrastructuur en telefoniesystemen naast Teams Phone. Een voorbeeld hiervan is de vast-mobiel integratie van Odido. Daarmee kunnen medewerkers bellen en gebeld worden met een eigen vast en mobiel telefoonnummer. Ze hoeven dus niet te kiezen voor 1 van de 2, zoals bij andere oplossingen.
Goed om te weten: Direct Routing-oplossingen zijn vrij in te richten door serviceproviders en worden daarom niet door Microsoft ondersteund. Dit betekent dat de oplossingen van elkaar verschillen in functies en betrouwbaarheid.
Met Operator Connect integreer je je vaste telefonie met Microsoft Teams. Deze oplossing is snel te implementeren, omdat Microsoft en de telecomaanbieder al een gecertificeerde integratie hebben gemaakt. Hierdoor kan je als IT-manager makkelijk en snel nummers activeren en beheren via het Teams admin center. Bellen en gebeld worden gaat vanaf nu via een eigen- of een vast groepstelefoonnummer. Ervaar je alle voordelen van een telefooncentrale in de cloud, maar dan zonder hoge aanschafkosten. En met minder onderhoud. De perfecte oplossing voor bedrijven die de vertrouwde uitstraling van een vast nummer willen, maar het gemak van bellen via Teams.
Met Teams Phone Mobile integreer je niet je vaste, maar je mobiele telefonie met Teams. Deze slimme oplossing zorgt voor een diepe integratie tussen het mobiele telefonienetwerk van de operator en de Teams omgeving van Microsoft. Hiermee zijn jij en je medewerkers altijd en overal bereikbaar op je eigen mobiele nummer. En heeft veel handige functies. Je gespreksgeschiedenis, beschikbaarheidsstatus en voicemail zijn overal hetzelfde. Gesprekken die beginnen via de native dialer op je mobiele telefoon, uplift je makkelijk naar Teams. Voor beheerders is het grote voordeel dat je de compliance- en privacyinstellingen van je mobiele apparaten ook kan beheren via het Teams admin center.
De implementatie van Teams Phone Mobile is eenvoudig en zo gedaan vanuit het Teams admin center. En ook het beheer is een stuk makkelijker dan bij Direct Routing. Een ideale oplossing voor elk bedrijf.
De tijd dat er bij elke medewerker een vaste telefoon op het bureau stond ligt al enige tijd achter ons. Vooral omdat we allemaal meer en meer plaatsonafhankelijk werken. Toch heeft een vast telefoonnummer nog altijd voordelen voor bedrijven. En voor sommige bedrijven is het zelfs noodzakelijk. Want veel (potentiële) klanten bellen liever naar een vast dan een mobiel nummer.
Een vast nummer komt professioneel over, straalt vertrouwen uit en kan gelinkt worden aan lokale aanwezigheid. Dat maakt het een laagdrempelige manier om contact op te nemen met je bedrijf. Operator Connect is een oplossing waarmee je vaste telefonie integreert met Microsoft Teams. Op een makkelijke manier. Want implementatie en beheer doe je gewoon zelf vanuit het Teams admin center.
Leuk om te weten: Odido is de 1e Nederlandse Provider die Operator Connect aanbiedt.
Het vaste telefonienetwerk van je provider wordt gekoppeld aan je Teams omgeving. Dat gebeurt via een Session Border Controller (SBC) in de telefoniecentrale van je provider, een Microsoft Azure Peering Service verbinding tussen het telefonienetwerk van je provider en Microsoft, en de integratie van je vaste telefonie. Je hebt dus geen aparte telefooncentrale, in de cloud of lokaal, nodig.
De implementatie is een stuk makkelijker dan Direct Routing. Die kan je gewoon zelf doen vanuit het Teams admin center. En als de implementatie is gelukt, koppel je vanuit het admin center ook zelf vaste telefoonnummer aan medewerkers. Jij en je medewerkers zijn vanaf nu bereikbaar op een eigen- of een vast groepstelefoonnummer en kunnen gebruik maken van heel veel handige functies die Operator Connect biedt, zoals Gelijktijdig overgaan, Doorschakelen en Doorverbinden met of zonder aankondiging vooraf.
Wil je meer weten over Operator Connect of het meteen aanvragen bij Odido Business? We vertellen je er graag meer over.
Teams Phone Mobile is een diepe integratie tussen het netwerk van je telecomprovider en de Teams omgeving van Microsoft. De implementatie is een stuk makkelijker dan Direct Routing. Je doet het gewoon zelf vanuit het Teams admin center. Net als beheren en het koppelen van mobiele nummers aan je medewerkers. Teams Phone Mobile heeft veel handige functies voor je medewerkers, zoals, Doorschakelen en Doorverbinden met of zonder aankondiging vooraf. En zorgt ervoor dat je altijd en overal bereikbaar bent op hetzelfde mobiele nummer.
Leuk om te weten: Odido is de 1e Nederlandse Provider die Teams Phone Mobile aanbiedt.
Teams Phone Mobile is de enige mobiele oplossing die Teams native is, waarbij er een directe koppeling is van de mobiele provider met Teams. Dat betekent dat je niet afhankelijk bent van tussenliggende systemen, aparte beheerportals of apps. Want alle functionaliteiten zijn ingebouwd in Teams.
Bellen en gebeld worden gaat vanaf nu via het mobiele netwerk van je eigen provider. Altijd via hetzelfde mobiele telefoonnummer. Want het nummer van je mobiele telefoon wordt ook automatisch je Teams-telefoonnummer. En je belgeschiedenis, beschikbaarheidsstatus en voicemail zijn overal hetzelfde.
Wil je meer weten over Teams Phone Mobile of het meteen aanvragen bij Odido Business? We vertellen je er graag meer over.
Operator Connect en Teams Phone Mobile van Odido implementeren is heel makkelijk. Dat doe je gewoon zelf in de beheeromgeving van Microsoft Teams. Volg deze stappen:
Vul de gevraagde gegevens in, accepteer de voorwaarden en klik op Add as my operator.
Odido krijgt een melding van je aanvraag en 1 van onze experts neemt contact met je op. We stellen je contract op en sluiten je aan. Zodra dat is gebeurd, krijg je een bericht dat Teams Phone Mobile actief is.
Odido en Microsoft zijn al jaren partners. Dat is fijn en belangrijk, want samen kunnen we meer. Door onze krachten te bundelen en samen te innoveren, blijven we vooroplopen. En helpen we je om je bedrijf klaar te maken voor de toekomst.
Met slimme oplossingen zoals Operator Connect en Teams Phone Mobile bijvoorbeeld. Beide oplossingen zijn exclusief ontworpen voor partners van Microsoft. Om innovatie te versnellen en ervoor te zorgen dat je medewerkers altijd en overal goed kunnen (samen)werken. In een veilige, makkelijkere ICT-omgeving.
Leuk om te weten: Odido is de 1e Nederlandse telecomprovider die Operator Connect en Teams Phone Mobile aanbiedt.
Wil je meer weten over bellen via Teams of 1 van onze andere innovatieve oplossingen die je helpen om slimmer te werken? Kom langs in 1 van onze Innovatie Hubs. Daar vertellen we je geen ingewikkelde verhalen over enen en nullen. Maar laten we met concrete voorbeelden zien wat er allemaal kan. Nu en in de toekomst.
Je vindt de Odido Innovatie Hubs in het FC Utrecht station en op ons hoofdkantoor in Den Haag. Kom je langs?